Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Janken over leverdata (vertraging, voorkruipen, sigs vs. non-sigs, andere landen...)

This site may earn commission on affiliate links.
The waiting is over. Vandaag mijn mooie rooie SNoePie gehaald. Vanwege het vervroegen met 2 dagen moesten ze nog even poetsen. Pas na ruim 2,5 uur stond - pardon - reed ik weer buiten. Rood is relatief zeldzaam. Groen en bruin nog meer. Alles stond prakkie vol met Ssen. Geen wonder dat ze versneld afleveren.
Floris - pas 2 weken in dienst - gaf nog een korte rondleiding door de facility. Daarna rondje om de auto om te controleren of alles goed zat. Paar kleine krasjes op achterklep maar die gaan met opti coat behandeling er wel uit. Daarna uitvoerig over de 'internals' gehad. Ik kon hem als doorgewinterde forumlezer nog een paar nieuwtjes vertellen. En een paar vragen stellen waar hij het antwoord nog moest checken.
Al met al een mooie belevenis zonder pijntjes.
FM was onderweg naar huis perfect maar vanavond is het opeens gestoord. Even aankijken.
 
The waiting is over. Vandaag mijn mooie rooie SNoePie gehaald. Vanwege het vervroegen met 2 dagen moesten ze nog even poetsen. Pas na ruim 2,5 uur stond - pardon - reed ik weer buiten. Rood is relatief zeldzaam. Groen en bruin nog meer. Alles stond prakkie vol met Ssen. Geen wonder dat ze versneld afleveren.
Floris - pas 2 weken in dienst - gaf nog een korte rondleiding door de facility. Daarna rondje om de auto om te controleren of alles goed zat. Paar kleine krasjes op achterklep maar die gaan met opti coat behandeling er wel uit. Daarna uitvoerig over de 'internals' gehad. Ik kon hem als doorgewinterde forumlezer nog een paar nieuwtjes vertellen. En een paar vragen stellen waar hij het antwoord nog moest checken.
Al met al een mooie belevenis zonder pijntjes.
FM was onderweg naar huis perfect maar vanavond is het opeens gestoord. Even aankijken.
Ik heb je niet meer gezien of gesproken, Fred.

Volgens mij ben ik door dezelfde gast geholpen. Tegelijkertijd leerden ze een nog nieuwere in. Ook kwamen er volledig bepakte (amerikaanse?) nieuwe medewerkers per taxi aan. Er wordt behoorlijk tempo gemaakt, lijkt het wel.
Ook hier geen grote pijnen. DAB+ was zelfs prima en 3G bijna onverstoorbaar constant aanwezig.
 
Fooootoooo!!! :)

20131113_145401.jpg

IMG-20131113-WA0001.jpg


- - - Updated - - -

Ik heb je niet meer gezien of gesproken, Fred.

Volgens mij ben ik door dezelfde gast geholpen. Tegelijkertijd leerden ze een nog nieuwere in. Ook kwamen er volledig bepakte (amerikaanse?) nieuwe medewerkers per taxi aan. Er wordt behoorlijk tempo gemaakt, lijkt het wel.
Ook hier geen grote pijnen. DAB+ was zelfs prima en 3G bijna onverstoorbaar constant aanwezig.

Inderdaad gemist. Als je eenmaal in de auto zit, ontgaat de rest van de wereld ;-) Ik heb wel AnalysiZ ontmoet. Die had een probleempje met het laden dat meteen werd verholpen...

Later volgt nog wel een verslag van mijn eerste ervaringen. Nu eerst voorbereiden op een dag vol demo's op het werk. Ééntje dan... mijn kleinzoon van 2,5 ging even mee met een proefritje. Die brulde het uit van plezier bij het optrekken. Leuk toch, niet dan?
 
Later volgt nog wel een verslag van mijn eerste ervaringen. Nu eerst voorbereiden op een dag vol demo's op het werk. Ééntje dan... mijn kleinzoon van 2,5 ging even mee met een proefritje. Die brulde het uit van plezier bij het optrekken. Leuk toch, niet dan?

Leuk! Gefeliciteerd met je rode gezinsuitbreiding. Kinderen zien de S inderdaad soms als attractie: mijn kinderen van 3 en 6 vragen af en toe wanneer onze 'achtbaan auto' nou komt... :tongue:
 
Toch ook nog maar even janken: Ben helaas nog steeds niet gebeld noch heb ik het mailtje gehad 'dat de aflevering er aan gaat komen en dat de DS zal gaan bellen'. Is aflevering tussen 6 - 20 december nog te verwachten denken jullie? Was al opgeschoven van half december. Vraag me af of het zin heeft een Tesla medewerker door de telefoon te halen. Het is wat teleleurstellend.
 
Ik heb vorige week wel het mailtje gehad. Tot nu toe was het zo dat de aflevering dan ongeveer 5 weken later plaatsvond. Maar met de te verwachten "Tsunami" aan Model S-en in december zou dat nu weleens heel anders kunnen zijn. Als ik de drukte zie in Tilburg (op foto's) dan lijkt het er toch wel op dat het allemaal goed komt. Maar het wachten valt wel zwaar, met alle beschrijvingen van degenen die 'm al hebben gekregen komen steeds de herinneringen boven van een half jaar geleden, toen ik in 7 dagen in de Tesla Roadster van Profile Tyrecenter 4.209 km afgelegd heb. Wat een fantastische week was het!
 
Ik heb vorige week wel het mailtje gehad. Tot nu toe was het zo dat de aflevering dan ongeveer 5 weken later plaatsvond. Maar met de te verwachten "Tsunami" aan Model S-en in december zou dat nu weleens heel anders kunnen zijn. Als ik de drukte zie in Tilburg (op foto's) dan lijkt het er toch wel op dat het allemaal goed komt. Maar het wachten valt wel zwaar, met alle beschrijvingen van degenen die 'm al hebben gekregen komen steeds de herinneringen boven van een half jaar geleden, toen ik in 7 dagen in de Tesla Roadster van Profile Tyrecenter 4.209 km afgelegd heb. Wat een fantastische week was het!



oke, er is ergens een verhaal van een beer en z'n vel..... (ik héb mijn wagen nog niet....)

maar uiteindelijk blijkt het inderdaad allemaal -in de praktijk- toch vrij goed te verlopen.

* de sigs zijn als eerste geleverd, en hebben een tijdje exclusiviteit gehad (terwijl de P's nagelbijtend de F5 uit hun pc geklopt hebben)
* daarna zijn de R's aan de beurt gekomen.
* en nu, in grote hoeveelheid, de P's. Wat betreft NL, lijkt het erop dat ze 31.12 zullen halen. en Tesla heeft ons TMC-forum gevolgd, en BeNe(Lux) als één land gezien. De vertragingen voor de B's bij het finaliseren hebben geen gevolg bij de volgorde van uitleveringen.


wat mij betreft : de verwachte levering zit achteraan de vork die werd meegegeven bij de reservering. dus wel degelijk : in de vork. oke, afgelopen jaar hebben we gehoopt dat het sneller kon, het ging op een bepaald ogenblik wel héél snel in de VS, en ook in N - wat ons de hoop had gegeven dat ook wij eerder dan voorzien zouden beleverd worden... maar ikzelf heb nooit een belofte van Tesla in die zin gehad.

er zijn enkele wagens uitgeleverd met problemen (misschien wel de wraak van dat PR-meiske die haar leven in een 'momentje' zag voorbijflitsen - aan 4.4sec voor 100km/h.) - ontzettend jammer, en balen voor diegenen in kwestie. maar dat gebeurt bij alle autofabrikanten, en zeker bij elk nieuw model. de kwaliteitscontrole voor aflevering heeft een paar steken laten vallen bij de eerste afleveringen, maar het lijkt erop dat die verbetert is. Nu de 'brom' nog..

wil dat nu zeggen dat alles ineens hier mee goedgepraat is : absoluut niet, de communicatie had absoluut véél beter gemoeten. (met alle respect voor ene Lester, die met veel geduld en incasseringsvermogen onze vragen steeds beantwoord heeft).

maar bij deze : thumbs up voor Tesla.
 
oke, er is ergens een verhaal van een beer en z'n vel..... (ik héb mijn wagen nog niet....)

maar uiteindelijk blijkt het inderdaad allemaal -in de praktijk- toch vrij goed te verlopen.

* de sigs zijn als eerste geleverd, en hebben een tijdje exclusiviteit gehad (terwijl de P's nagelbijtend de F5 uit hun pc geklopt hebben)
* daarna zijn de R's aan de beurt gekomen.
* en nu, in grote hoeveelheid, de P's. Wat betreft NL, lijkt het erop dat ze 31.12 zullen halen. en Tesla heeft ons TMC-forum gevolgd, en BeNe(Lux) als één land gezien. De vertragingen voor de B's bij het finaliseren hebben geen gevolg bij de volgorde van uitleveringen.

Ik heb een RN nummer RN800931 Vin DP0DFP19233. Had als window 2e-3e week oktober. Per 30.10 'definitief' 6-20 december als window gekregen. Ziet er nu dus naar uit dat ook dat niet gehaald kan worden. Verkoop huidige auto moeten annuleren. Slechts één keer een update gehad zonder dat ik daar zelf naar moest vragen maar dat ligt a.d. leasemaatschappij. Rond welke datum zitten we nu voor mensen die hun aflever bericht afgelopen dagen hebben gekregen?
 
Gisteren op de golfbaan vernomen dat hij 6 december (2013!) afgeleverd wordt. Bellen op de baan is not done, maar mijn medespelers hadden voor dit geval begrip. Mijn eerste bal na het telefoontje leek helemaal nergens op... Eigenlijk alles na dat telefoontje. Hoezo is golf een psychologisch spelletje...
Ook gisteren het mailtje gekregen over de aflevering. Moet nog wel het één en ander geregeld worden zoals een uittreksel uit de KvK.
Aflevering in Tilburg en niet in Amsterdam, wat veel dichterbij zou zijn geweest. Maar ik klaag niet, een extra lange rit terug!! :biggrin:
 
Ik ben gisteren door de Sint uit Tilburg gebeld dat op 5 december om 10:00 een groot cadeau op mij staat te wachten. Nu maar hopen dat de beruchte rode CEE stekker er weer is... Anders snel een keba regelen. Ik had liever gewacht tot Tesla eigen laadpaal voor thuis gebruik maar dat is dan net anders. Iemand al iets gehoord wanneer deze weer in het land zijn of neemt Sinterklaas ze ook mee?
 
Vandaag de bevestiging gekregen dat die uitlevering volgende week dinsdag haalbaar is. Hij staat klaar voor transport vanuit Tilburg. Ik begin al spijt te krijgen dat ik hem zo laat in het delivery window heb laten plannen. Misschien had deze week ook wel kunnen lukken. Aan de andere kant, een uitstel was veel erger geweest.

Ik sluit me aan bij Dirk trouwens. Ik heb als delivery window OKT - NOV 2013 meegekregen en die van mij gaat het net halen. Ik heb voorlopig weinig te klagen over Tesla. Ja, mijn DS Nicolas heeft het super druk en is niet altijd bereikbaar, maar ik stel me dan gerust dat hij toch weer iemand anders aan het blij maken is met een levering. En ik heb nog steeds geen bevestiging gehad dat ik die TPMS sensoren bij levering ga hebben, maar so what :)