Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Keyfob defect valt dat onder garantie?

This site may earn commission on affiliate links.
de keyfob van de X is defect, er is nu een mobile service afspraak gemaakt en ik krijg een bevestiging waarop staat dat de kosten 175,— bedragen. Ik zou verwachten dat een sleutel niet binnen 2,5 jaar stuk gaat. Iemand anders daar ervaring mee?
 
Mocht garantie niet willen lukken, dan is reparatie nog een optie. Je kunt dit zelf proberen door (van makkelijk naar moeilijk):
1 - batterijtje vervangen
2 - contactjes van de batterijhouder controleren. Deze kunnen vies of gecorrodeerd. Als ze vies zijn kun je ze schoonmaken, bij corrosie met een klein vijltje of schuurpapiertje in de weer tot ze weer glimmen en goed contact kunnen maken.
3 - Helpt dat niet, dan kun je het ding uit elkaar te halen
In dit filmpje kun je zien hoe je hem uit elkaar haalt:
Vergeet de rijst-tip van het filmpje, dat heeft geen enkel positief effect op electronica. Je kunt in het geval van corrosie (groen/blauw/witte uitslag opcontactpunten) de boel schoonmaken met isopropanol.
4 - Zit er iets los wat gesoldeerd moet worden of kom je er niet uit, dan kun je hem nog naar iemand brengen die ervaring met klein soldeerwerk heeft. De meeste onderdelen zijn generiek en kunnen vervangen worden, maar de grote IC in het midden zal lastiger zijn.
 
  • Informative
Reactions: Maurice1 and Astrid
Mijn keyfob is een paar maanden geleden ook defect geraakt bleek achteraf. Ik had een afspraak gemaakt voor verschillende zaken waaronder dat de keyfob niet meer werkte. Knoopcel had ik vervangen maar nog steeds geen teken van leven.

Mijn vermoeden was dat de keyfob opnieuw ingeleerd moest worden, maar het SeC (Rotterdam) gaf aan dat de keyfob defect geraakt was en dat ik daarom een nieuwe kreeg, onder garantie wel te verstaan.
 
  • Informative
Reactions: Astrid