Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vendor Heeft er al iemand Basic AutoPilot geactiveerd gehad?

Heb je op dit moment basic AP op je Model 3?


  • Total voters
    170
This site may earn commission on affiliate links.
Auto via leaseplan op contract voor het lage tarief, zonder AP. Fiscale waarde is wel 3000 te hoog en nog altijd niet aangepast. Hier wordt aan gewerkt als het goed is. Plan was om te wachten tot een AP trial (en aanbiedingsprijs), maar sinds woensdag opeens basic AP actief. Bijzonder.
 
Auto via leaseplan op contract voor het lage tarief, zonder AP. Fiscale waarde is wel 3000 te hoog en nog altijd niet aangepast. Hier wordt aan gewerkt als het goed is. Plan was om te wachten tot een AP trial (en aanbiedingsprijs), maar sinds woensdag opeens basic AP actief. Bijzonder.

Tsja als ze een foutje maken kan dat natuurlijk ook weleens in je voordeel zijn ;)
 
  • Informative
Reactions: w1244ever
Mijn optie staat niet bij de pol bovenaan dit draadje. Ik heb geen AP besteld, ook zou ik hem niet krijgen (besteld na 1 maart, geleverd 30 maart)
En vanochtend ineens op het scherm met een felicitatie dat de AP geactiveerd is.
toch aardig.
#BEDANKTELON
 
Mijn optie staat niet bij de pol bovenaan dit draadje. Ik heb geen AP besteld, ook zou ik hem niet krijgen (besteld na 1 maart, geleverd 30 maart)
En vanochtend ineens op het scherm met een felicitatie dat de AP geactiveerd is.
toch aardig.
#BEDANKTELON

Wow, ik heb zelfde config, zou lekker zijn als het bij mij ook gebeurt. Maar misschien hebben ze die van jou verward met een andere...?
 
sinds afgelopen vrijdag merkte ik ineens dat adaptive cc werkte. even puzzelen en ook autopilot kon aangezet worden.
auto is via leaseplan aangeschaft en heb AP niet als optie aangeschaft.

is dit een trial of hebben we dit "gratis" erbij gekregen?
 
Bij mij werkt AP ook sinds afgelopen week, maar wat een ramp om mee te rijden. Ik ga mijn leven en die van mijn passagiers niet in handen van een computer geven, dit is net Russisch Roulette die AP van Tesla. Wel blij met de adaptive CC die wel goed werkt en ik voorheen niet had.
 
Last edited:
Auto via leaseplan op contract voor het lage tarief, zonder AP. Fiscale waarde is wel 3000 te hoog en nog altijd niet aangepast. Hier wordt aan gewerkt als het goed is. Plan was om te wachten tot een AP trial (en aanbiedingsprijs), maar sinds woensdag opeens basic AP actief. Bijzonder.

Ik wacht al 2 1/2 maand aan aanpassing RDW waarde van 7000 euro....ook via lease. Zeer vervelend dit.
 
Bij mij werkt AP ook sinds afgelopen week, maar wat een ramp om mee te rijden. Ik ga mijn leven en die van mijn passagiers niet in handen van een computer geven, dit is net Russisch Roulette die AP van Tesla. Wel blij met de adaptive CC die wel goed werkt en ik voorheen niet had.

AP1 op de S werkt beter maar ik ben wel tevreden met de AP op de 3.
Je moet wel zelf ook blijven nadenken bij deze AP en niet maar alles aan de AP overlaten.
Gewoon op de snelweg werkt het prima en daar is het ook voor bedoeld.
Heb ook het idee dat hij gedurende de tijd wel steeds beter wordt en minder nerveus.
 
  • Like
Reactions: Michel3
AP1 op de S werkt beter maar ik ben wel tevreden met de AP op de 3.
Je moet wel zelf ook blijven nadenken bij deze AP en niet maar alles aan de AP overlaten.
Gewoon op de snelweg werkt het prima en daar is het ook voor bedoeld.
Heb ook het idee dat hij gedurende de tijd wel steeds beter wordt en minder nerveus.

op 'n lege snelweg is het zalig (fsd dan)... Als het wat drukker is, begin je al te moeten opletten/ingrijpen, in de spits 'laat maar... ik rij zelf wel' ... met excuus aan de middelvingers-opstekende en hoofdschuddende mede-weggebruikers), it wasn't me.
In de FILE daarintegen, is het weer perfect...
 
Bij mij werkt AP ook sinds afgelopen week, maar wat een ramp om mee te rijden. Ik ga mijn leven en die van mijn passagiers niet in handen van een computer geven, dit is net Russisch Roulette die AP van Tesla. Wel blij met de adaptive CC die wel goed werkt en ik voorheen niet had.
Ik heb nu 4000 km ervaring met AP + FSD. Niet zo negatief zijn. Gewoon aan wennen en mee leren omgaan. Het systeem werkt meestal goed en is eerder te veilig dan gevaarlijk. TACC (adaptieve CC) is handig in druk verkeer als je niet van baan hoeft te veranderen. NoA vooral erg fijn als het rustig is op de weg. Er zitten nog wat glitches in, maar die worden bij updates langzamerhand opgelost.
 
Het gaat er niet om dat hij meer kan, het gaat er om dat hij beter is. Ik heb het dan over de onverwachte remacties, vloeiendheid van sturen, remmen, optrekken etc.
Dat klopt wel, maar is met de updates die ik afgelopen tijd gehad heb (nu 2019.20.1) al beter geworden. Al moet het ook wat mij betreft nog verder verbeteren. Gelukkig wordt het met AP + FSD ook steeds beter door meer ervaring, waar bij AP1 niets meer verandert.
Dit is een consequentie geweest van het overstappen van Mobileye naar eigen hard- en software. Ik kan niet beoordelen of dat verstandig geweest is, alleen maar constateren dat het huidige systeem steeds beter wordt.
 
Dat klopt wel, maar is met de updates die ik afgelopen tijd gehad heb (nu 2019.20.1) al beter geworden. Al moet het ook wat mij betreft nog verder verbeteren. Gelukkig wordt het met AP + FSD ook steeds beter door meer ervaring, waar bij AP1 niets meer verandert.
Dit is een consequentie geweest van het overstappen van Mobileye naar eigen hard- en software. Ik kan niet beoordelen of dat verstandig geweest is, alleen maar constateren dat het huidige systeem steeds beter wordt.
Ik heb helaas niet de ervaring dat de standaard AP minder slecht (zo noem ik het) is geworden door de laatste updates.

Mijn familie gebruikt de TACC al helemaal niet meer door alle onverwachte acties. Zegt mij genoeg. Vannacht ging het trouwens prima met geen verkeer op de weg...;)

Autosteer werkt gelukkig wel altijd lekker. Maar ja, vind ik stuk minder van belang dan een goede TACC.
 
Ik heb helaas niet de ervaring dat de standaard AP minder slecht (zo noem ik het) is geworden door de laatste updates.

Mijn familie gebruikt de TACC al helemaal niet meer door alle onverwachte acties. Zegt mij genoeg. Vannacht ging het trouwens prima met geen verkeer op de weg...;)

Autosteer werkt gelukkig wel altijd lekker. Maar ja, vind ik stuk minder van belang dan een goede TACC.
Tja, sommigen zijn meer vergevingsgezind ten aanzien van geautomatiseerde systemen dan anderen. Ik vind het best bijzonder wat TACC en NoA al kunnen, en neem wat glitches voor lief. Vergeet niet dat het nog echt geen automatisch rijden is, maar slechts rij-hulpsystemen. Je blijft altijd zelf verantwoordelijk en kunt de hulpsystemen gebruiken en verbeteren. Bijvoorbeeld door het acceleratiepedaal te gebruiken als de auto de neiging heeft om te veel af te remmen. Of door juist de snelheid te verlagen voor een afslag. Je leert die afwijkingen snel genoeg. Met daar erg over klagen heb je alleen jezelf.
Ik vind TACC en NoA echt beter geworden.
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
Tja, sommigen zijn meer vergevingsgezind ten aanzien van geautomatiseerde systemen dan anderen. Ik vind het best bijzonder wat TACC en NoA al kunnen, en neem wat glitches voor lief. Vergeet niet dat het nog echt geen automatisch rijden is, maar slechts rij-hulpsystemen. Je blijft altijd zelf verantwoordelijk en kunt de hulpsystemen gebruiken en verbeteren. Bijvoorbeeld door het acceleratiepedaal te gebruiken als de auto de neiging heeft om te veel af te remmen. Of door juist de snelheid te verlagen voor een afslag. Je leert die afwijkingen snel genoeg. Met daar erg over klagen heb je alleen jezelf.
Ik vind TACC en NoA echt beter geworden.

Komt dat ik en de familie ook een Volco V60 ken waarbij de TACC probleemloos werkt. Het is bij ons dus een flink aantal stappen terug.
En ik heb het niet over de NoA voor de duidelijkheid. Die heb ik niet.
 
Komt dat ik en de familie ook een Volco V60 ken waarbij de TACC probleemloos werkt. Het is bij ons dus een flink aantal stappen terug.
En ik heb het niet over de NoA voor de duidelijkheid. Die heb ik niet.
Het kan best zijn dat er andere merken zijn waarbij TACC (of een ander deelsysteem) beter werkt dan de huidige versie van Tesla. Voordeel van Tesla is echter dat deze systemen niet statisch zijn, maar ongeveer iedere twee weken beter worden door updates. Plus dat Tesla's met FSD inmiddels al veel meer kunnen dan alleen TACC / Lane Keeping.
Nadeel van alleen Basic AP is dat je dan alleen TACC en Auto Steer/Lane Keeping hebt. Wat je dus betekent dat elke keer als je van baan wilt veranderen, TACC weer uit en aan moet zetten, want Automatic Lane Change werkt niet bij Basic AP.
Ik heb een Model 3 zonder AP al wel eens een halve auto genoemd. Met alleen Basic AP is het hooguit 2/3.
Daarom heb ik ook maar de uitgave gedaan om FSD te kopen. Nu NoA en Automatic Lane Change. En als aardigheidjes Self Park en Summon. En de zekerheid dat de auto echt steeds beter wordt en steeds meer zelf kan.
Om iets rustiger / bewuster te rijden in druk verkeer zet ik NoA niet automatisch aan bij begin van iedere rit, maar heb ik het als optie onder de knop. TACC plus Auto Lane Change werkt ook prima. Gebruik NoA eigenlijk alleen in de file en als het heel rustig is op de snelweg.

NB Het is wel raadzaam om Lane Departure Warning uit te zetten en Forward Collision Warning op laag. Dat scheelt veel schrikreacties, stuurcorrecties en alarmgeluiden. Vooral omdat Tesla's nog minder ingesteld zijn op smalle Europese wegen met tegenliggers.
Ja, die rij-hulpsystemen zijn wel wennen.