Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Janken over leverdata (vertraging, voorkruipen, sigs vs. non-sigs, andere landen...)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb de stoute telefoon-schoenen ook maar eens aangetrokken en Tesla Benelux gebeld. Ik kreeg het "onderwegmailtje" op 12 november en ik kreeg van de mij toegewezen DS Michael van Es een voorlopige afleverdatum te horen van 13 december. En ook al is dat nog 25 nachtjes slapen, het geeft toch een gevoel. Haha, het klopt echt, speelgoed voor volwassenen...
 
Vandaag even in Amsterdam geweest. Stonden 5 wagens klaar voor aflevering, een rode reed net weg, een zwarte (8-SNS-**) en een grijze (9-SNS-**) stonden klaar. Verder drie belangstellenden, en dat op de maandagochtend...

De onze (gereed op 31 oktober) staat gepland voor 16 december. Overigens staat ie nog niet op de boot. Opvallend dat het dus meer dan twee weken kost om de auto naar de oostkust te krijgen per trein. Begrijp dat niet helemaal, is er een vervoerder die de containers (ter waarde van miljoenen) dan weken ergens laat staan op een overslaglocatie? Het zal niet meer dan een, misschien twee dagen zijn met de trein neem ik aan. Nu ja, we zullen zien.
 
Nou, ik denk dat de reis van west naar oost toch wel een 3-4 dagen duurt. Dan misschien een paar dagen voordat ze lossen en vervolgens een paar dagen voordat de containers aan boort gaan.

Vandaag even in Amsterdam geweest. Stonden 5 wagens klaar voor aflevering, een rode reed net weg, een zwarte (8-SNS-**) en een grijze (9-SNS-**) stonden klaar. Verder drie belangstellenden, en dat op de maandagochtend...

De onze (gereed op 31 oktober) staat gepland voor 16 december. Overigens staat ie nog niet op de boot. Opvallend dat het dus meer dan twee weken kost om de auto naar de oostkust te krijgen per trein. Begrijp dat niet helemaal, is er een vervoerder die de containers (ter waarde van miljoenen) dan weken ergens laat staan op een overslaglocatie? Het zal niet meer dan een, misschien twee dagen zijn met de trein neem ik aan. Nu ja, we zullen zien.
 
Na zelf nog steeds niet te zijn benaderd door tesla heb ik vanochtend zelf maar even gebeld met het algemene nummer in Tilburg. Ik kreeg een persoon van de technische ondersteuning te spreken. Hij kon mij geen afleverdatum melden, maar wel dat Michael van Es kennelijk mijn DS is. Hij zou hem vragen mij terug te bellen. Dat heeft nog niet plaats gevonden.

Het begint ondertussen wel heel erg krap te worden. De bedoeling is om donderdag 19 december op vakantie te gaan met de tesla. Dat wordt een trip met vier ferry overtochten naar Spanje en terug. Ik moet nu die tickets boeken, maar zonder de bevestiging te hebben dat de tesla voor die tijd wordt geleverd heb ik daar weinig trek in. Ten eerste omdat deze trip zonder de tesla wat zuur zou zijn. Ten tweede omdat ik in dat geval überhaupt op dat moment niet op vakantie kan, ik moet dan immers de tesla nog afgeleverd krijgen.

Zijn er meer mensen die in februari dit jaar hebben gereserveerd en nog geen afleverdatum hebben?
 
Proficiat,
aflevervolgorde blijft toch moeilijk te volgen. Ik zit heel dicht bij jou, besteld dec2012, bevestigd 21mei 2013, vin 23182, maar laatst gekende leverdatum jan 2014?
Hoe krijgen jullie trouwens contact met tesla brussel? ik heb al paar keer gemaild en enkele malen gebeld, maar mail wordt niet beantwoord en telefoon niet opgenomen.

Vandaag de bevestiging gekregen dat die uitlevering volgende week dinsdag haalbaar is. Hij staat klaar voor transport vanuit Tilburg. Ik begin al spijt te krijgen dat ik hem zo laat in het delivery window heb laten plannen. Misschien had deze week ook wel kunnen lukken. Aan de andere kant, een uitstel was veel erger geweest.

Ik sluit me aan bij Dirk trouwens. Ik heb als delivery window OKT - NOV 2013 meegekregen en die van mij gaat het net halen. Ik heb voorlopig weinig te klagen over Tesla. Ja, mijn DS Nicolas heeft het super druk en is niet altijd bereikbaar, maar ik stel me dan gerust dat hij toch weer iemand anders aan het blij maken is met een levering. En ik heb nog steeds geen bevestiging gehad dat ik die TPMS sensoren bij levering ga hebben, maar so what :)
 
Proficiat,
aflevervolgorde blijft toch moeilijk te volgen. Ik zit heel dicht bij jou, besteld dec2012, bevestigd 21mei 2013, vin 23182, maar laatst gekende leverdatum jan 2014?
Hoe krijgen jullie trouwens contact met tesla brussel? ik heb al paar keer gemaild en enkele malen gebeld, maar mail wordt niet beantwoord en telefoon niet opgenomen.
Jan,
Al geprobeerd een mailtje te sturen naar [email protected] ? Daar kreeg ik in het verleden na een dag wel antwoord.
Ze hebben het op dit moment enorm druk in Woluwe met afleveringen te regelen.
Is hij al in productie gegaan in je 'My Tesla'?
 
Het begint ondertussen wel heel erg krap te worden. De bedoeling is om donderdag 19 december op vakantie te gaan met de tesla. Dat wordt een trip met vier ferry overtochten naar Spanje en terug. Ik moet nu die tickets boeken, maar zonder de bevestiging te hebben dat de tesla voor die tijd wordt geleverd heb ik daar weinig trek in.

Zijn er meer mensen die in februari dit jaar hebben gereserveerd en nog geen afleverdatum hebben?

Daniël de datum van je definitieve order (finalizen) lijkt meer van belang, tenminste als ik vergelijk met mensen op het forum met vergelijkbare orderdata als ik. Daar zit wel wat tussen maar niet meer dan een paar dagen tot enkele weken. Heb geduld; het zal uiteindelijk rijkelijk worden beloond! Eind 2009 besloot ik te wachten op wat toen nog een vage belofte was...
 
Vandaag even in Amsterdam geweest. Stonden 5 wagens klaar voor aflevering, een rode reed net weg, een zwarte (8-SNS-**) en een grijze (9-SNS-**) stonden klaar. Verder drie belangstellenden, en dat op de maandagochtend...

De onze (gereed op 31 oktober) staat gepland voor 16 december. Overigens staat ie nog niet op de boot. Opvallend dat het dus meer dan twee weken kost om de auto naar de oostkust te krijgen per trein. Begrijp dat niet helemaal, is er een vervoerder die de containers (ter waarde van miljoenen) dan weken ergens laat staan op een overslaglocatie? Het zal niet meer dan een, misschien twee dagen zijn met de trein neem ik aan. Nu ja, we zullen zien.

Had je wel al de mail van Tesla gehad dat hij onderweg is of niet?
 
Jan,
Al geprobeerd een mailtje te sturen naar [email protected] ? Daar kreeg ik in het verleden na een dag wel antwoord.
Ze hebben het op dit moment enorm druk in Woluwe met afleveringen te regelen.
Is hij al in productie gegaan in je 'My Tesla'?
In My Tesla is hij 2 weken geleden in productie gegaan, na 5 dagen weer onderdelen zoeken, en sinds vrijdag weer in productie
Gisterenavond antwoord gehad van Rombout. MS zou klaar zijn, maar levering is alweer opgeschoven van eind dec - begin jan naar mid jan.
 
In My Tesla is hij 2 weken geleden in productie gegaan, na 5 dagen weer onderdelen zoeken, en sinds vrijdag weer in productie
Gisterenavond antwoord gehad van Rombout. MS zou klaar zijn, maar levering is alweer opgeschoven van eind dec - begin jan naar mid jan.
Het is een misterie hoe ze die productiebatches samenstellen. Er zijn er die in juni besteld hebben en nog in december geleverd gaan worden. Je zou gaan denken dat de Nederlanders massa's Tesla's geleverd gaan krijgen in december.
 
Het is een misterie hoe ze die productiebatches samenstellen. Er zijn er die in juni besteld hebben en nog in december geleverd gaan worden. Je zou gaan denken dat de Nederlanders massa's Tesla's geleverd gaan krijgen in december.

Dat is in feite ook zo. Er is me pas nog bevestigd dat ze alles op ales zetten om alle Nederlanders die levering voor 31 december toegezegd is ook daadwerkelijk op tijd te leveren. Gaat ook lukken werd stellig beweerd. Ik denk dat ze zich maar al te goed realiseren hoeveel gezeur ze zullen krijgen als dat fout gaat. Dat kunnen ze er met de huidige drukte niet bij hebben.
 
Ik hoop dat de boot een goede kapitein heeft, wat is het enorm druk in het kanaal zeg: Kaart met schepen in real time - AIS - Scheepsbewegingen en posities - AIS Marine Traffic

Overigens vind ik nu juist dat ze proces zeer goed onder controle hebben, ze leveren veruit de meeste auto's netjes binnen timeframe de laatste maanden, de afgelopen weken zelfs wat eerder dan beloofd voor een aantal kopers. Er is een zeer groot contingent auto's gemaakt in de laatste twee weken van oktober, het zal geen enkel probleem zijn die hier in vier weken te hebben, en dan rest er nog een volle maand december voor uitlevering.
 
Last edited: