Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Invoer Model X -catalogusprijs?

This site may earn commission on affiliate links.
Beste Forumleden,

Recentelijk heb ik een Model X gekocht in het buitenland en ga deze op zeer korte termijn importeren. Het importeren van auto`s uit het buitenland is mij niet geheel vreemd. Toch heb ik jullie hulp nodig!

Bij invoer dient men aangifte BPM te doen. Dit is gelukkig enkel een papieren formaliteit zonder dure BPM aangiftes die betaald moeten worden. Ik loop in de aangifte echter tegen opgave nettocatalogusprijs aan. Normaal gesproken is er altijd wel online een prijslijst terug te vinden waarmee je kan werken. Bij Tesla zijn die er niet.

De Model X die ik heb gekocht is van november 2018. Extra`s zijn; 6 zitter, grijs metallic, Autopilot, Cold weather package, Tow package, Carbon, Zwart interieur.

Kan iemand mij op weg helpen hiermee?

Thanks!
 
Beste Forumleden,

Recentelijk heb ik een Model X gekocht in het buitenland en ga deze op zeer korte termijn importeren. Het importeren van auto`s uit het buitenland is mij niet geheel vreemd. Toch heb ik jullie hulp nodig!

Bij invoer dient men aangifte BPM te doen. Dit is gelukkig enkel een papieren formaliteit zonder dure BPM aangiftes die betaald moeten worden. Ik loop in de aangifte echter tegen opgave nettocatalogusprijs aan. Normaal gesproken is er altijd wel online een prijslijst terug te vinden waarmee je kan werken. Bij Tesla zijn die er niet.

De Model X die ik heb gekocht is van november 2018. Extra`s zijn; 6 zitter, grijs metallic, Autopilot, Cold weather package, Tow package, Carbon, Zwart interieur.

Kan iemand mij op weg helpen hiermee?

Thanks!

Via een auto-verkoop-site een zelfde type/bouwjaar opzoeken en kenteken intypen op RDW/OVI ;)
 
Beste Forumleden,

Recentelijk heb ik een Model X gekocht in het buitenland en ga deze op zeer korte termijn importeren. Het importeren van auto`s uit het buitenland is mij niet geheel vreemd. Toch heb ik jullie hulp nodig!

Bij invoer dient men aangifte BPM te doen. Dit is gelukkig enkel een papieren formaliteit zonder dure BPM aangiftes die betaald moeten worden. Ik loop in de aangifte echter tegen opgave nettocatalogusprijs aan. Normaal gesproken is er altijd wel online een prijslijst terug te vinden waarmee je kan werken. Bij Tesla zijn die er niet.

De Model X die ik heb gekocht is van november 2018. Extra`s zijn; 6 zitter, grijs metallic, Autopilot, Cold weather package, Tow package, Carbon, Zwart interieur.

Kan iemand mij op weg helpen hiermee?

Thanks!
Beste Bastian,
Begin september 2018 is bijgevoegde configuratie aan mij geleverd. Het towpackage was toen included, evenals het cold weather package. Ons interieur komt geheel overeen. Meerprijs lak is overeenkomstig; als ik het me goed herinner was alleen multi coat red nog duurder.
De korting was een aftrekpost omdat de auto die al klaar stond, 22-inch wielen had die ik niet hoefde. En er zit een set winterwielen bij.
Succes met het samenstellen van de aangifte.
Groeten,
Jos
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2019-09-25 om 07.37.56.png
    Schermafbeelding 2019-09-25 om 07.37.56.png
    126 KB · Views: 63
Beste Bastian,

ik heb twee weken geleden mijn model s 85 2015 ingevoerd vanuit belgie. Nu heb je met een elektrische auto geen BPM daar heb je vrijstelling voor. Betreffende jou auto daar zou je van moeten kijken of je nog BTW moet betalen gezien de leeftijd/aantal kilometers.

ik heb eerst ook gekeken naar het BPM tarief op de formulieren, maar let op je kunt BPM aangifte nu ook online doen. Ik zou dit ook sterk willen aanbevelen daar jij geen BPM hoeft te betalen. Het enige wat men vraagt tijdens het BPM aangifte doen is hoe je dit wil doen. Met een catalogus prijs of afschrijvings tabel. Echter elke weg leid naar Rome welke 0 euro is. Dus ik heb voor de tabel gekozen en daarna kwam er gelijk 0 euro uitgerold. Ik heb dus niet de nieuw prijs hoeven achterhalen.

succes ermee!