You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ahh okej vond het al zo gek dat ze allemaal verdwenen waren vandaar dat ik ergens anders aan het zoeken was. Kan het beste dus ff contact nemen met een verkoop center voor een Tesla bij Tesla zelf.AP/EAP/FSD blijven op de auto als deze van eigenaar wisselt. In het verleden heeft Tesla na inruil (bij/via Tesla!) wel eens een optie verwijderd en de auto weer doorverkocht zonder de betreffende optie. Maar dan is bij verkoop wel duidelijk welke optie wel/niet aanwezig.
Alle gebruikte MS aangeschaft via Tesla hebben de laatste tijd EAP (dat stond ook expliciet zo vermeld op de site)
Sinds wat foutieve verkoopprijzen op het NL-talige deel van de Tesla-site zijn alle MS opeens verdwenen. Ik verwacht dat men e.a. aan corrigeren is, daarna komen ze wel weer terug. Waarschijnlijk voor relatief gunstige prijzen incl. EAP en garantie. Reken op 30-35k voor een MS (75D) uit 2018 met ca. 100k op de teller. En ca. 10k meer voor een vergelijkbare MS (100D).
Wat zijn de bekende kwalen waar ik voor op moet letten? Als je je kennis zou willen delen met mij stel zeer op prijs. BvdIedere particuliere eigenaar denkt dat die een pareltje te koop heeft (en dat is wellicht ook zo). Dus de auto kan voor een particulier soms wel dat bedrag waard zijn, maar die weet wat die verkoopt. Als koper weet je dat niet en heb je nul garantie. Zonder garantie wil je gewoon minder betalen dan bij een gerenommeerd autobedrijf, waar je wel garantie krijgt.
De meeste bekende kwalen van een Model S zijn redelijk goed zichtbaar (als je weet waar je naar moet kijken), dus ik zou het zelf denk ik ook wel aandurven om een auto bij een particulier te kopen. Vaak zie je aan de persoon en de auto ook al wel hoe die met de auto is omgegaan. Garantie betaal je uiteindelijk ook gewoon voor, dus het is maar hoeveel risico je wilt lopen. Koop i.i.g. nooit van de laatste euro's een auto...
De gebruikte MS/MX zijn weer terug op de Tesla site.Ik ben in de markt voor een model S 2018 alleen nu heeft Tesla op het moment geen 2de hands voorraad. Heb een mooie gevonden via autotrack alleen zit daar enhanced autopilot op. Word deze optie overgedragen naar mijn account of hoe zit dit?
Dat mag je gerust een producteigenschap noemen. Heb nog nooit een Model S gereden die mooi over een drempel ging. Al mijn andere auto's gaan beter over een drempel dan de Model S. Voordeel van de Model S is wel de luchtvering, waardoor je hem hoog kan zetten. Dan veert die amper nog (dus bonkig), maar soms wel erg praktisch.Helemaal mee eens @bugboy. Ik heb 5000 Euro gereserveerd voor eventuele reparaties in het eerste jaar. Als dat niet nodig is is het mooi meegenomen. Overigens heb ik al wel de eerste kosten te pakken. De verkoper zou nog de 12v accu laten vervangen door Tesla. Dat is gister gebeurd maar Tesla liet weten dat er ook een gecorrodeerde kabel vervangen moet worden. Dat gaat volgende week gebeuren voor de grote prijs van (tromgeroffel) 28 Euro.
Wat verder het meeste geld scheelt is niet perfectionistisch zijn. Hij kraakt een beetje als je hard over een drempel rijdt. Ik weet (dankzij dit forum) dat dat waarschijnlijk geen kwaad kan. Dus ik laat het maar zo.
Ja, dat heb ik ook. Bij de Tesla S (nieuw gekocht) liet ik alles doen. Heb nu voor een 2011 Audi A5 cabriolet (YOLO) gekocht en daar doe ik alles ineens weer zelf. Kapotte speaker vervangen, CarPlay module inbouwen, ... (alles met origineel spul voor zover mogelijk), maar wel zo voordelig mogelijk. Voor 650 euro een setje originele Slipstream velgen is een topdeal. Dat is het voordeel van een auto die al wat langer rond rijdt. Daar is veel meer voor te krijgen.Een tweedehands auto brengt de sjacheraar in mij naar boven. Dus ik heb gister een new old stock winterset gekocht voor 650 Euro (met inruil van oude velgen die ik nog had liggen). Niet gek voor 4 originele Tesla Slipstream velgen met Pirelli Sottozero's. Die banden hebben overigens het fijne stoeprand randje dat je velgen beschermt.
Een greep uit het lijstje (ik praat vooral over de 2018 modellen):Wat zijn de bekende kwalen waar ik voor op moet letten? Als je je kennis zou willen delen met mij stel zeer op prijs. Bvd
Voor degene die op zoek is naar een Model S 75D. De mijne is nu te koop bij Tesla. Ik vind de prijs aan de hoge kant, maar mocht iemand hier op het forum hem willen hebben, dan heb ik de volledige onderhoudshistorie voor je. Auto is volledige schadevrij, altijd met de hand gewassen, hooguit 3x meer dan 90% geladen en om door een ringetje te halen. Geen known issues en beide koplampen zijn in augustus 2022 vervangen met de laatste revisie (E). Overwegend rustig mee gereden en veelal thuis geladen. Bandjes zijn ook in februari nog vervangen door originele TO banden (met foam). Ik schreef al dat veel eigenaren vinden dat ze een pareltje in handen hebben, maar blijkbaar vond Tesla het in dit geval ook, want ze vragen er maar liefst € 36.300 voor.De gebruikte MS/MX zijn weer terug op de Tesla site.
Fractie duurder dan een paar weken geleden maar het zijn op het eerste gezicht wel frisse auto's met weinig km en (beperkte) garantie.
Je hebt nu ook after-market lampen met uiterst smaakvolle RGB:Dagrijverlichting van de koplampen is vaak defect. De hele bovenzijde hoort te branden, maar vaak gaat die stuk. Dat is APK afkeur en een setje nieuwe koplampen kost €1.500. Ook als ze vergelen, dan staan ze op het punt kapot te gaan.
Nu nog een kerstboom vinden om deze MS in te hangen...;-)Je hebt nu ook after-market lampen met uiterst smaakvolle RGB
Eens testen in een hogere stand. Bij een hogere stand hebben ze het zo goed als allemaal. vanaf dat ik het de eerste keer hoorde ben ik altijd in laagste stand gaan tijden. Je raakt zo zelfs over de meeste drempels. Alleen in op weideparkibgs bij events zette ik het nog eens hoger. 4 jaar later verkocht met nog steeds de originele draagarmen die het nog uitstekend deden op laagste stand.Rammelende assen bij hard optrekken. Controleer of de auto niet in "chill" mode staat en trap het gas vol in. Soms hoor je dan de aandrijfassen
Bij mij stond er zelfs een paar cm water ik. Ik heb er toen in de hoek onderaan een gaatje van 2mm in geboord. Nooit meer problemen gehad.Beslagen achterlichten en algengroei in de achterlampen.