TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Invoer Model X -catalogusprijs?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Bastian wun, Sep 24, 2019.

1. Bastian wun

Bastian wun New Member

Beste Forumleden,

Recentelijk heb ik een Model X gekocht in het buitenland en ga deze op zeer korte termijn importeren. Het importeren van auto`s uit het buitenland is mij niet geheel vreemd. Toch heb ik jullie hulp nodig!

Bij invoer dient men aangifte BPM te doen. Dit is gelukkig enkel een papieren formaliteit zonder dure BPM aangiftes die betaald moeten worden. Ik loop in de aangifte echter tegen opgave nettocatalogusprijs aan. Normaal gesproken is er altijd wel online een prijslijst terug te vinden waarmee je kan werken. Bij Tesla zijn die er niet.

De Model X die ik heb gekocht is van november 2018. Extra`s zijn; 6 zitter, grijs metallic, Autopilot, Cold weather package, Tow package, Carbon, Zwart interieur.

Kan iemand mij op weg helpen hiermee?

Thanks!

2. Bart44

Bart44 Member

In iedergeval niet als je het meest belangrijke niet vermeld: welke batterij heb je?

Volgens mij heb je verder gewoon de full-options versie excl FSD?

3. Bastian wun

Bastian wun New Member

Oeps! 100d Bart44

4. SparkyM3LR4WD

SparkyM3LR4WD Elbert

Via een auto-verkoop-site een zelfde type/bouwjaar opzoeken en kenteken intypen op RDW/OVI ;)

5. Jos D.

Jos D. Member

Beste Bastian,
    Begin september 2018 is bijgevoegde configuratie aan mij geleverd. Het towpackage was toen included, evenals het cold weather package. Ons interieur komt geheel overeen. Meerprijs lak is overeenkomstig; als ik het me goed herinner was alleen multi coat red nog duurder.
    De korting was een aftrekpost omdat de auto die al klaar stond, 22-inch wielen had die ik niet hoefde. En er zit een set winterwielen bij.
    Succes met het samenstellen van de aangifte.
    Groeten,
    Jos

Attached Files:

6. jpvdheijn

jpvdheijn Member

Beste Bastian,

ik heb twee weken geleden mijn model s 85 2015 ingevoerd vanuit belgie. Nu heb je met een elektrische auto geen BPM daar heb je vrijstelling voor. Betreffende jou auto daar zou je van moeten kijken of je nog BTW moet betalen gezien de leeftijd/aantal kilometers.

ik heb eerst ook gekeken naar het BPM tarief op de formulieren, maar let op je kunt BPM aangifte nu ook online doen. Ik zou dit ook sterk willen aanbevelen daar jij geen BPM hoeft te betalen. Het enige wat men vraagt tijdens het BPM aangifte doen is hoe je dit wil doen. Met een catalogus prijs of afschrijvings tabel. Echter elke weg leid naar Rome welke 0 euro is. Dus ik heb voor de tabel gekozen en daarna kwam er gelijk 0 euro uitgerold. Ik heb dus niet de nieuw prijs hoeven achterhalen.

succes ermee!

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC