ebullio
Well-Known Member
Heel vermoeiend dit,Ik ook.
Ik heb er duidelijk de omstandigheden en voorwaarden erbij gezet.
Jammer dat je dat net steeds even overslaat in je reactie.
Normaal schakelt een ICE rijder niet eerst 3-4 versnellingen terug wachtend achter een linksplakker. (Normaal zal een rijder rustig in zijn 8 zitten wachtende op zijn kans.) Zou deze dat wel doen met een RS6 dan ben je langzamer. Alleen doen ze dat in de praktijk vrijwel nooit en daarom gaf ik in mijn eerste reactie al aan dat je zo'n auto moet kunnen rijden om alles eruit te halen.
Dus ja, je hebt gelijk dat je langzamer bent dan een RS6 als er iemand achter het stuur zit die goed anticipeert op de situatie. Ik zeg nergens dat dit niet zo is. Nee, je zal er maar weinig tegenkomen die met 5.000 toeren achter een linksplakker blijven hangen of bij een stoplicht even de launch control zullen aanzetten.
Dit is ook bij een stoplichtsprint een RS6 is sneller van 0-100 wanneer je deze vanuit launch control vertrekt. 3,9s versus 4,4 van een S75D.
De vraag is zelfs dan nog welke auto de hoogste gem. snelheid heeft gehad en welke er dan ook voor ligt. Dat is wat je ziet.
Ik heb bijv. ook stoplichtsprintjes gemaakt tegen een BMW K1600GT (0-100 op papier in 2,5s) en als ik de 50km aan tik dan ben ik een volledig auto lengte voor. Tegen de tijd dat ik 80km rijd dan zit hij naast mij maar rijdt hij inmiddels boven de 100km en fractie later knalt hij voorbij.
Ergo: Ja, hij zit al boven de 100 als ik nog maar aan de 80 zit maar op dat moment hebben de ca. dezelfde afstand / gemiddelde snelheid gereden.
Die RS6 rijder kan nog op z’n gemakje twee vingers in zijn neus steken, dan rustig zijn rechtervoet omlaag drukken en vervolgens al heel snel weer in de ankers moeten omdat jij daar nog op de linker baan de boel ophoudt.