ArjanJvR
Member
Maar hij reageert wel feller in achteruit dan vooruit merk ik ...nee, achteruitrijden is begrensd qua snelheid
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Maar hij reageert wel feller in achteruit dan vooruit merk ik ...nee, achteruitrijden is begrensd qua snelheid
Ja, helaas dit te laat opgemerkt. Is ook mijn eerste EV ooit. Heb al meer dan 1.4 miljoen km's op zitten in ICE (geen automaat) en moet nog wennen aan het rijden in een EV en die ook nog zo rap is.Maar hij reageert wel feller in achteruit dan vooruit merk ik ...
Hehe. Even zonder gekheid, ik heb de vraagprijs aangepast.
Ik heb een evchargeking Type 2 Tesla laadkabel van 2 meter te koop. Deze kabel heeft aan de autozijde een drukknop waarmee je de laadklep kunt openen. De kabel is geschikt voor 32 A 3-fase laden (maar natuurlijk ook voor 1-fase 16A: daar heb ik hem voor gebruikt). Ik heb dezelfde kabel opnieuw gekocht maar dan een van 4 meter, omdat de wederhelft het vervelend vond om de auto heen te moeten lopen. Deze kabel is vooral geschikt voor thuisladers die hun auto met de laadklep praktisch tegen hun laadpaal aan kunnen parkeren.
Ik heb de kabel zelf twee weken gebruikt, hij is dus zo goed als nieuw. Nieuwprijs bij EVChargeking € 259 incl BTW.(https://www.evchargeking.com/en/t2-tesla-charging-cable-3-phase-32a)
Je kunt hem overnemen voor € 200 plus eventuele verzendkosten (je kunt hem ook in Amersfoort komen ophalen of we kunnen ergens afspreken bij een SuC of zo).
Let op: de kabel is end-to-end, van connector tot connector, 2 m, de werkelijke kabellengte is maar plm. 1,70m. Ruimschoots voldoende om je auto op 1 m afstand van de laadpaal te parkeren, maar dan is er geen voetverkeer mogelijk waar de kabel hangt (die hangt dan op buikhoogte).
View attachment 393740
Inclusief. Als je wilt doe ik er een factuur bij.Dat is dan €200,- incl. btw of zonder?
Inclusief. Als je wilt doe ik er een factuur bij.
Ook hier een Evchargeking Type 2 Tesla laadkabel te koop met Tesla laadklep button. Het gaat hier om de 3 Fase 16 ampère versie van 4 meter. Ik heb deze inmiddels vervangen door de 32 ampère versie i.v.m. mogelijkheid om sneller kunnen laden dan 11kw. Kabel werkt met 1 t/m 3 fases met een max van 16 ampère per fase.
View attachment 394366 View attachment 394367
Prijs 185 euro incl. btw en kan geleverd worden met factuur. Kabel is 2 maanden oud.
Nee, deze kabel laad tot Max 11kw. Ik denk dat jou Tesla max 24A 16,5kw aankan. De standaard kabel gaat wel tot 32ALaad deze kabel sneller als de standaard blauwe kabel van Tesla (7m is die geloof ik) die van mij gaat nu niet verder als 24A op een 22kw paal
Ik heb een evchargeking Type 2 Tesla laadkabel van 2 meter te koop. Deze kabel heeft aan de autozijde een drukknop waarmee je de laadklep kunt openen. De kabel is geschikt voor 32 A 3-fase laden (maar natuurlijk ook voor 1-fase 16A: daar heb ik hem voor gebruikt). Ik heb dezelfde kabel opnieuw gekocht maar dan een van 4 meter, omdat de wederhelft het vervelend vond om de auto heen te moeten lopen. Deze kabel is vooral geschikt voor thuisladers die hun auto met de laadklep praktisch tegen hun laadpaal aan kunnen parkeren.
Ik heb de kabel zelf twee weken gebruikt, hij is dus zo goed als nieuw. Nieuwprijs bij EVChargeking € 259 incl BTW.(https://www.evchargeking.com/en/t2-tesla-charging-cable-3-phase-32a)
Je kunt hem overnemen voor € 200 plus eventuele verzendkosten (je kunt hem ook in Amersfoort komen ophalen of we kunnen ergens afspreken bij een SuC of zo).
Let op: de kabel is end-to-end, van connector tot connector, 2 m, de werkelijke kabellengte is maar plm. 1,70m. Ruimschoots voldoende om je auto op 1 m afstand van de laadpaal te parkeren, maar dan is er geen voetverkeer mogelijk waar de kabel hangt (die hangt dan op buikhoogte).
View attachment 393740
2 meter is prima als je altijd thuis laad met de kont van de auto bij de laadpaal. Dan is 2 m juist ideaal vanwege het lage gewicht en omvang. Ik vond het prima, maar vrouwlief dacht daar anders over.2 meter is een beetje kort of is dit enkel om thuis te laden, ik had 3 meter gekocht om in mijn eigen garage te gebruiken maar zelfs met 3 meter stond hij gespannen, 4 is net voldoende voor thuis.
Ergens ligt hier een double entendre in verscholen, vrees ik. Misschien zelfs wel twee stuks.2 meter is prima als je altijd thuis laad met de kont van de auto bij de laadpaal. Dan is 2 m juist ideaal vanwege het lage gewicht en omvang. Ik vond het prima, maar vrouwlief dacht daar anders over.
2 meter is prima als je altijd thuis laad met de kont van de auto bij de laadpaal. Dan is 2 m juist ideaal vanwege het lage gewicht en omvang. Ik vond het prima, maar vrouwlief dacht daar anders over.
Maar je krijgt er wel een fijne assistente bij die de kabel voor je inplugtZo'n gedraaide kabel is ook handiger alleen volgens mij hebben ze die niet in 3 fase, alleen 1 fase.
Een gekruld 3-fase/16A snoer van 4 meter dat opkrult tot 1 meter. Hier verkrijgbaar. Eventueel ook als 32A versie, maar dat is voor een Model 3 niet nodig.… Zo'n gedraaide kabel is ook handiger alleen volgens mij hebben ze die niet in 3 fase, alleen 1 fase. ...
Een gekruld 3-fase/16A snoer van 4 meter dat opkrult tot 1 meter. Hier verkrijgbaar. Eventueel ook als 32A versie, maar dat is voor een Model 3 niet nodig.
View attachment 395232
Wanneer je @LuckyLuke een keer vriendelijk aankijkt, gaat daar nog 10% af.Aha dat is idd heel erg handig, tnx.
En 16A is idd voldoende.
Wel fors aan de prijs, dat dan weer wel
View attachment 395240 View attachment 395241 Ik heb in het verleden even een gekruld snoer gehad bij mijn PHEV. Na een paar dagen weer snel verkocht. Gedoe als hij in elkaar gekruld zit en daarnaast kan je niet over het snoer heen lopen. Alleen handig in bepaalde situaties met een vaste aansluiting. Ik vind een stadaard 4 meter kabel het meest ideaal voor de meeste gevallen. Net te kort om in knoop te raken en ook niet te lang als de auto aan de laadpaal zit. Voor het enkele geval dat ik meer lengte nodig heb, pak ik de 7 meter uit de frunk.