Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Home-Link garage deur opener

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft er al iemand ervaring met het aanzetten van de Home-Link functionaliteit bij de model3 om een garage deur automatisch te kunnen bedienen?

Heb een nieuwe aangeschaft nu welke ze volgende week komen installeren maar ben benieuwd of er andere mensen zijn die dit werkende hebben?
 
Uiteindelijk gelukt om Homelink op Model 3 werkend te krijgen. Maar bijna opgegeven totdat ik de sensor van de roldeur vlak bij de bumper hield. Ik weet niet meer of het net links of rechts naast het logo betreft maar de sensor moet dus vlak bij de bumper gehouden worden en niet een meter er vanaf! Vandaar wellicht de tip om een volle batterij te plaatsen ;)
 
Bij mij werkt Homelink nog niet met de 3 terwijl het op de Model S wel werkte. Volgens SEC Duiven wordt dit in een volgend firmware upgrade opgelost... Mijn afstandsbediening werkt op 868Mhz.

hier zelfde probleem, afstandsbediening wordt niet herkend door de model 3, ook 868Mhz.
Homelink support een aantal frequenties. Maar niet alle protocollen.
Heb je een ontvanger die niet werkt, dan kun je eenvoudig een universele ontvanger bijplaatsen.
Homelink ontvanger interface
 
Uiteindelijk gelukt om Homelink op Model 3 werkend te krijgen. Maar bijna opgegeven totdat ik de sensor van de roldeur vlak bij de bumper hield. Ik weet niet meer of het net links of rechts naast het logo betreft maar de sensor moet dus vlak bij de bumper gehouden worden en niet een meter er vanaf! Vandaar wellicht de tip om een volle batterij te plaatsen ;)

Welke deuropener heb je?
 
Uiteindelijk gelukt om Homelink op Model 3 werkend te krijgen. Maar bijna opgegeven totdat ik de sensor van de roldeur vlak bij de bumper hield. Ik weet niet meer of het net links of rechts naast het logo betreft maar de sensor moet dus vlak bij de bumper gehouden worden en niet een meter er vanaf! Vandaar wellicht de tip om een volle batterij te plaatsen ;)
Ja, documentatie zegt ook dat je het vlakbij het logo moet houden :).

RTFM! ;)
 
Werkend gekregen op de Chamberlain Liftmaster LM38800A aandrijving tbv roldeur. Het gaat om een 433,92 MHz. Werkte pas na 3 pogingen en erg dicht naast logo houden (op 40 cm afstand geen knipperende lichten......) Advies voor nieuwe batterijen (in handleiding) leek me overdreven maar kan wellicht helpen om contact te krijgen:rolleyes:
 
  • Like
Reactions: Jobbeke