Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoe weet mijn M3 dat ik in de buurt ben

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb nogal wat dingen middels Tasker geautomatiseerd ten aanzien van gebruik van mijn auto. Nu wil ik automatiseren dat als ik in de buurt van de auto ben/of mijn deur open de Frunk opengaat. Ik heb daar een trigger van op mijn telefoon voor nodig. Met welk signaal weet mijn M3 dat ik er ben als ik deur open. Bluetooth connectie is er dan nog niet, NFC?
 
De communicatie tussen je telefoon als sleutel voor je auto, en je Model 3, verloopt via bluetooth.

Het probleem daarbij lijkt me dat het de auto is die altijd staat te luisteren, en achterhaalt of ie het signaal van je telefoon ontvangt en daarna de authenticatie controleert. Dit zijn dus niet dingen waarbij je telefoon een actie onderneemt, en bijgevolg nogal moeilijk om er een trigger aan te koppelen.
 
Met welk signaal weet mijn M3 dat ik er ben
Bluetooth connectie wordt gecheckt als je een deurhendel bedient.
Het probleem daarbij lijkt me dat het de auto is die altijd staat te luisteren
Niet altijd dus. Enkel als je een deurhendel bedient.
Ik ben ook wel verbaasd dat dat zo weinig vertraging oplevert. Vertraging is er wel, maar hindert niet.
Is een groot voordeel tov de keyfob. Met de keyfob werden spiegels en hendels al bediend als je er voorbij liep zonder dat je in de auto moest zijn. Extra slijtage dus.
 
Zal volgens mij niet lukken omdat er geen BT connectie gemaakt kan wordten als de auto gesloten is. Bluetooth wordt pas actief als je aan een deurhendel trekt.
Enige oplossing die ik zie is om via gps coördinaten te werken en met de app te openen als je in de buurt komt. Maar daar zal de gps nauwkeurigheid roet in het eten gooien denk ik.
Net nog als volgt getest: de app geopend naast de wagen en dan nog kan bluetooth de wagen niet detecteren, hoewel de app de gegevens kan binnenhalen.
 
Zal volgens mij niet lukken omdat er geen BT connectie gemaakt kan wordten als de auto gesloten is. Bluetooth wordt pas actief als je aan een deurhendel trekt.
Enige oplossing die ik zie is om via gps coördinaten te werken en met de app te openen als je in de buurt komt. Maar daar zal de gps nauwkeurigheid roet in het eten gooien denk ik.
Net nog als volgt getest: de app geopend naast de wagen en dan nog kan bluetooth de wagen niet detecteren, hoewel de app de gegevens kan binnenhalen.
Het hoeft ook niet met de bluetooth van de auto te werken. Je kan tasker op een third party bluetooth beacon laten reageren die je in of aan je auto bevestigt
 
  • Like
Reactions: Phil V
Met welk signaal weet mijn M3 dat ik er ben als ik deur open. Bluetooth connectie is er dan nog niet, NFC?

Bluetooth verbinding is er waarschijnlijk al wel maar niet actief. De bluetooth hardware meet de 'latency' en weer hier door de afstand. Het is niet gestuurd op signaal niveau zoals vroeger waardoor car jackings mogelijk zijn. Car jackings op die manier met Bluetooth (bij Tesla) zijn onmogelijk omdat de latency niet in te korten is.

Zover ik weet hebben de nieuwere Tesla's meerdere bluetooth antennes voor positie bepaling.

Op dat lage niveau kun je Tasker niet laten reageren.