Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kan ik hem hebben denk je?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben overigens opgehouden met het 'snelwegracen'. Ik zorgde zelf steeds dat het veilig kon en dat ik geen andere mensen (of mezelf) in gevaar bracht. Maar ik merk dat dit wel kan gebeuren bij de bestuurders op wie ik jaag. En als zij ergens op knallen, dan heb ik dat mede veroorzaakt.

Een paar weken zat ik dus op de A15 te spelen met een Model 3 Performance aan, die het er alleszins redelijk vanaf bracht. Totdat hij bijna achterop een auto knalde die plotseling ging inhalen. De bestuurster had niet gerekend op een Tesla die met 170 km/u komt aanzetten. Het liep net goed af.

Ik zag het voor me gebeuren en besloot op dat moment: hier houden we dus nu meteen mee op. Het is volstrekt onbelangrijk wie het snelst is en je moet er niet aan denken dat er mensen gewond raken of erger. Niets is dat waard.

Heel verstandig. Ik hou zelf enorm van snel rijden. En dat doe ik op het circuit of de kartbaan en als ik een mooi leeg overzichtelijk stuk weg voor mij heb met mooie bochten. Op de openbare weg rij ik gewoon rustig. Geen eer te behalen. Je kan alleen een ritje in een ambulance winnen.
 
0-200 in 6,8.

Zelfs met een P100D in Ludi mode ben je dan helemaal nergens in rechte lijn. En op het circuit is dat verschil net zo groot als tussen de P100DL en een golfje 3 TDI.

Zou het dus maar niet proberen.

Ik zie dat dus anders. In Ludicrous+ zonder launch control doet mijn auto zelfs met een absolute kluns aan het stuur 0-100 in zo'n 3sec. en dat lukt keer na keer. Die McLaren doet dat met launch control misschien een keer of 2-3 vooralleer een minder begaafde piloot die koppeling al om zeep geholpen heeft.
 
Ik zie dat dus anders. In Ludicrous+ zonder launch control doet mijn auto zelfs met een absolute kluns aan het stuur 0-100 in zo'n 3sec. en dat lukt keer na keer. Die McLaren doet dat met launch control misschien een keer of 2-3 vooralleer een minder begaafde piloot die koppeling al om zeep geholpen heeft.

Ten eerste: 1 keer is genoeg. Ten tweede: waarom zou je überhaupt met een McLaren een stoplichtsprint tegen een andere auto doen? Ten derde: zo’n McLaren is vooral voor mensen die veel trackdays doen. Die kunnen echt wel rijden.

Het lijkt vooral wat lastig door te dringen bij sommigen dat je met een Tesla weliswaar 99 vd 100 auto’s op de weg de baas bent, maar dat die ene ook rondrijdt. ;)
 
Ik denk dat deze opmerking hier het best past;

Ik stond bij een stoplicht achter een BMW 540i. Zag al eerder dat hij wilde spelen. Jammer dat we beide op de linkerbaan stonden en niet naast elkaar maar goed, het moest een leuk moment worden... in spanning wachten op het groene licht en.... gaan!

Hij trok op en ik vol gas/stroom er achter aan. Waar je normaliter dicht op hem wil kruipen om te laten zien dat hij je niet waardig is merkte ik vanaf stilstand al dat mijn auto extreem inhield. Geen duw in de rug maar “subtiel” optrekken. Uiteindelijk ging hij naar rechts en toen Liet de auto mij pas versnellen maar we moesten alweer van het gas voor een volgend stoplicht... probleem was dat ik constant een meter of 10 achter de auto bleef hangen waardoor hij nooit het gevoel heeft gehad dat ik op hem kon inlopen. Gevolg; deuk in mijn ego en zijn ego gestreeld want “hij reed een tesla er uit!”...

Nog niet eerder meegemaakt dat de veiligheidssystemen mij zo dwarsboomden. Nu doe ik dit soort sprintjes ook maar zelden dus de teleurstelling was des te groter.
 
Ik denk dat deze opmerking hier het best past;

Ik stond bij een stoplicht achter een BMW 540i. Zag al eerder dat hij wilde spelen. Jammer dat we beide op de linkerbaan stonden en niet naast elkaar maar goed, het moest een leuk moment worden... in spanning wachten op het groene licht en.... gaan!

Hij trok op en ik vol gas/stroom er achter aan. Waar je normaliter dicht op hem wil kruipen om te laten zien dat hij je niet waardig is merkte ik vanaf stilstand al dat mijn auto extreem inhield. Geen duw in de rug maar “subtiel” optrekken. Uiteindelijk ging hij naar rechts en toen Liet de auto mij pas versnellen maar we moesten alweer van het gas voor een volgend stoplicht... probleem was dat ik constant een meter of 10 achter de auto bleef hangen waardoor hij nooit het gevoel heeft gehad dat ik op hem kon inlopen. Gevolg; deuk in mijn ego en zijn ego gestreeld want “hij reed een tesla er uit!”...

Nog niet eerder meegemaakt dat de veiligheidssystemen mij zo dwarsboomden. Nu doe ik dit soort sprintjes ook maar zelden dus de teleurstelling was des te groter.

Zet die uit en dan komt het goed
AD405F17-CB73-4395-9C33-FAC10BA2205A.jpeg
 
Weet niet hoe het zit met een model 3 in track mode, maar zolang je geen complete race kunt uitrijden........pointless, dan is het een snelle auto rechtuit, meer niet (leuk voor de youtube dragstrip video's).

De Nordschleife is iig veel te lang voor de Model 3.

Een gewoon circuit, daar kan je wel een ronde of als die niet te lang is twee achtereen vol op rijden. Spa is bv al te lang (is ook vrij zwaar voor de remmen, dus dat helpt niet) voor een tweede ronde.
 
9 minuten BTG. Op basis van snelheidspotentieel zou je een minuut lager moeten zitten.
Ik heb er geen mening over want ik ken er niks van. Ik denk ook niet dat Tesla rekening houdt met dit soort track. Die Amerikanen zijn al lang blij als die een dragrace en een ovaal doorkomt.
De bestuurder had ook geen trackmode aan en dus leek me ook niet voorbereid.

Ik kijk wel uit naar de dag dat de Porsche Taycan de ring doet.
 
En ik bedoelde dat als die auto voor je vol in de ankers gaat je er dan binnen rijdt

Heb zitten zoeken, maar die functie weerhoud je alleen om sneller te accelereren als er een obstakel voor de auto is, het remt niet automatisch af, als de auto voor je vol in de ankers gaat. Dus als je automatisch afremmen bij noodgevallen aanlaat is het dan nog steeds goed vraag ik mij af? Dan zou die functie toch prioriteit krijgen en de auto afremmen?
 
beetje dit topic verder gebruiken/misbruiken...

Daarnet aan stoplichten kwam er een Audi RS4 achter mij staan. Ik stond met de model X 100D vooraan.. dus wat gebeurd er dan? jep ik stamp 't pedaal tegen de vloer. Ik dacht dat 't 'close' ging zijn maar nog geen 30 meter verder ga ik opzij want ik zie in m'n achteruitkijkspiegel dat de RS4 geen centimeter achterblijft en maak dus meteen plaats. Komt die RS4 me bizar vlot voorbij gereden. Einde verhaal voor mij dus :p

De RS4 gaat op papier in 4,1 seconde van 0-100 ... de Model X 100D zou 4,6 of 4,9 of zoiets zijn, correct? Maar wat ik dus meemaakte was van heel andere orde zoals 't leek.
Nu had ik op dat moment nog 115 km bereik op de batterij.. dus misschien zat er gewoon niet genoeg power meer in de batterij?