Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Janken over leverdata (vertraging, voorkruipen, sigs vs. non-sigs, andere landen...)

This site may earn commission on affiliate links.
Ondanks alle negatieve berichten ben ik wel positief.... in 1 dag van in productie naar "Productie voltooid. Uw Model S wordt voorbereid om opgehaald of geleverd te worden."

Maar aan de andere kant krijg ik het gevoel dat nog steeds MyTesla geen goed beeld geeft van wat er daadwerkelijk gebeurt achter de schermen.

ik mag het hopen, voor jou.
je zou geen S willen die op één dag is gebouwd :smile:
 
De policy is om 1 week voor de afspraak te bellen om een nieuwe afspraak te maken!
Wat??? Een week van te voren? Dat is toch te stompzinnig voor woorden. Ze hebben te maken met ondernemers of andere hardwerkende mensen met volle agenda's. Als ze nu al weken weten dat al die auto's langer onderweg zijn dan gedacht, dan klim je toch gelijk in de telefoon om alle getroffenen te informeren!?! Net als jij had ik ook een afspraak met een detailer, en gelukkig heb ik die nu kunnen verzetten naar een datum redelijk kort na de levering. Als Tesla al weet dat ze een gemaakte afspraak niet kunnen nakomen moeten ze de klant direct in kennis stellen en niet pas een week van te voren! Ik heb me wel eens geuit op dit forum dat we na maanden of zelfs jaren dolenthousiast te zijn geweest niet negatief moeten worden nu we eindelijk geleverd krijgen, zeker zolang Tesla hier in Nederland en Belgie ook maar is overgeleverd aan de grillen van de VS. Ik kan echt wel leven met dat weekje vertraging, maar dit is echt amateurisme ten top van de Nederlandse Tesla organisatie en minachting van hun klanten.

OK, nu weer diep ademhalen en verstand op nul. Het wordt later, nu alleen fingers crossed dat ik geen Wiebetje of een LastSigNl gevalletje krijg.
 
ze zouden beter hun Europese afdelingen allemaal 2 dagen sluiten, en op cursus gaan : "efficiënte communicatie met klanten."

suntronics heeft ook een leuk draadje gemaakt.:cursing: onvoorstelbaar dat Tesla zulk een antwoord nog maar durft te geven.
en ja, ik schrijf Tesla, want die mijnheer, als die zulke uitspraken doet, dan is hij,op dat moment, 'Tesla'.
 
Wat??? Een week van te voren? Dat is toch te stompzinnig voor woorden. Ze hebben te maken met ondernemers of andere hardwerkende mensen met volle agenda's. Als ze nu al weken weten dat al die auto's langer onderweg zijn dan gedacht, dan klim je toch gelijk in de telefoon om alle getroffenen te informeren!?! Net als jij had ik ook een afspraak met een detailer, en gelukkig heb ik die nu kunnen verzetten naar een datum redelijk kort na de levering. Als Tesla al weet dat ze een gemaakte afspraak niet kunnen nakomen moeten ze de klant direct in kennis stellen en niet pas een week van te voren! Ik heb me wel eens geuit op dit forum dat we na maanden of zelfs jaren dolenthousiast te zijn geweest niet negatief moeten worden nu we eindelijk geleverd krijgen, zeker zolang Tesla hier in Nederland en Belgie ook maar is overgeleverd aan de grillen van de VS. Ik kan echt wel leven met dat weekje vertraging, maar dit is echt amateurisme ten top van de Nederlandse Tesla organisatie en minachting van hun klanten.

OK, nu weer diep ademhalen en verstand op nul. Het wordt later, nu alleen fingers crossed dat ik geen Wiebetje of een LastSigNl gevalletje krijg.
Elon eist van zijn medewerkers dat zij hem van een probleem direct op de hoogte stellen per mail of telefoon. Doen ze dat niet riskeren ze ontslag op staande voet. Het zou Tesla sieren haar klanten ook direct op de hoogte te stellen van vertragingen of andere problemen....
 
De policy is om 1 week voor de afspraak te bellen om een nieuwe afspraak te maken!

Ik zal morgen ook maar weer bellen. De opti coat afspraak is pas in december dus dat zal wel lukken, maar ik heb met vrije dagen en standby diensten geschoven om mijn auto op 15 november te kunnen ophalen. Bovendien had ik aansluitend een lang weekend weg in gedachten met vrouw en Tesla vanwege trouwdag. Zou een streep door de rekening zijn.
Over rekeningen gesproken: ik heb mijn factuur al binnen waarop de leverdatum is ingevuld. Hebben degenen die onlangs vertraagd zijn, ook hun factuur al binnen? Met een leverdatum?
 
OK, nu weer diep ademhalen en verstand op nul. Het wordt later, nu alleen fingers crossed dat ik geen Wiebetje of een LastSigNl gevalletje krijg.

Hey, maar voor mijn gevalletje krijg ik dan wel een dubbele aflevering. Dus weer leveringskoorts (maar nu met meer nachtmerries) en vol spanning naar Tilburg. Als het ze morgen meezit (nieuwe motor erin, reactorstang(rubbers) eronder en toch ook een nieuwe lader erin) dan heb ik vrijdag mijn 'tweede aflevering'. Dus weer een Tesla jas cadeau, een mooi hoesje voor de 'sleutel' en natuurlijk bloemen voor mijn vrouw...

Best wel spannend. Gaat het mee- of toch weer tegenvallen. Zal mijn auto nu wel strak zijn?

Kan ie volgende week naar de detailer.

Zal wel posten wat het geworden is in het algemene draadje.
 
Hey, maar voor mijn gevalletje krijg ik dan wel een dubbele aflevering. Dus weer leveringskoorts (maar nu met meer nachtmerries) en vol spanning naar Tilburg. Als het ze morgen meezit (nieuwe motor erin, reactorstang(rubbers) eronder en toch ook een nieuwe lader erin) dan heb ik vrijdag mijn 'tweede aflevering'. Dus weer een Tesla jas cadeau, een mooi hoesje voor de 'sleutel' en natuurlijk bloemen voor mijn vrouw...

Best wel spannend. Gaat het mee- of toch weer tegenvallen. Zal mijn auto nu wel strak zijn?

Kan ie volgende week naar de detailer.

Zal wel posten wat het geworden is in het algemene draadje.

All the best.
 
Ik zal morgen ook maar weer bellen. De opti coat afspraak is pas in december dus dat zal wel lukken, maar ik heb met vrije dagen en standby diensten geschoven om mijn auto op 15 november te kunnen ophalen. Bovendien had ik aansluitend een lang weekend weg in gedachten met vrouw en Tesla vanwege trouwdag. Zou een streep door de rekening zijn.
Over rekeningen gesproken: ik heb mijn factuur al binnen waarop de leverdatum is ingevuld. Hebben degenen die onlangs vertraagd zijn, ook hun factuur al binnen? Met een leverdatum?

goed idee, bel maar eens! want waarschijnlijk zijn ze mis geweest. en is het mijn MC red waar ze het over hebben. met mijn #1332 en uw #1734 zou dit normaal zijn. en dan mag jij die van u rond 25 november verwachten:wink:
 
goed idee, bel maar eens! want waarschijnlijk zijn ze mis geweest. en is het mijn MC red waar ze het over hebben. met mijn #1332 en uw #1734 zou dit normaal zijn. en dan mag jij die van u rond 25 november verwachten:wink:

Tesla is nog geen logistiek wonder gebleken, maar zoveel vergissingen zou me tegenvallen. 60 vs 85. Body color roof vs pano. Textile vs tan leather. Standard suspension vs air. Nah ik moet je teleurstellen. Maar ik snap dat je het kunt wensen. Ik praat mezelf moed in... voor een goed weer gesprek morgen.
 
Tesla is nog geen logistiek wonder gebleken, maar zoveel vergissingen zou me tegenvallen. 60 vs 85. Body color roof vs pano. Textile vs tan leather. Standard suspension vs air. Nah ik moet je teleurstellen. Maar ik snap dat je het kunt wensen. Ik praat mezelf moed in... voor een goed weer gesprek morgen.

Als ze er ééntje kunnen kwijt spelen, kan kan alles!
Ik ga er nu ook niet echt moeilijk over doen als ze me een 85 met wat extra's geven
 
Jawel,
Ik voelde hem al aankomen, maar ik mag ook janken!
8 Oktober had ik met de DS een afspraak gemaakt op 8 november 10:00u, maar na alle berichten over vertragingen in die week wist ik natuurlijk dat ook ik aan de beurt zou komen.
6 Dagen later, maar toch een teleurstelling. Ik vertelde hem dat ik het door de berichten op het forum al verwachte, maar dat hij mij ook best had mogen bellen.
Ik plan namelijk meer dan 1 week vooruit. De policy is om 1 week voor de afspraak te bellen om een nieuwe afspraak te maken!
M'n afspraak met de detailler kan dus niet doorgaan, hij gaat kijken of er nog een andere klant wil ruilen, anders wordt het volgend jaar...

Yep. 8 wordt 14. Bij mij werd 8 - 18. You lucky bastard :biggrin:
 
...Over rekeningen gesproken: ik heb mijn factuur al binnen waarop de leverdatum is ingevuld. Hebben degenen die onlangs vertraagd zijn, ook hun factuur al binnen? Met een leverdatum?

Bij mij ooit 8 november beloofd, dat is nu ook nog de leveringsdatum op de factuur. Levering wordt nu (hoop ik!) de 15e en ik heb ze aangegeven pas te betalen als die datum ook echt zeker is en de afspraak doorgaat.
 
Hey, maar voor mijn gevalletje krijg ik dan wel een dubbele aflevering. Dus weer leveringskoorts (maar nu met meer nachtmerries) en vol spanning naar Tilburg. Als het ze morgen meezit (nieuwe motor erin, reactorstang(rubbers) eronder en toch ook een nieuwe lader erin) dan heb ik vrijdag mijn 'tweede aflevering'. Dus weer een Tesla jas cadeau, een mooi hoesje voor de 'sleutel' en natuurlijk bloemen voor mijn vrouw...

Best wel spannend. Gaat het mee- of toch weer tegenvallen. Zal mijn auto nu wel strak zijn?

Kan ie volgende week naar de detailer.

Zal wel posten wat het geworden is in het algemene draadje.

hoe is het gegaan?
 
Ik zal morgen ook maar weer bellen. De opti coat afspraak is pas in december dus dat zal wel lukken, maar ik heb met vrije dagen en standby diensten geschoven om mijn auto op 15 november te kunnen ophalen. Bovendien had ik aansluitend een lang weekend weg in gedachten met vrouw en Tesla vanwege trouwdag. Zou een streep door de rekening zijn.
Over rekeningen gesproken: ik heb mijn factuur al binnen waarop de leverdatum is ingevuld. Hebben degenen die onlangs vertraagd zijn, ook hun factuur al binnen? Met een leverdatum?

Bericht van DS Thomas. Dat van 1 week vantevoren bellen bij vertraging zou niet kloppen. Men is afhankelijk van verschillendr databronnen om een leveringsdatum te voorspellen. En natuurlijk van de voortgang van het feitelijke transport. Wat ze proberen te vermijden, is steeds weer opnieuw uitstellen. Of dat altijd lukt, laat ik aan jullie ter beoordeling.
Het goede nieuws: mijn leverdatum 15-11 staat nog steeds.
 
Zo, en dat in drie dagen tijd, productie, weer uit productie, weer in productie, klaar! Nu nog twee dagen met het vliegtuig geloof ik toch? :biggrin:

Schermafbeelding 2013-10-31 om 21.05.43.png
 
Zo, en dat in drie dagen tijd, productie, weer uit productie, weer in productie, klaar! Nu nog twee dagen met het vliegtuig geloof ik toch? :biggrin:

View attachment 34411

Ik heb sinds vandaag dezelfde status. Vorige week vrijdag met Tesla gesproken en verwachte levering 1e helft december. Was oorspronkelijk laatste week nov/eerste week dec, maar kan ermee leven ...
Er werd me trouwens verteld dat men inderdaad vornamelijk voor NL gaat uitleveren rond die tijd i.v.m. de toegezegde leveringen voor het einde van het jaar.
Hij waarschuwde ook vast dat de DS me wel iets later zou kunnen bellen dan gebruikelijk. Normaal 4 weken van tevoren, maar hij dacht dat dit i.v.m. de drukte wel eens maar 2 tot 3 weken van tevoren kan zijn.
Dit ter info voor alle nerveuze Nederlanders die nogniet gebeld zijn door een DS.
 
Ik heb sinds vandaag dezelfde status. Vorige week vrijdag met Tesla gesproken en verwachte levering 1e helft december. Was oorspronkelijk laatste week nov/eerste week dec, maar kan ermee leven ...
Er werd me trouwens verteld dat men inderdaad vornamelijk voor NL gaat uitleveren rond die tijd i.v.m. de toegezegde leveringen voor het einde van het jaar.
Hij waarschuwde ook vast dat de DS me wel iets later zou kunnen bellen dan gebruikelijk. Normaal 4 weken van tevoren, maar hij dacht dat dit i.v.m. de drukte wel eens maar 2 tot 3 weken van tevoren kan zijn.
Dit ter info voor alle nerveuze Nederlanders die nogniet gebeld zijn door een DS.

Denk dat we allemaal zelfde time window hebben. Ipv eind november (bij bestelling) is het nu tussen de 6 en 20 december.....