Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kan ik hem hebben denk je?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ook :p.

Ik heb er duidelijk de omstandigheden en voorwaarden erbij gezet.
Jammer dat je dat net steeds even overslaat in je reactie.

Normaal schakelt een ICE rijder niet eerst 3-4 versnellingen terug wachtend achter een linksplakker. (Normaal zal een rijder rustig in zijn 8 zitten wachtende op zijn kans.) Zou deze dat wel doen met een RS6 dan ben je langzamer. Alleen doen ze dat in de praktijk vrijwel nooit en daarom gaf ik in mijn eerste reactie al aan dat je zo'n auto moet kunnen rijden om alles eruit te halen.

Dus ja, je hebt gelijk dat je langzamer bent dan een RS6 als er iemand achter het stuur zit die goed anticipeert op de situatie. Ik zeg nergens dat dit niet zo is. Nee, je zal er maar weinig tegenkomen die met 5.000 toeren achter een linksplakker blijven hangen of bij een stoplicht even de launch control zullen aanzetten.

Dit is ook bij een stoplichtsprint een RS6 is sneller van 0-100 wanneer je deze vanuit launch control vertrekt. 3,9s versus 4,4 van een S75D.
De vraag is zelfs dan nog welke auto de hoogste gem. snelheid heeft gehad en welke er dan ook voor ligt. Dat is wat je ziet.
Ik heb bijv. ook stoplichtsprintjes gemaakt tegen een BMW K1600GT (0-100 op papier in 2,5s) en als ik de 50km aan tik dan ben ik een volledig auto lengte voor. Tegen de tijd dat ik 80km rijd dan zit hij naast mij maar rijdt hij inmiddels boven de 100km en fractie later knalt hij voorbij.
Ergo: Ja, hij zit al boven de 100 als ik nog maar aan de 80 zit maar op dat moment hebben de ca. dezelfde afstand / gemiddelde snelheid gereden.
Heel vermoeiend dit,
Die RS6 rijder kan nog op z’n gemakje twee vingers in zijn neus steken, dan rustig zijn rechtervoet omlaag drukken en vervolgens al heel snel weer in de ankers moeten omdat jij daar nog op de linker baan de boel ophoudt.
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Ja wellicht heb je teveel ervaring en die andere rijders waar Fred het over heeft niet.
Alles valt of staat met de berijder natuurlijk dus als hij in de Tesla sneller was, dan was hij sneller, punt.

Wil natuurlijk niet zeggen dat de 812/GT2 het niet in zich heeft om sneller te zijn.

Maar ik zou zeggen, bring it on dat ding!

Zo’n 812/GT2 is in rechte lijn heel simpel tot zo goed als maximaal te laten presteren. Dat kan een aap bwvs nog wel. De tijden van de 911 3.0 Turbo zijn wel voorbij.

Kortom: hij zal best sneller zijn geweest, maar dan alleen omdat de persoon achter het stuur niet bezig was met sneller zijn. En op die manier kan ik nog met een Golfje II diesel een Chiron verslaan.

Nou ja, niet tot 220 km/u dan... ;)
 
Zo’n 812/GT2 is in rechte lijn heel simpel tot zo goed als maximaal te laten presteren. Dat kan een aap bwvs nog wel. De tijden van de 911 3.0 Turbo zijn wel voorbij.

Kortom: hij zal best sneller zijn geweest, maar dan alleen omdat de persoon achter het stuur niet bezig was met sneller zijn. En op die manier kan ik nog met een Golfje II diesel een Chiron verslaan.

Nou ja, niet tot 220 km/u dan... ;)

Nogmaals, je merkt echt wel of iemand meedoet of niet, zeker in een Tesla hoor je zo'n Porsche of Ferrari echt wel janken.

Ik reed in Duitsland achter die GTR en een beetje duwen natuurlijk maar hij kon niet harder door de auto's voor hem.
Toen er nog 1 auto over was die naar rechts moest hoorde ik hem al terugschakelen dus ik wist dat hij mee ging doen.
De laatste auto schoof opzij, een hoop herrie en hij ging er vandoor. Ik voluit mee.
Na een paar seconde opeens een lucht van verbrande olie, seals, koppelingsplaten etc in mijn auto. Dan weet je genoeg, die trapt hem op zijn staart. Langzaam liep hij al bulderend van mij weg.

Als hij daarna tegen mij had gezegd dat hij niet voluit ging had ik hem keihard in zijn bek uit staan lachen.
Kortom, ik denk dat je echt wel weet of iemand wel of niet voluit gaat, zeker met zo'n brul-ijzer.
 
Nogmaals, je merkt echt wel of iemand meedoet of niet, zeker in een Tesla hoor je zo'n Porsche of Ferrari echt wel janken.

Ik reed in Duitsland achter die GTR en een beetje duwen natuurlijk maar hij kon niet harder door de auto's voor hem.
Toen er nog 1 auto over was die naar rechts moest hoorde ik hem al terugschakelen dus ik wist dat hij mee ging doen.
De laatste auto schoof opzij, een hoop herrie en hij ging er vandoor. Ik voluit mee.
Na een paar seconde opeens een lucht van verbrande olie, seals, koppelingsplaten etc in mijn auto. Dan weet je genoeg, die trapt hem op zijn staart. Langzaam liep hij al bulderend van mij weg.

Als hij daarna tegen mij had gezegd dat hij niet voluit ging had ik hem keihard in zijn bek uit staan lachen.
Kortom, ik denk dat je echt wel weet of iemand wel of niet voluit gaat, zeker met zo'n brul-ijzer.

Een GTR is ook hele andere koek dan een 812/GT2.
 
Want een 812/GT2 maakt geen herrie en heeft geen uitlaatgassen?
Want dat is mijn punt hier.

Geen idee wat je er precies mee wil in deze discussie, maar ik prijs mij in ieder geval gelukkig dat ik nooit in frikandellen heb gereden die gingen stinken als je op de snelweg even een beetje door ging rijden. Ook bij 300+ rook je bij het tankstation niets bijzonders.

En 220 km/u is een wandeltempo voor dit soort auto’s.
 
Geen idee wat je er precies mee wil in deze discussie, maar ik prijs mij in ieder geval gelukkig dat ik nooit in frikandellen heb gereden die gingen stinken als je op de snelweg even een beetje door ging rijden. Ook bij 300+ rook je bij het tankstation niets bijzonders.

En 220 km/u is een wandeltempo voor dit soort auto’s.

Ik geeft aan dat er factoren zijn waaraan je kan zien/horen/ruiken/merken of iemand op het gas gaat, ook in een sprint van 100 naar 220.
En of dat nou een 812/GT2 of GTR is, dat maakt geen hol uit.

Ook die frikadellen van jou gingen stinken als je die flink op hun staart trapte.
Is gewoon verwant aan een verbrandingsmotor.
En dat ruik je natuurlijk niet als je ernaast staat bij de pomp. Wel als je erachter rijdt bij vol accelereren.
 
Ik geeft aan dat er factoren zijn waaraan je kan zien/horen/ruiken/merken of iemand op het gas gaat, ook in een sprint van 100 naar 220.
En of dat nou een 812/GT2 of GTR is, dat maakt geen hol uit.

Ook die frikadellen van jou gingen stinken als je die flink op hun staart trapte.
Is gewoon verwant aan een verbrandingsmotor.
En dat ruik je natuurlijk niet als je ernaast staat bij de pomp. Wel als je erachter rijdt bij vol accelereren.

Alsof je ruim 100 meter achter een auto aan rijdend de uitlaatgassen ruikt...
 
Pas maar op, er zitten hier fanatieke Porsche liefhebbers, straks krijg je allemaal sh*t over je heen ;). Hoe meer je typt des te mooier het taalgebruik gaat worden :D.
Ik was laatst in Amsterdam met een loaner van Tesla Rotterdam. Nog een echte 75 met alleen achterwielaandrijving. Ik ben toen even bij Porsche aangegaan. Die hadden een demo Panamera Turbo S E-Hybrid staan waar ik even mee mocht spelen met een volle accu.
Ik moest vooral voorzichtig zijn met de boost die de elektromotor zou geven...
Ik heb dit ding vanuit de launch control een paar keer over de 100 gejaagd en dat gefilmd. Daarna de filmpjes ingekort van 0 naar 100. Je ziet dan op de snelheidsmeter 0 26 42 56 67 78 85 94 en 102 voorbij komen. Ik dacht toch echt dat ik de snelheden daar tussen ook gereden zou moeten hebben. Het filmpje is nooit korter geworden dan 5 seconden. Toen ik daar uitstapte kolkte aan alle kanten de zinderende hitte onder de auto vandaan. (Dat is denk ik wat je ruikt als je er achter zit.) De onbehouwen klappen die je nek krijgt zijn niet gezond maar ik was toch niet onder de indruk. Bij een ommetje door een woonerf reed ik met 30Kmh over een drempel en daar klapt de voorkant op de klinkers! Ik heb hem laten afkoelen en weer teruggebracht. Toen nog even met de loaner het woonerf doorgereden. 30, 40, 50, 60 en nooit een probleem. En het lukte om binnen 5 seconden naar de 100 te komen... In het maken van de perfecte gezinsauto zijn ze bij Porsche volgens mij niet geslaagd.
 
Ik was laatst in Amsterdam met een loaner van Tesla Rotterdam. Nog een echte 75 met alleen achterwielaandrijving. Ik ben toen even bij Porsche aangegaan. Die hadden een demo Panamera Turbo S E-Hybrid staan waar ik even mee mocht spelen met een volle accu.
Ik moest vooral voorzichtig zijn met de boost die de elektromotor zou geven...
Ik heb dit ding vanuit de launch control een paar keer over de 100 gejaagd en dat gefilmd. Daarna de filmpjes ingekort van 0 naar 100. Je ziet dan op de snelheidsmeter 0 26 42 56 67 78 85 94 en 102 voorbij komen. Ik dacht toch echt dat ik de snelheden daar tussen ook gereden zou moeten hebben. Het filmpje is nooit korter geworden dan 5 seconden. Toen ik daar uitstapte kolkte aan alle kanten de zinderende hitte onder de auto vandaan. (Dat is denk ik wat je ruikt als je er achter zit.) De onbehouwen klappen die je nek krijgt zijn niet gezond maar ik was toch niet onder de indruk. Bij een ommetje door een woonerf reed ik met 30Kmh over een drempel en daar klapt de voorkant op de klinkers! Ik heb hem laten afkoelen en weer teruggebracht. Toen nog even met de loaner het woonerf doorgereden. 30, 40, 50, 60 en nooit een probleem. En het lukte om binnen 5 seconden naar de 100 te komen... In het maken van de perfecte gezinsauto zijn ze bij Porsche volgens mij niet geslaagd.

Bij 200 km/u heb je nogal wat koeling van de rijwind.

Een moderne auto ruik je nauwelijks. En wat gaat stinken is koppeling bij ruw vanaf stilstand wegrijden, remmen en banden. Je belast alle drie op de snelweg echter nauwelijks.

Zodra een afdichting niet meer goed is en er bijvoorbeeld olie op warme delen gaat komen, dan ga je dat goed ruiken. Maar dat is dan weer ook bij gewoon met 50 km/u door een woonwijk toeren.

Als ik op de Autobahn met 200 km/u achter een auto rij en ik ruik iets, dan gaat er voor mij iets niet helemaal goed.
 
Bij 200 km/u heb je nogal wat koeling van de rijwind.

Een moderne auto ruik je nauwelijks. En wat gaat stinken is koppeling bij ruw vanaf stilstand wegrijden, remmen en banden. Je belast alle drie op de snelweg echter nauwelijks.

Zodra een afdichting niet meer goed is en er bijvoorbeeld olie op warme delen gaat komen, dan ga je dat goed ruiken. Maar dat is dan weer ook bij gewoon met 50 km/u door een woonwijk toeren.

Als ik op de Autobahn met 200 km/u achter een auto rij en ik ruik iets, dan gaat er voor mij iets niet helemaal goed.
En die zwarte wolken uit de uitlaat? Reken maar dat je dat ruikt. En die komen ook gewoon uit de modernste auto's.
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar