Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

"Het Geluid" tussen 118 en 133

This site may earn commission on affiliate links.
Die van mij is 1x vervangen, september vorig jaar. Rij sindsdien heerlijk stil. Mis die lui van het SeC nog. Heb al zolang niks meer te janken. Geen kraakje, niks:crying: :biggrin:
Hier ook heerlijk stil na de vervanging! Gelukkig wel wat te klagen nog over kleine dingetjes, maar die worden ongetwijfeld keurig opgelost bij de jaarlijkse (364 dagen;)) beurt op 10 april. :biggrin:
 
Hier ook heerlijk stil na de vervanging! Gelukkig wel wat te klagen nog over kleine dingetjes, maar die worden ongetwijfeld keurig opgelost bij de jaarlijkse (364 dagen;)) beurt op 10 april. :biggrin:

Bij mij ook alweer een behoorlijke tijd geleden dat hij vervangen is. Nu nog steeds een heerlijk stille auto bij elke snelheid. Het is de eerste auto waarin ik "ongemerkt" kan versnellen naar 170 km/uur wat vroeger met al het mechanisch geweld niet lukte. Alleen de wind "verraadt" mij en leidt tot vermaningen:)

Recent een verstokte Mercedesrijder bij me die erkende dat hij, hoewel hij zijn Mercedes erg stil vindt, hij dit toch wel weer wat anders vindt. Was op A2 in 100 zone dus wat wil je nog meer.
 
Ik rijd nu elke dag van Veghel naar Olst en zit erg vaak rond de 120 km/h
Ik baal enorm van de brom.
Hij begint al zo rond de 110 op te komen en is bij 128 verdwenen.
ergo waar ik iets harder kan rijd ik 130........
Maandag voor mijn beurt naar Duiven en hoop dat ze er iets aan gaan doen.
41.000 km gerden met 228 Wh/k gemiddeld
 
Ik rijd nu elke dag van Veghel naar Olst en zit erg vaak rond de 120 km/h
Ik baal enorm van de brom.
Hij begint al zo rond de 110 op te komen en is bij 128 verdwenen.
ergo waar ik iets harder kan rijd ik 130........
Maandag voor mijn beurt naar Duiven en hoop dat ze er iets aan gaan doen.
41.000 km gerden met 228 Wh/k gemiddeld

Ik zou een keer iemand mee laten rijden van Service. Als ze denken dat ze het op kunnen lossen dan zullen ze dat echt niet nalaten.
 
Ik rijd nu elke dag van Veghel naar Olst en zit erg vaak rond de 120 km/h
Ik baal enorm van de brom.
Hij begint al zo rond de 110 op te komen en is bij 128 verdwenen.
ergo waar ik iets harder kan rijd ik 130........
Maandag voor mijn beurt naar Duiven en hoop dat ze er iets aan gaan doen.
41.000 km gerden met 228 Wh/k gemiddeld

Op 12 juni wordt de drive unit vervangen.
nog ruim 2 maanden.......
 
Zo, 13 maanden verder sinds de originele post en gisteren is mijn drive unit vervangen. Wat een zegening, de auto is nu helemaal zoals het hoort te zijn! Ik kreeg een 70D mee al vervangwagen en qua geluidsniveau van de drive unit is dit nu het zelfde als mijn eigen 85.

Verder valt me op dat bij de nieuwe auto's alles wat strakker is, remmen, stuur en de afwerking is een niveautje omhoog.

Het was een 70D instapmodel, zonder enige optie. Leuk om mee te maken, en ook om te zien hoe snel je bepaalde opties mist.

  • Geen Pano. Ben nogal lang, en zat strak met mijn hoofd tegen het dak aan. Deze stoelen kunnen ook minder laag dan de classic
  • Geen luchtvering. Duidelijk minder in het bochtenwerk. Meer helling.
  • Geen auto-open achterklep. Hij gaat wel van het slot af, maar niet open.
  • Geen soundsystem. Dan kan de radio een stuk harder, heb ik gemerkt.
  • Geen Tacc (wel cruise control, auto-collision and lane-departure)
    (eigenlijk dus geen tech-pakket)

Nog een paar bevindingen:

  • Als je een paar opties en pakketjes gewend bent, is dit instap model wel heel erg kaal.
  • De (NextGen) stoelen waren beter, maar nog nog geen Audi kwaliteit. Steun in de onderrug is beter, maar nog niet genoeg en weinig meer steun voor je bovenbenen.
  • Lane departure heb ik meteen uitgezet. Daar wordt je helemaal gestoord van, en voegt m.i. weinig toe
  • Boven een bepaalde snelheid kwam er ineens de melding dat de dode-hoek detectie het niet doet. Dat leidt enorm af. Ik heb niet kunnen uitvinden hoe je dan uitzet.
  • Met al die hoofdsteunen achterin, is de blik naar achteren nog minder geworden. Jammer dat je de middelste niet kunt weghalen,
  • De 70D is merkbaar 'trager'. Vermogens meter gaat ook maar to 240 ipv 320 op de 85. Trager is een relatief begrip, het gaat nog steeds heel rap maar is het iets geciviliseerder.
  • Heel laag verbruik. Nu was het wel warm, maar ik kwam uit op verbruikscijfers die ik nog nooit eerder heb gezien. Rondje Nederland op één dag, flink gejakkerd en aan het eind van het verhaal 186 Wh/km. It's Amazing

Enfin, het blijft als een speer rijden en verder ben ik gewoon verwend :)

Samenvattend: Wat zijn mij toch bofkonten dat we in zulke auto's kunnen rijden!