Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vendor Heeft er al iemand Basic AutoPilot geactiveerd gehad?

Heb je op dit moment basic AP op je Model 3?


  • Total voters
    170
This site may earn commission on affiliate links.
Wel bijzonder trouwens, net maar weer gebeld omdat ik vandaag teruggebeld zou worden (en natuurlijk gebeurd dat niet...) en de persoon die ik nu sprak gaf ook gewoon toe dat Tesla zelf heel veel foute informatie heeft gedeeld. De bewuste website waar staat dat mensen die voor de prijsverlaging hebben gekocht de optie had om met korting een upgrade bij te kopen (men spreekt over 2000 USD voor AP en $3000 voor FSD dus samen $5000) is inmiddels verdwenen maar de beste man kende hem wel en gaf aan dat het goed was dat ik een screenshot had. Ook wist ie dat er door Tesla personeel is bevestigd dat de gratis AP klanten konden upgraden voor €3200, maar inmiddels roepen veel Tesla medewerkers dus gewoon doodleuk €7400. Gekmakend gewoon. Bah.

Hij ging het nu escaleren naar een manager en die zou me morgen gaan bellen. Ik durf haast zeker te zeggen dat dat weer niet gaat gebeuren.
Odie, ik kan je geen direct message sturen volgens mij, maar ik zit in vergelijkbare situatie. Kan jij eventueel je screenshot met mij delen. Ik hoop dat samen met deze tweet Elon Musk on Twitter ik er alsnog kom
 
Wellicht kun je hier iets mee:
 

Attachments

  • AP_FSD.jpg
    AP_FSD.jpg
    244.6 KB · Views: 61
  • Helpful
Reactions: RobPet
En ik werd net gebeld door LeasePlan (voor hen die zich eraan stoorden, sorry ik had mijn klaagzang in het verkeerde (model3) draadje gepost maar kon niet alles meer weghalen daar). In het kort nog even: Tesla heeft me vandaag te verstaan gegeven dat ik GEEN recht op gratis AutoPilot heb. Na een flinke boze mail richting LeasePlan zeggen ze daar nu dat 'de lijst' van Tesla niet dezelfde is als 'de lijst' van LeasePlan. Blijkbaar hanteert LeasePlan een eigen lijst van 'gratis AP klanten' en geven die gewoon op aan Tesla en staat dat dus los van de coulance die Tesla heeft aangeboden.

LeasePlan heeft wederom zwart op wit (en onder benoeming van mijn kenteken) gegarandeerd dat AP uitgerold zal worden op mijn auto zonder bijkomende kosten, maar dat dat in batches gaat en dat het dus nog even kan duren. Ook gaan ze nu voor eens en altijd uitzoeken hoe ik kan upgraden naar FSD en wat dat dan moet kosten (waarbij ik de beroemde screenshots op hun verzoek heb overlegd) maar ik ga niet hopen dat daar nog iets goeds uit komt. Als ik AP actief heb zonder bij te hoeven betalen is dat al heel wat.

Dus LeasePlan rijders die nog geen AP hebben gekregen: er is nog hoop.
 
Net even gebeld, volgens Tesla moet ik nog nog maximaal een week wachten. Het wordt per aflever locatie geactiveerd en Groningen was nog niet aan de beurt.

Iemand anders die de auto in Groningen heeft laten afleveren en bij wie AP wel is geactiveerd?
 
Koetje said:
Hier hetzelfde verhaal maar dan bij andere lease maatschappij. Waarschijnlijk geen AP maar wel een lager leasebedrag op basis van 57k. Besteld op 26 feb

Dat is wel een verschil met mij, mijn Leasebedrag is dus niet aangepast. In jouw geval kan je je leasemaatschappij gewoon vragen om AP bij te bestellen en dan zou je netto gewoon weer op hetzelfde bedrag moeten uitkomen.

Overigens bezweert LeasePlan nog steeds dat het bij mij goed gaat komen, ondanks de negatieve uitspraak van Tesla gisteren. Ik heb nu ook een mail van LeasePlan waarin ze dit specifiek bevestigen onder vermelding van mijn kenteken. Ook gaan ze nu een quote opvragen om naar FSD te upgraden. Ik ben echt heel benieuwd waar dit gaat eindigen, ik heb nog nooit zoveel ja/nee/ja/nee/ja/nee/misschien/tochniet gehoord...
 
Dat is wel een verschil met mij, mijn Leasebedrag is dus niet aangepast. In jouw geval kan je je leasemaatschappij gewoon vragen om AP bij te bestellen en dan zou je netto gewoon weer op hetzelfde bedrag moeten uitkomen.

Overigens bezweert LeasePlan nog steeds dat het bij mij goed gaat komen, ondanks de negatieve uitspraak van Tesla gisteren. Ik heb nu ook een mail van LeasePlan waarin ze dit specifiek bevestigen onder vermelding van mijn kenteken. Ook gaan ze nu een quote opvragen om naar FSD te upgraden. Ik ben echt heel benieuwd waar dit gaat eindigen, ik heb nog nooit zoveel ja/nee/ja/nee/ja/nee/misschien/tochniet gehoord...

Ik zit bij een andere LM maar heb hetzelfde verhaal. Fiscale waarde is 60.4K, factuur zegt ongeveer 58K. Nu heb ik (voor zo ver ik weet) ook geen verlaagd maandbedrag (en dus ook geen lagere bijtelling, want fiscale waarde is nog de oude). Daar ben ik 100% oke mee, zolang er dan wel AP wordt geinstalleerd. Of dit gebeurt doordat Tesla de coulance toepast (wat ik niet verwacht), of dat de LM deze bij bestelt, maakt me dan geen klap uit. Ik geef het nog een week en ga dan weer de LM contacten.
 
Ik zit bij een andere LM maar heb hetzelfde verhaal. Fiscale waarde is 60.4K, factuur zegt ongeveer 58K. Nu heb ik (voor zo ver ik weet) ook geen verlaagd maandbedrag (en dus ook geen lagere bijtelling, want fiscale waarde is nog de oude). Daar ben ik 100% oke mee, zolang er dan wel AP wordt geinstalleerd. Of dit gebeurt doordat Tesla de coulance toepast (wat ik niet verwacht), of dat de LM deze bij bestelt, maakt me dan geen klap uit. Ik geef het nog een week en ga dan weer de LM contacten.

Heb je een toezegging van je LM dat je AP gratis zou krijgen bij het handhaven van de order?

Overigens is het wel gek dat de factuur 58k zegt en de fiscale waarde 60.4, dat lijkt me niet te kloppen. In mijn geval blijkt Tesla dus daadwerkelijk de auto tegen het verlaagde bedrag geleverd te hebben, conform wat er bij de RDW als fiscale waarde staat. Daarom is het standpunt van Tesla (nu) dus: u komt wat ons betreft niet in aanmerking. In jouw geval zou ik aannemen dan de factuur klopt, maar dat de fiscale waarde dus fout is, daar zou ik ook zeker navraag na doen, scheelt je weer twee tientjes bijtelling in de maand als je dat gecorrigeerd gaat krijgen.
 
Ik zit bij een andere LM maar heb hetzelfde verhaal. Fiscale waarde is 60.4K, factuur zegt ongeveer 58K. Nu heb ik (voor zo ver ik weet) ook geen verlaagd maandbedrag (en dus ook geen lagere bijtelling, want fiscale waarde is nog de oude). Daar ben ik 100% oke mee, zolang er dan wel AP wordt geinstalleerd. Of dit gebeurt doordat Tesla de coulance toepast (wat ik niet verwacht), of dat de LM deze bij bestelt, maakt me dan geen klap uit. Ik geef het nog een week en ga dan weer de LM contacten.

Lijkt op oude bedragen:
Auto 58.800,-- (basisprijs Model 3 LR)
Optie 1.600,-- (lak OF velgen)
Totaal 60.400,-- (fiscale waarde)

De waarde van de auto wordt apart vermeld maar de opties doen mee voor fiscale waarde van 60.400,-- :rolleyes: