Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Huur Tesla S - Fin Voordelen aankoop

This site may earn commission on affiliate links.
Beste,

Wij overwegen om een Tesla S of X te kopen, maar hadden deze graag even voor 1 maand gehuurd. Zodoende kunnen we elektrisch rijden even af toetsen aan de realiteit en ons type verplaatsingen (Belgie-Nederland). Iemand een idee waar we eventueel een Tesla kunnen huren voor 1 maand.
Hebben intussen een korte proefrit gedaan gedurende het autosalon in Brussel en we waren alvast positief verrast.

Iemand ervaring met aankoop van voertuig op de zaak ? (Fin.voordelen etc..)

Met dank
Hans
 

een maand is heel lang.
na 5 minuten ben je toch al overtuigd !


enfin, toch enkele vraagjes : hoe ver zijn je normale verplaatsingen ? Meer dan 150 km enkel ? Zo ja :

kan je laden op je bestemming ?
kan je via Oosterhout ?
 
een maand is heel lang.
na 5 minuten ben je toch al overtuigd !


enfin, toch enkele vraagjes : hoe ver zijn je normale verplaatsingen ? Meer dan 150 km enkel ? Zo ja :

kan je laden op je bestemming ?
kan je via Oosterhout ?

Verste verplaatsingen zijn van Gent naar Groningen.
Gemiddelde verplaatsing van Gent naar Midden-Nederland (bv. Deventer, Amsterdam) en terug (1 overnachting)
 
Verste verplaatsingen zijn van Gent naar Groningen.
Gemiddelde verplaatsing van Gent naar Midden-Nederland (bv. Deventer, Amsterdam) en terug (1 overnachting)

Als ik het zo lees mag het geen probleem zijn.
Bij een overnachting zoek je een hotel waar kunt laden (een simpele 11kw laadpunt is al ruim voldoende).
Zou het onverwachts niet meteen uitkomen, dan kun je via Oosterhout supercharger laden indien je richting Amsterdam gaat en Supercharger Zevenaar indien je naar Deventer gaat.
Ikzelf ga zowiezo via een van de SS indien ik er langs kom. Gratis stroom, leuke gesprekken en even de benen strekken is heerlijk. Merk het goed dat ik sinds de S vele malen minder gestressed ben tijdens rijden etc.

De enige verwachtingen die je niet kunt/mag hebben :
- Altijd de kortste weg nemen. Het kan zijn dat je even een klein stukje om moet rijden om bij de Supercharger te komen.
- De hele weg met 150km/u afleggen.
- Je anoniem blijft. Mensen kijken naar de wagen, mensen spreken je aan, mensen vragen ernaar. Het gaat zelfs zo ver dat ze je inhalen om vervolgens weer af te remmen zodat je hun moet inhalen (zo kunnen ze de auto van 2 kanten bekijken).
- Je wilt zo snel mogelijk de rit achter je hebben en zo snel mogelijk uit de auto wilt. (Ja ik heb mezelf erop betrapt dat ik met OPZET om ben gereden zodat ik iets langer kan rijden)