Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kan er een LFP accu in een M3 uit 2019?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik wil gaan voor een Model 3 en overweeg meerdere aanschaf opties.
Stel ik kies voor een 2019 M3 met flink wat kilometers en de batterij dient tzt vervangen te worden. Weet iemand of er dan een LPF accu ingebouwd kan worden? Ik wil graag een LPF accu ivm 100% kunnen laden en ook belangrijk voor mij: geen nikkel en kobalt door kinderhandjes uit mijnen gehaald.
 
Ik wil gaan voor een Model 3 en overweeg meerdere aanschaf opties.
Stel ik kies voor een 2019 M3 met flink wat kilometers en de batterij dient tzt vervangen te worden. Weet iemand of er dan een LPF accu ingebouwd kan worden? Ik wil graag een LPF accu ivm 100% kunnen laden en ook belangrijk voor mij: geen nikkel en kobalt door kinderhandjes uit mijnen gehaald.
Heb je zo vaak 100% nodig? Indien niet, mag je voor de weinige keren dat je die wel nodig hebt gerust tot 100% laden hoor.
Verder haal je met de LR -niet LFP dus - even veel range met 80% als met een LFP aan 100%. Je kan dus gewoon doen alsof je een LFP hebt en altijd tot 80% laden. Je gaat het verschil niet merken.
Waarom denk je dat je de batterij zal moeten vervangen? De huidige batterijen (ik reken 2019 daar nog bij) gaan zeker 500000km mee en dan moet je al pech hebben.
Tenslotte, als ze kapot is steken ze een gerefurbished pack. Daar komen geen kinderhanden (meer) aan te pas. De meest ethische oplossing is hergebruiken.
 
Ik wil gaan voor een Model 3 en overweeg meerdere aanschaf opties.
Stel ik kies voor een 2019 M3 met flink wat kilometers en de batterij dient tzt vervangen te worden. Weet iemand of er dan een LPF accu ingebouwd kan worden? Ik wil graag een LPF accu ivm 100% kunnen laden en ook belangrijk voor mij: geen nikkel en kobalt door kinderhandjes uit mijnen gehaald.
Tesla doet zijn stinkende best om te zorgen dat het kobalt dat in de accu's zit niet met kinderhandjes gedolven is. https://www.tesla.com/impact

Bovendien, de accu is al gemaakt. Wat win je door de huidige accu te vervangen door een LFP accu? (Als dat al zou kunnen.)
 
Nu nog een Mod 4 en Mod U.
2S3XY4U
Toch maar niet.
IMG_2713.jpeg
 
  • Funny
Reactions: Krisja