Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een evchargeking Type 2 Tesla laadkabel van 2 meter te koop. Deze kabel heeft aan de autozijde een drukknop waarmee je de laadklep kunt openen. De kabel is geschikt voor 32 A 3-fase laden (maar natuurlijk ook voor 1-fase 16A: daar heb ik hem voor gebruikt). Ik heb dezelfde kabel opnieuw gekocht maar dan een van 4 meter, omdat de wederhelft het vervelend vond om de auto heen te moeten lopen. Deze kabel is vooral geschikt voor thuisladers die hun auto met de laadklep praktisch tegen hun laadpaal aan kunnen parkeren.
Ik heb de kabel zelf twee weken gebruikt, hij is dus zo goed als nieuw. Nieuwprijs bij EVChargeking € 259 incl BTW.(https://www.evchargeking.com/en/t2-tesla-charging-cable-3-phase-32a)
Je kunt hem overnemen voor € 200 plus eventuele verzendkosten (je kunt hem ook in Amersfoort komen ophalen of we kunnen ergens afspreken bij een SuC of zo).

Let op: de kabel is end-to-end, van connector tot connector, 2 m, de werkelijke kabellengte is maar plm. 1,70m. Ruimschoots voldoende om je auto op 1 m afstand van de laadpaal te parkeren, maar dan is er geen voetverkeer mogelijk waar de kabel hangt (die hangt dan op buikhoogte).

upload_2019-4-4_21-4-55.png
 
Ik heb een evchargeking Type 2 Tesla laadkabel van 2 meter te koop. Deze kabel heeft aan de autozijde een drukknop waarmee je de laadklep kunt openen. De kabel is geschikt voor 32 A 3-fase laden (maar natuurlijk ook voor 1-fase 16A: daar heb ik hem voor gebruikt). Ik heb dezelfde kabel opnieuw gekocht maar dan een van 4 meter, omdat de wederhelft het vervelend vond om de auto heen te moeten lopen. Deze kabel is vooral geschikt voor thuisladers die hun auto met de laadklep praktisch tegen hun laadpaal aan kunnen parkeren.
Ik heb de kabel zelf twee weken gebruikt, hij is dus zo goed als nieuw. Nieuwprijs bij EVChargeking € 259 incl BTW.(https://www.evchargeking.com/en/t2-tesla-charging-cable-3-phase-32a)
Je kunt hem overnemen voor € 200 plus eventuele verzendkosten (je kunt hem ook in Amersfoort komen ophalen of we kunnen ergens afspreken bij een SuC of zo).

Let op: de kabel is end-to-end, van connector tot connector, 2 m, de werkelijke kabellengte is maar plm. 1,70m. Ruimschoots voldoende om je auto op 1 m afstand van de laadpaal te parkeren, maar dan is er geen voetverkeer mogelijk waar de kabel hangt (die hangt dan op buikhoogte).

View attachment 393740

Dat is dan €200,- incl. btw of zonder?
 
Ook hier een Evchargeking Type 2 Tesla laadkabel te koop met Tesla laadklep button. Het gaat hier om de 3 Fase 16 ampère versie van 4 meter. Ik heb deze inmiddels vervangen door de 32 ampère versie i.v.m. mogelijkheid om sneller kunnen laden dan 11kw. Kabel werkt met 1 t/m 3 fases met een max van 16 ampère per fase.

Prijs 185 euro incl. btw en kan geleverd worden met factuur. Kabel is 2 maanden oud.
IMG_0503.jpg
IMG_0502.jpg
 
Ook hier een Evchargeking Type 2 Tesla laadkabel te koop met Tesla laadklep button. Het gaat hier om de 3 Fase 16 ampère versie van 4 meter. Ik heb deze inmiddels vervangen door de 32 ampère versie i.v.m. mogelijkheid om sneller kunnen laden dan 11kw. Kabel werkt met 1 t/m 3 fases met een max van 16 ampère per fase.

Prijs 185 euro incl. btw en kan geleverd worden met factuur. Kabel is 2 maanden oud.
View attachment 394366 View attachment 394367

Laad deze kabel sneller als de standaard blauwe kabel van Tesla (7m is die geloof ik) die van mij gaat nu niet verder als 24A op een 22kw paal
 
Ik heb een evchargeking Type 2 Tesla laadkabel van 2 meter te koop. Deze kabel heeft aan de autozijde een drukknop waarmee je de laadklep kunt openen. De kabel is geschikt voor 32 A 3-fase laden (maar natuurlijk ook voor 1-fase 16A: daar heb ik hem voor gebruikt). Ik heb dezelfde kabel opnieuw gekocht maar dan een van 4 meter, omdat de wederhelft het vervelend vond om de auto heen te moeten lopen. Deze kabel is vooral geschikt voor thuisladers die hun auto met de laadklep praktisch tegen hun laadpaal aan kunnen parkeren.
Ik heb de kabel zelf twee weken gebruikt, hij is dus zo goed als nieuw. Nieuwprijs bij EVChargeking € 259 incl BTW.(https://www.evchargeking.com/en/t2-tesla-charging-cable-3-phase-32a)
Je kunt hem overnemen voor € 200 plus eventuele verzendkosten (je kunt hem ook in Amersfoort komen ophalen of we kunnen ergens afspreken bij een SuC of zo).

Let op: de kabel is end-to-end, van connector tot connector, 2 m, de werkelijke kabellengte is maar plm. 1,70m. Ruimschoots voldoende om je auto op 1 m afstand van de laadpaal te parkeren, maar dan is er geen voetverkeer mogelijk waar de kabel hangt (die hangt dan op buikhoogte).

View attachment 393740

2 meter is een beetje kort of is dit enkel om thuis te laden, ik had 3 meter gekocht om in mijn eigen garage te gebruiken maar zelfs met 3 meter stond hij gespannen, 4 is net voldoende voor thuis.
 
2 meter is een beetje kort of is dit enkel om thuis te laden, ik had 3 meter gekocht om in mijn eigen garage te gebruiken maar zelfs met 3 meter stond hij gespannen, 4 is net voldoende voor thuis.
2 meter is prima als je altijd thuis laad met de kont van de auto bij de laadpaal. Dan is 2 m juist ideaal vanwege het lage gewicht en omvang. Ik vond het prima, maar vrouwlief dacht daar anders over.
 
2 meter is prima als je altijd thuis laad met de kont van de auto bij de laadpaal. Dan is 2 m juist ideaal vanwege het lage gewicht en omvang. Ik vond het prima, maar vrouwlief dacht daar anders over.

Met de kont van de auto bij de laadpaal is 2 meter nog lang zat.
Het laadpunt zit opdezelfde hoogte als het aansluitpunt dus 50cm zou al voldoende zijn.

Zo'n gedraaide kabel is ook handiger alleen volgens mij hebben ze die niet in 3 fase, alleen 1 fase.

for-customers (1).jpg
 
IMG_0490.jpg
View attachment 395241 Ik heb in het verleden even een gekruld snoer gehad bij mijn PHEV. Na een paar dagen weer snel verkocht. Gedoe als hij in elkaar gekruld zit en daarnaast kan je niet over het snoer heen lopen. Alleen handig in bepaalde situaties met een vaste aansluiting. Ik vind een stadaard 4 meter kabel het meest ideaal voor de meeste gevallen. Net te kort om in knoop te raken en ook niet te lang als de auto aan de laadpaal zit. Voor het enkele geval dat ik meer lengte nodig heb, pak ik de 7 meter uit de frunk.
 
View attachment 395240 View attachment 395241 Ik heb in het verleden even een gekruld snoer gehad bij mijn PHEV. Na een paar dagen weer snel verkocht. Gedoe als hij in elkaar gekruld zit en daarnaast kan je niet over het snoer heen lopen. Alleen handig in bepaalde situaties met een vaste aansluiting. Ik vind een stadaard 4 meter kabel het meest ideaal voor de meeste gevallen. Net te kort om in knoop te raken en ook niet te lang als de auto aan de laadpaal zit. Voor het enkele geval dat ik meer lengte nodig heb, pak ik de 7 meter uit de frunk.

Oke tnx voor de tip mbt die gekrulde kabel.

Misschien kan je de foto even draaien.... ;)

head.JPG
 
  • Funny
Reactions: Bas. and HWS