Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoe weet je als een 2de hands autopilot heeft?

This site may earn commission on affiliate links.
Een nieuwe Tesla is te duur voor mij, maar ik zou wel graag (ooit) een 2de hands kopen.

Hoe weet je als de nodige hardware aanwezig is tijdens een testrit? Ik wil niet afgaan op wat de verkoper me zegt. Het zijn vaak garages die er niets van weten.

Bedankt!
 
Een nieuwe Tesla is te duur voor mij, maar ik zou wel graag (ooit) een 2de hands kopen.

Hoe weet je als de nodige hardware aanwezig is tijdens een testrit? Ik wil niet afgaan op wat de verkoper me zegt. Het zijn vaak garages die er niets van weten.

Bedankt!

als er in het front onderaan de grill een rechthoekje (radar) in zit is het ok.
ook zie je in de voorruit ter hoogte van de achteruitkijkspiegel, de camera zitten.
dit wil nog niet zeggen dat de autopilot optie geactiveerd is. maar dat kan dan wel nog later.

Bij een geactiveerde autopilot zie je in het dashboard een baan met daarop uw auto afgebeeld met er boven een klein rondje (snelheidsmetertje) en een klein stuurwiel.

als dit al te zien is, zit er autopilot op.

2D6BD37700000578-3273093-image-a-14_1444929816259.jpg
2015-Tesla-Model-S-P90D-1201-626x382.jpg
 
Volgens mij zijn de eerste AP auto's pas 11/2014 uitgeleverd in Nederland. Misschien een enkeling net aan al in 10/2014?

Het is volgens mij anders. Er zijn ook auto's die delen van de Hardware ingebouwd hebben rond aug/sept 2014 is mij een keer verteld door een Tesla Medewerker. Anders gewoon checken bij Tesla / bij verkoper controleren of idd de functionaliteiten werken
 
Leveringsdatum is inderdaad niet bepalend (zeer afhankelijk van hoe lang de auto op de boot gestaan heeft, etc.).

Bij de onthulling van de D (was het november 2014?) had Elon een verrassing voor iedereen die toen een auto had of kreeg van productie september 2014 of later: er is nog geen AP, maar jullie hebben al wel de hardware daarvoor.