Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Heeft er nog iemand trek in een set standaard 19" velgen?

This site may earn commission on affiliate links.
Zoals het subject: Heeft er nog iemand trek in een set standaard 19" velgen? Ik heb van een andere Tesla-rijder een set Charcoal Cyclone velgen overgenomen en ik heb dus een set standaard lichtgrijze velgen 'over'. Ze zijn schadevrij, zo goed als nieuw en gecoat met OptiCoat Pro. Er zitten dan waarschijnlijk geen banden meer op.

Of, nog beter: Heeft er iemand spijt van zijn Charcoal Cyclone velgen en wil hij/zij deze ruilen voor mijn standaard lichtgrijze velgen? Ik wil namelijk een tweede set Charcoal Cyclones en wellicht is ruilen voordeliger dan nieuwe kopen en zo goed als nieuwe verkopen...

@Widoh: Je was me voor...
 
Zoals het subject: Heeft er nog iemand trek in een set standaard 19" velgen? Ik heb van een andere Tesla-rijder een set Charcoal Cyclone velgen overgenomen en ik heb dus een set standaard lichtgrijze velgen 'over'. Ze zijn schadevrij, zo goed als nieuw en gecoat met OptiCoat Pro. Er zitten dan waarschijnlijk geen banden meer op.

Of, nog beter: Heeft er iemand spijt van zijn Charcoal Cyclone velgen en wil hij/zij deze ruilen voor mijn standaard lichtgrijze velgen? Ik wil namelijk een tweede set Charcoal Cyclones en wellicht is ruilen voordeliger dan nieuwe kopen en zo goed als nieuwe verkopen...

@Widoh: Je was me voor...

@Mindbender: heb je PM gestuurd.
 
Héhé :) Ik vind het nog steeds erg gaaf staan.

De cyclones zijn een mooie compromis tussen de pracht van de 21" en de voordelen van 19"

Ik ben ook nog steeds blij met de 'zilveren' standaard velgen. Vind dat onder zwart toch nog steeds het mooiste.

Over coating gesproken. Wido: waren jouw velgen ook mee-gecoat toen jij je wagen hebt laten coaten?

Onno
 
Ik ben ook nog steeds blij met de 'zilveren' standaard velgen. Vind dat onder zwart toch nog steeds het mooiste.
Ja, zwart op zwart is niet het mooiste inderdaad.

Over coating gesproken. Wido: waren jouw velgen ook mee-gecoat toen jij je wagen hebt laten coaten?
Ja, die zijn toen ook mee genomen. De gehele auto is toen gedaan. 5 dagen na levering.


Wel raar trouwens dat Tesla de Cyclones nog steeds niet los verkoopt in Europa.
 
Ik ben ook nog steeds blij met de 'zilveren' standaard velgen. Vind dat onder zwart toch nog steeds het mooiste.

Over coating gesproken. Wido: waren jouw velgen ook mee-gecoat toen jij je wagen hebt laten coaten?

Onno
Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik ben buitengewoon tevreden met de standaard velgen. De 21" zijn wat mij betreft net te veel van het goede en de 19" Cyclone geven me het gevoel van 'vlees noch vis'. Verder hoef je bij de standaard velgen niet zo snel bang te zijn voor schades, kun je fatsoenlijk kettingen onder kwijt en zijn nieuwe banden ook nog een goedkoper. Blij dat ik dus niet voor de 21" heb gekozen.
 
Ik dacht dat Cyclones voor dezelfde prijs verkocht worden als standaard velgen, maar Steven attendeerde me erop dat een nieuwe set losse standaard velgen zonder banden €2.186,00 kost, inclusief TPMS sensoren, exclusief BTW.

Mijn velgen zijn gecoat met OptiCoat Pro, in nieuwstaat en inclusief TPMS sensoren. Ze worden op dit moment professioneel gereinigd en voor de zekerheid gecontroleerd op schade. Mij lijkt een vraagprijs van €1.500 exclusief BTW redelijk; Da's 2/3de van de nieuwprijs en je krijgt natuurlijk gewoon een BTW factuur.

PM me bij interesse.
 
Ja, als je zo gaat redeneren, moet je ze onverkoopbaar hoog prijzen.

Mijn 21" Performance Plus velgen+banden+sensoren zijn ook voor minder dan de meerprijs t.o.v. de 19" wielen weggegaan.

Er bleek nogal een verschil te zijn tussen cost based pricing en value based, helaas.
 
Sterker nog, in de configurator zijn ze een 2.400 Euro *meerprijs* (incl. BTW) t.o.v. de standaard 19".
Dat is inderdaad wel een beetje raar: Een set losse Cyclone's kost ~€3200 en een set losse Standaard velgen kost ~€2200, beide excl. BTW, zonder banden, maar met TMPS sensoren. Die meerprijs is dus in 'werkelijkheid' €1000. Maar Apple doet het zo ook al jaren, upgrades verkopen tegen bijna de prijs van de onderdelen, en de prijs van de standaard onderdelen zelf toucheren. En ze zullen het blijven doen, zo lang mensen het betalen.

Maar als je echt een setje Cyclone's wilt, en je moet je auto nog bestellen, is het slimmer om voor de standaard velgen te gaan en de Cyclone's er als tweede set bij te nemen voor de winter. Je betaalt dan in €800 meer maar je hebt wel meteen twee sets.

En die tweede set kun je altijd nog proberen hier te verkopen, al kan ik je uit ervaring vertellen dat het geen storm loopt ;-). Maar goed, voor €800 doe ik ze niet weg; Dan houd ik ze gewoon zelf, voor de winter.
 
Last edited:
Dat is inderdaad wel een beetje raar: Een set losse Cyclone's kost ~€3200 en een set losse Standaard velgen kost ~€3200, beide excl. BTW, zonder banden, maar met TMPS sensoren. Die meerprijs is dus in 'werkelijkheid' €1000. Maar Apple doet het zo ook al jaren, upgrades verkopen tegen bijna de prijs van de onderdelen, en de prijs van de standaard onderdelen zelf tocheren. En ze zullen het blijven doen, zo lang mensen het betalen.

Maar als je echt een setje Cyclone's wilt, en je moet je auto nog bestellen, is het slimmer om voor de standaard velgen te gaan en de Cyclone's er als tweede set bij te nemen voor de winter. Je betaalt dan in €800 meer maar je hebt wel meteen twee sets.

En die tweede set kun je altijd nog proberen hier te verkopen, al kan ik je uit ervaring vertellen dat het geen storm loopt ;-). Maar goed, voor €800 doe ik ze niet weg; Dan houd ik ze gewoon zelf, voor de winter.


Hmmm, Losse Cyclone zie ik niet in de configurator, wel setje winterbanden op standaard velg + banden voor 3500 euro inc btw.
 
Hmmm, Losse Cyclone zie ik niet in de configurator, wel setje winterbanden op standaard velg + banden voor 3500 euro inc btw.

Ze staan idd. niet in de configurator, maar je kunt ze gewoon los bij Tesla in Tilburg bestellen. Dat geldt overigens ook voor standaard velgen, al hebben die tijdelijke een wat langere levertijd.

€3500 incl. BTW. met banden klopt wel ongeveer: Dat is €2893 excl. BTW, dus dan blijft er €2893-€2200=€693 excl. BTW. over voor 4 banden. Dat is dat €173 excl. BTW. per band, €210 incl. BTW. Waarschijnlijk worden ze met Pirelli Sottozero (245/45/R19) geleverd, en die kan ik zo snel even voor €233 vinden:
http://www.autobandenmarkt.nl/cgi-b...rd&Label=C-C-72-2&details=Ordern&typ=D-111505
 
Last edited:
Overigens kosten de standaard 19" velgen bij Tesla zo'n 250 euro ex btw. Viel mij mee, en heel andere prijs dan hierboven genoemd.
(Wel excl tpms sensoren)

Dat is dan een heel stuk goedkoper geworden zeg. Ik kreeg in maart een offerte van Tesla voor 4 standaard 19" velgen op € 2.186,- ex-BTW. Dat was dan wel inclusief de TPMS sensoren maar kan me niet voorstellen dat die sensoren meer dan € 250.-/stuk zijn.
 
Die TMPS-sensoren van Tesla kosten 43 euro per stuk excl BTW, ik heb er deze week 4 besteld die ik kan gaan afhalen.

Dit is raar genoeg goedkoper dan de meeste site waar je ze kan bestellen (al dan niet specifiek voor tesla)


Dat is dan een heel stuk goedkoper geworden zeg. Ik kreeg in maart een offerte van Tesla voor 4 standaard 19" velgen op € 2.186,- ex-BTW. Dat was dan wel inclusief de TPMS sensoren maar kan me niet voorstellen dat die sensoren meer dan € 250.-/stuk zijn.
 
Last edited:
Er is kennelijk nogal wat in de prijzen van onderdelen gewijzigd.
Standaard 19'' velgen waren $500 en 21'' $800
Sensoren waren iets van $110 per stuk.

Dit alles in de tijd dat 'USD in VS' = 'EUR in Europa' gold.

In de prijzen van alles wat niet online verkocht wordt tasten we eigenlijk in het duister totdat iemand er naar vraagt.
Wellicht kan iemand nog eens een sheetje bijhouden van laatst bekende prijzen?
 
Zojuist bij het SEC A'dam nog naar de prijzen geinformeerd:

19 inch standaard Tesla wiel € 251,24 ex. BTW
TMPS sensor € 42,00 ex. BTW
Winterband 19 inch € 202,63 ex. BTW

Complete set 4 x ( 251,24 + 42,00 + 202,63 ) = € 1.983,47 ex. BTW ( € 2.400,00 inclusief BTW)


Ik heb een setje pano sunshades gekocht, in de VS zijn deze $ 150, ik heb er € 140 inclusief BTW voor betaald.