Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vendor Heeft er al iemand Basic AutoPilot geactiveerd gehad?

Heb je op dit moment basic AP op je Model 3?


  • Total voters
    170
This site may earn commission on affiliate links.
Na bericht #138 een Tesla medewerker gesproken nav een ingesproken voicemail. Volgens deze medewerker zijn alle (gratis) AP verstrekt aan Model3 rijders >1 maart. De Model3 voor 1 maart hebben volgens deze medewerker géén (gratis) AP en krijgen op kortere of langere termijn een voorstel voor AP+FSD voor een speciale prijs. De USD prijs voor dit pakker is 5.000,-- -> in Euro's (voor NL) nog niet bekent. Ik heb op basis van telefoongesprek besloten om de Model3 niet te annuleren en voorstel af te wachten (er werd gezegd dat levering voor 1 maart beter voorstel zou krijgen!) Ik krijg daar ondertussen wel wat spijt van :eek:
FSD kost veel en je krijgt er weinig voor terug als je al een beetje kan parkeren.....
Ik heb nu een auto van meer dan 60K waar nog niet eens adaptieve cruise control op zit en Tesla geen AP op kan/wil zetten :(
 
Echt. Ze kletsen maar wat raak. Tegen mij zeiden ze juist dat je alleen gratis AP krijgt als je vóór 1 maart besteld had.

Anyhow, ik heb het zwart op wit van LeasePlan dus de datum boeit me geen zier. En uiteindelijk moet LeasePlan dit fixen.
 
Last edited:
Na bericht #138 een Tesla medewerker gesproken nav een ingesproken voicemail. Volgens deze medewerker zijn alle (gratis) AP verstrekt aan Model3 rijders >1 maart. De Model3 voor 1 maart hebben volgens deze medewerker géén (gratis) AP....
Precies het tegenovergestelde wat ze mij vertelden. Tegen mij zeiden ze vanmiddag alle auto's < 1 maart het gratis hebben gekregen.
 
  • Like
Reactions: Odie
Ik verlang nu sinds dit draadje weer erg terug naar m’n Nissan Leaf van 34K waar gewoon ProPilot op zat die beter lijkt te werken dan de ervaringen die ik hier lees. Ik heb nu een auto van 2x zo duur en geen enkele fancy feature.

Gelukkig wel een betere range en snellaadmogelijkheid, dat was bij Nissan volledig jammer.

Maar toch, ik had wel iets meer verwacht van Tesla... Voorlopig heb ik nog steeds geen antwoord van ze over hoe ik überhaupt aan de AP kan komen.
 
  • Disagree
  • Funny
Reactions: Geoff_M3 and Odie
Precies het tegenovergestelde wat ze mij vertelden. Tegen mij zeiden ze vanmiddag alle auto's < 1 maart het gratis hebben gekregen.

Ik heb al héél veel verschillende verhalen gehoord en ook heel veel onwaarheden. Medewerkers bedoelen het goed maar spreken elkaar tegen. Als je iets zwart-op-wit hebt regelen ze het maar mondelinge/telefonische toezeggingen hebben geen waarde. Ik heb obv gesprek met medewerker besloten om auto niet te annuleren (werd gezegd dat levering voor 1 maart betere compensatie kregen dan na 1 maart). Staat echter niet zwart op wit dus Tesla doet er niets mee. Ze konden vanuit CRM-systeem zo'n beetje alles opnoemen wat toegezegd is behalve beloftes waar ik aanspraak op wil maken :confused:
 
Ik verlang nu sinds dit draadje weer erg terug naar m’n Nissan Leaf van 34K waar gewoon ProPilot op zat die beter lijkt te werken dan de ervaringen die ik hier lees. Ik heb nu een auto van 2x zo duur en geen enkele fancy feature.

Gelukkig wel een betere range en snellaadmogelijkheid, dat was bij Nissan volledig jammer.

Maar toch, ik had wel iets meer verwacht van Tesla... Voorlopig heb ik nog steeds geen antwoord van ze over hoe ik überhaupt aan de AP kan komen.


Ghe 10 kilometer in die Tesla en je bent zo blij dat je nooit meer in die Leaf hoeft te stappen. Het is wel een grappig autotje hoor, maar verbleekt bij die Tesla. Ik heb beide gereden, heel erg blij dat ik geen Leaf heb
 
het is mij niet duidelijk meer wat nu mogelijk is. Ik heb mij M3 zonder AP en FSD op 15 maart besteld en 30 maart geleverd gekregen. Als ik AP of AP en FSD nu wil zie ik de volgende mogelijkheden:

Alleen AP:
  1. AP is/wordt gratis
  2. AP kost € 4.300,- (staat nu nergens meer)
  3. AP biedt Tesla straks in een trail aan voor gereduceerd bedrag (€?)
AP en FSD
4. AP kost € 4.300,- (staat nu nergens meer) en FSD kost € 7.400,-
5. AP is/wordt gratis en FSD kost € 7.400,-
6. AP en FSD biedt Tesla straks in een trail aan voor gereduceerd bedrag (€?)

Wat denken jullie?
 
het is mij niet duidelijk meer wat nu mogelijk is. Ik heb mij M3 zonder AP en FSD op 15 maart besteld en 30 maart geleverd gekregen. Als ik AP of AP en FSD nu wil zie ik de volgende mogelijkheden:

Alleen AP:
  1. AP is/wordt gratis
  2. AP kost € 4.300,- (staat nu nergens meer)
  3. AP biedt Tesla straks in een trail aan voor gereduceerd bedrag (€?)
AP en FSD
4. AP kost € 4.300,- (staat nu nergens meer) en FSD kost € 7.400,-
5. AP is/wordt gratis en FSD kost € 7.400,-
6. AP en FSD biedt Tesla straks in een trail aan voor gereduceerd bedrag (€?)

Wat denken jullie?
Optie 7; ze zorgen eerst dat per 1 mei de prijs met een paar duizend omhoog gaat om het eind Q2 weer te verlagen en ze komen daarna met een voorstel.
 
  • Like
Reactions: Bertnu
Bij ons ook voor 1 maart geleverd maar nog geen AP. Wel diverse keren gebeld en ook wel heel mailverkeer. Maar geen teken van leven bij Tesla..... Wij hebben overigens geen SMS ontvangen met melding dat we gratis AP krijgen. Zijn er andere Model3 rijders (zonder toezegging per SMS) welke ondertussen wel de gratis AP hebben bij levering voor 1 maart???

Jazeker, maandag ochtend had ik de AP opeens. Zonder enig bericht.
11 Jan besteld, zaterdag 2 maart de auto geleverd gekregen.
 
Jazeker, maandag ochtend had ik de AP opeens. Zonder enig bericht.
11 Jan besteld, zaterdag 2 maart de auto geleverd gekregen.

Even goed lezen, de vraag gaat om een levering van vóór 1 maart.

Ik heb nog niemand gehoord die met een levering van vóór 1 maart al de gratis AP heeft gekregen op zijn M3.
(Wel mensen die FSD hebben gekocht en het er toen meteen bij hebben gekregen)
 
  • Like
Reactions: Swen and Odie
Na bericht #138 een Tesla medewerker gesproken nav een ingesproken voicemail. Volgens deze medewerker zijn alle (gratis) AP verstrekt aan Model3 rijders >1 maart. De Model3 voor 1 maart hebben volgens deze medewerker géén (gratis) AP en krijgen op kortere of langere termijn een voorstel voor AP+FSD voor een speciale prijs. De USD prijs voor dit pakker is 5.000,-- -> in Euro's (voor NL) nog niet bekent. Ik heb op basis van telefoongesprek besloten om de Model3 niet te annuleren en voorstel af te wachten (er werd gezegd dat levering voor 1 maart beter voorstel zou krijgen!) Ik krijg daar ondertussen wel wat spijt van :eek:
FSD kost veel en je krijgt er weinig voor terug als je al een beetje kan parkeren.....
Ik heb nu een auto van meer dan 60K waar nog niet eens adaptieve cruise control op zit en Tesla geen AP op kan/wil zetten :(
Same here :confused:
 
Ik verlang nu sinds dit draadje weer erg terug naar m’n Nissan Leaf van 34K waar gewoon ProPilot op zat die beter lijkt te werken dan de ervaringen die ik hier lees. Ik heb nu een auto van 2x zo duur en geen enkele fancy feature.

Gelukkig wel een betere range en snellaadmogelijkheid, dat was bij Nissan volledig jammer.

Maar toch, ik had wel iets meer verwacht van Tesla... Voorlopig heb ik nog steeds geen antwoord van ze over hoe ik überhaupt aan de AP kan komen.

Moet toegeven Nissan heeft een veel fijnere adaptieve. Propilot is wel matig. En na een baanwissel pakt de propilot zelf weer op.

Soms rij ik nog in de Leaf eerste paar minuten heb je het gevoel dat de auto stuk is en geen trekkracht heeft.
 
  • Funny
Reactions: Odie
Ghe 10 kilometer in die Tesla en je bent zo blij dat je nooit meer in die Leaf hoeft te stappen. Het is wel een grappig autotje hoor, maar verbleekt bij die Tesla. Ik heb beide gereden, heel erg blij dat ik geen Leaf heb

Rij nu 3 weken in de M3 na een jaar Leaf:

- Moet weer continu sturen en gas afstemmen op voorganger (omdat ik nog steeds niet weet hoe ik AP kan krijgen/kopen)

Beetje off topic maar:
- Rijgeluid (wind en banden en vrachtwagens naast je - alsof je opeens in een blikje zit) veel meer dan Leaf
- In parkeren met Leaf was veel handiger met de birds eye view, met Tesla terug naar ouderwetse achteruitrijcamera
- Deuren enzo sluiten bij een Nissan gewoon, bij Tesla toch allemaal wat minder degelijk

Enfin, zoals ik al zei: de range, en snellaadmogelijkheden maken alles goed, dat laatste is bij de Leaf echt jammer.

En ook wegligging, rijgedrag veel fijner bij M3

Vooralsnog mis ik echt de adaptive cruise control die je tegenwoordig op elke auto van 30K+ erbij krijgt, valt me zwaar tegen :)
 
Vandaag ineens een melding dat ik "Autosteer (Beta)" kan activeren in het menu. Had verwacht dat het via een software update zou komen maar blijkbaar dus niet. Autopilot blijft effe wennen en soms heb ik om de 15 seconden de vraag om druk uit te oefenen op het stuur, wat de bruikbaarheid niet ten goede komt. Over 2 weken maak ik wel een road trip van 4000+km naar Noorwegen, dus daarvoor zie ik het zeker wel handig zijn.

Wat zijn jullie ervaringen met de frequentie van "handen aan het stuur" meldingen? Neemt die af na een tijdje?
 
Vandaag ineens een melding dat ik "Autosteer (Beta)" kan activeren in het menu. Had verwacht dat het via een software update zou komen maar blijkbaar dus niet. Autopilot blijft effe wennen en soms heb ik om de 15 seconden de vraag om druk uit te oefenen op het stuur, wat de bruikbaarheid niet ten goede komt. Over 2 weken maak ik wel een road trip van 4000+km naar Noorwegen, dus daarvoor zie ik het zeker wel handig zijn.

Wat zijn jullie ervaringen met de frequentie van "handen aan het stuur" meldingen? Neemt die af na een tijdje?

Die verdwijnen volledig op het moment dat je de auto door krijgt. 1 hand aan de zijkant van je stuur laten rusten op 9uur is al genoeg om geen meldingen te krijgen . De auto wil rotationele tegendruk voelen aan het stuur. Let wel op dat je niet te hard aan het stuur hangt en je hem van de Autopilot af haalt.