Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

kopen onbeperkt superchargen

This site may earn commission on affiliate links.
Dag Forumleden,

Ik heb in December een S75D (1 van de laatste met 3e zitrij) ontvangen. Aangezien ik 10 km van een supercharger vandaan woon (en de laadkosten bij publieke laadpalen me toch wat tegenvallen:)), ben ik op zoek naar mogelijkheden om onbeperkt superchargen erbij te 'kopen'..

- weet iemand of dat mogelijk is?
- Enig idee wat de bijbehorende kosten zullen zijn?

Alvast bedankt!

PS. ik heb gezocht of deze vraag eerder is gesteld maar kon niks vinden. Feel free to correct me :)

Ruil je S75D in voor een oudere model S die nog unlimitted overdraagbaar superchargen heeft. Ook die oudere auto's rijden als nieuw.;)
 
We hebben allemaal gasaansluitingen gekregen in de jaren vijftig en zestig. En allemaal kabel-tv in de jaren tachtig en negentig. Nu rukt glasvezel op. Dus dan denk ik dat het aanleggen van laadpalen bij zowat elke parkeerplaats binnen 15-20 jaar ook geen probleem moet zijn. Zal zich snel terugverdienen.

Ik voorzie een combinatie. Mensen die thuis laden, mensen die in de straat een rijtje palen krijgen of een wijk-supercharger, bijvoorbeeld bij de supermarkt. Daar ben je gemiddeld een kwartier tot een half uur dus prima plek om lekker vol te gooien. Maar ook mensen die bij hun werk langzaam kunnen laden, en natuurlijk de hyperchargers langs de snelweg en grote doorgaande provinciale wegen. En electra maakt al die opties mogelijk, met benzine is het een stuk lastiger om zo’n veelzijdige infra aan te leggen (peut bij je AH?)...

De laadinfra is zich wat sneller aan het ontwikkelen maar er zal de komende tien jaar van alles gebeuren. Heel spannend om te zien hoe die overgang gaat lopen. Ik zou alleen graag zien dat mensen in mogelijkheden en kansen gaan denken en niet alleen naar de onmogelijkheden en beren op de weg.

Ik vind de Efteling een mooi voorbeeld: een enorme rij met laadpalen. Ik kom er regelmatig, ook pas laat in de middag. Er is ook in de zomer altijd wel een plekje vrij. En ik ben er zeker van dat Efteling bij blijft bouwen als het nodig is.
 
@DamascuS75D Het is al eerder genoemd maar, eigenlijk heb je het al. Je kan eraan hangen waneer je wil en de kosten zijn ook nog relatief laag in de vorm van een kwh prijs.
Je vraag impliceert dat je het afkoopt en wellicht een kosten afweging waar ergens een break even point is.

In dat geval kijk eens op een van de vergelijkingssites waar ook de buitenlandse laadpassen op staan (laadpastop10) de kans is groot dat je via 1 van die varianten makkelijk om de hoek kan laden.

Kijk ik even naar mijzelf ik heb nog onbeperkt laden op mijn auto dacht ook gratis laden wie doet mij wat ik kom alleen bij de supercharger. Praktisch ben ik daar van terug gekomen, de combinatie omrijden en tijd die het soms kost is niet ideaal te noemen. Zeker niets als je zoals ik bijna 50k per jaar rijd. Ik kan je deze combinatie variant van harte aanbevelen. Als je meer wil weten contact gerust! Scheelt je het uitzoek werk :)
 
(...) Dan moet je wel in sommige wijken elke parkeerplek (die vaak al onvoldoende qua aantallen zijn voor het aantal woningen) gaan voorzien van laadinfra.(...) Of dus het alternatief: Mensen die 1 of 2x in de week aan een snellaadstation gaan hangen. (...)
Wat is het nou, iedereen moet elke dag een parkeerplaats met laadpaal beschikbaar hebben ... dus iedereen moet elke dag laden --- of volstaat 1 of 2x in de week ... dus hoogstens één op de drie parkeerplekken moet een laadpaal hebben (en minder als er ook snelladers in de buurt zijn)?
 
  • Like
Reactions: Merijn
Ik ben afgelopen weekend even naar een Tesla store geweest om het na te vragen.. Jongen gaf aan dat het niet mogelijk was. Ik betwijfel dat ten zeerste, bij mijn weten is het gewoon ergens een vinkje zetten, maar goed, het officiele antwoord is dus nee, tesla doet dat niet.

Mocht er een Tesla medewerker hier zijn die het wel kan/wil doen, let me know.
 
  • Disagree
Reactions: woes
Ik ben afgelopen weekend even naar een Tesla store geweest om het na te vragen.. Jongen gaf aan dat het niet mogelijk was. Ik betwijfel dat ten zeerste, bij mijn weten is het gewoon ergens een vinkje zetten, maar goed, het officiele antwoord is dus nee, tesla doet dat niet.

Tuurlijk is het technisch mogelijk. Het zal inderdaad een vinkje zijn 'do not bill this car for supercharger use' (die - neem ik even aan - niet elke verkoper zomaar kan aanvinken).

Maar Tesla verkoopt gratis laden niet meer. Zo simpel als dat.

Wat is er zo ingewikkeld aan om dat in te zien? :)
 
  • Like
Reactions: S-19910
@DamascuS75D
De supercharger kost € 0,25 per kWh een publieke paal € 0,35 per kWh.
In jouw voorbeeld scheelt dat maar 35.000km x 0,22kWh/km x € 0,10 = € 770 per jaar.
Voor deze besparen ga je (35.000km x 0,22kWh/km) / 70kW (gem laadsnelheid) 110u per jaar in een auto zitten wachten.

Ik heb nog lifetime superchargen op mijn auto en deze laad ik eigenlijk altijd thuis.
Thuis kost de stroom € 0,22 per kWh en heb je ook de kosten van een laadpaal ca. € 1.500 in 5 jaar afschrijving is € 300 per jaar.
Bij hetzelfde voorbeeld zijn de kosten € 1.994 per jaar versus € 2.695 voor een publieke paal of € 1.925 voor je huidig kosten bij een SuC.
Ik rij ca. 25.000km per jaar dus ik ben nog duurder uit met thuisladen.

Zelf zou ik geen seconde twijfelen tussen thuis parkeren, publieke of eigen laadpaal, of naar een SuC gaan.
In die 110u per jaar kan je zoveel leuk dingen doen.

Als ik 110u per jaar extra tijd kon kopen voor € 770 dan zou ik het graag betalen.;)
 
Als de TS vraag goed leest bedoelt deze in feite of er een soort van flatrate tarief mogelijk is voor de SuC. Als je kijkt naar alternatieven buiten de SuC helemaal geen gekke gedachte. Wij zijn alle toch wel bekend met Maingau en Telekom ladestrom?
Aan e andere kant zien we dat Maingau uiteindelijk terugkomt en nu met een tarief van € 0,30/kwh. Ik vrees dat er bij Tesla niet veel te halen valt.
 
Als de TS vraag goed leest bedoelt deze in feite of er een soort van flatrate tarief mogelijk is voor de SuC. Als je kijkt naar alternatieven buiten de SuC helemaal geen gekke gedachte. Wij zijn alle toch wel bekend met Maingau en Telekom ladestrom?
Aan e andere kant zien we dat Maingau uiteindelijk terugkomt en nu met een tarief van € 0,30/kwh. Ik vrees dat er bij Tesla niet veel te halen valt.

Misschien in het algemeen niet gek, maar als je de ontwikkelingen van het superchargen gevolgd hebt, is duidelijk dat Tesla het onbeperkt superchargen heeft afgeschaft met een bepaalde reden. Niet om meer te verdienen aan de kWh prijs, maar om ervoor te zorgen dat de superchargers niet onnodig belast worden door mensen die er dagelijks gratis komen laden. Als dat niet nodig had gebleken, was het onbeperkt superchargen waarschijnlijk wel een optie gebleven (al dan niet voor bepaalde modellen of voor een bepaald bedrag).
 
Als de TS vraag goed leest bedoelt deze in feite of er een soort van flatrate tarief mogelijk is voor de SuC. Als je kijkt naar alternatieven buiten de SuC helemaal geen gekke gedachte. Wij zijn alle toch wel bekend met Maingau en Telekom ladestrom?
Aan e andere kant zien we dat Maingau uiteindelijk terugkomt en nu met een tarief van € 0,30/kwh. Ik vrees dat er bij Tesla niet veel te halen valt.
Ik heb het al eens in een eerdere post gevraagd, maar daar reageerde niemand op. Als je veel laadt (>150kWh/mnd) aan een publieke paal van bijvoorbeeld Newmotion, Allego, EVnet of E-laad., dan is deze pas volgens mij zeer interessant: https://laadpastop10.nl/laadpas/92/SW Dusseldorf Flat

Een laadsessie van 8 uur kost bij Telekom Ladestrom momenteel € 9,60, en dat tarief gaat geheid omhoog na 31 maart. Dezelfde sessie kost bij Stadtwerke Dusseldorf € 2,00. Het flatrate abonnement kost € 35/mnd. Na 5 laadsessies heb je dat er dus al uit. Als je dus meer dan 1 keer per week (een hele nacht) laad aan een publieke paal in de buurt van je huis is dit volgens mij de goedkoopste optie, of maak ik ergens een rekenfout?
 
Ik heb het al eens in een eerdere post gevraagd, maar daar reageerde niemand op. Als je veel laadt (>150kWh/mnd) aan een publieke paal van bijvoorbeeld Newmotion, Allego, EVnet of E-laad., dan is deze pas volgens mij zeer interessant: https://laadpastop10.nl/laadpas/92/SW Dusseldorf Flat

Een laadsessie van 8 uur kost bij Telekom Ladestrom momenteel € 9,60, en dat tarief gaat geheid omhoog na 31 maart. Dezelfde sessie kost bij Stadtwerke Dusseldorf € 2,00. Het flatrate abonnement kost € 35/mnd. Na 5 laadsessies heb je dat er dus al uit. Als je dus meer dan 1 keer per week (een hele nacht) laad aan een publieke paal in de buurt van je huis is dit volgens mij de goedkoopste optie, of maak ik ergens een rekenfout?
nee hoor je berekening klopt helemaal kan ik je vanuit de praktijk melden.
 
  • Informative
Reactions: DamascuS75D
Ik heb het al eens in een eerdere post gevraagd, maar daar reageerde niemand op. Als je veel laadt (>150kWh/mnd) aan een publieke paal van bijvoorbeeld Newmotion, Allego, EVnet of E-laad., dan is deze pas volgens mij zeer interessant: https://laadpastop10.nl/laadpas/92/SW Dusseldorf Flat

Een laadsessie van 8 uur kost bij Telekom Ladestrom momenteel € 9,60, en dat tarief gaat geheid omhoog na 31 maart. Dezelfde sessie kost bij Stadtwerke Dusseldorf € 2,00. Het flatrate abonnement kost € 35/mnd. Na 5 laadsessies heb je dat er dus al uit. Als je dus meer dan 1 keer per week (een hele nacht) laad aan een publieke paal in de buurt van je huis is dit volgens mij de goedkoopste optie, of maak ik ergens een rekenfout?

Ik twijfel bij dit soort aanbiedingen altijd of ik de moeite erin moet stoppen om het uit te rekenen, aan te vragen etc. Als het echt voordelig is en er veel mensen gebruik van gaan maken, zal het snel afgelopen zijn denk ik altijd. Want dan leggen ze er behoorlijk op toe. De laadpaalexploitanten in NL vragen gewoon een vast bedrag per kWh.
 
  • Like
Reactions: robertvg
@DamascuS75D
De supercharger kost € 0,25 per kWh een publieke paal € 0,35 per kWh.
In jouw voorbeeld scheelt dat maar 35.000km x 0,22kWh/km x € 0,10 = € 770 per jaar.
Voor deze besparen ga je (35.000km x 0,22kWh/km) / 70kW (gem laadsnelheid) 110u per jaar in een auto zitten wachten.

als ik zou betalen wel ja.. maar stel dat ik daadwerkelijk onbeperkt gratis kan superchargen,, dan bespaart mij niet 10, maar 35 cent vs publieke laadpaal, oftewel geen 770, maar 2700 per jaar.

En nu heb ik zowel een SuC bij mij 'om de hoek' staan, en ook nog 2, binnenkort 3, op weg naar mijn werk... dan wordt het potentieel een aantrekkelijk plaatje.
En in de auto kan ik gewoon conf calls of ander werk doen.. niet nodig om duimen te draaien.

Maar goed, antwoord van Tesla is nee. dus daar moet ik het voorlopig maar mee doen.
 
als ik zou betalen wel ja.. maar stel dat ik daadwerkelijk onbeperkt gratis kan superchargen,, dan bespaart mij niet 10, maar 35 cent vs publieke laadpaal, oftewel geen 770, maar 2700 per jaar.

En nu heb ik zowel een SuC bij mij 'om de hoek' staan, en ook nog 2, binnenkort 3, op weg naar mijn werk... dan wordt het potentieel een aantrekkelijk plaatje.
En in de auto kan ik gewoon conf calls of ander werk doen.. niet nodig om duimen te draaien.

Maar goed, antwoord van Tesla is nee. dus daar moet ik het voorlopig maar mee doen.

Dat is niet waar, want je wist dat je niet onbeperkt kon blijven superchargen toen je de auto kocht.
Je wilde zelfs weer gaan betalen voor het superchargen.
Alleen was dit maar een bedrag van € 5.000 levenslang, als ik mij jou post goed herinner.

Waarom zou Tesla dat doen als je nu ca € 2.000 per jaar zegt te gaan laden als je onbeperkt zou kunnen superchargen?
Ze zouden je dan na 2,5 jaar gratis stroom gaan geven.
 
  • Like
Reactions: Phofstee
Ik twijfel bij dit soort aanbiedingen altijd of ik de moeite erin moet stoppen om het uit te rekenen, aan te vragen etc. Als het echt voordelig is en er veel mensen gebruik van gaan maken, zal het snel afgelopen zijn denk ik altijd. Want dan leggen ze er behoorlijk op toe. De laadpaalexploitanten in NL vragen gewoon een vast bedrag per kWh.
Ik denk dat het met dit soort abonnementen wel meevalt aangezien je wel €35 per maand abonnements geld moet betalen en ze dus een gegarandeerde minimale omzet kunnen maken. Anyway zo lang het duurt maak ik er vrolijk gebruik van.
 
Ik denk dat het met dit soort abonnementen wel meevalt aangezien je wel €35 per maand abonnements geld moet betalen en ze dus een gegarandeerde minimale omzet kunnen maken. Anyway zo lang het duurt maak ik er vrolijk gebruik van.

Meestal rekenen klanten wel uit of ze er voordeel bij hebben voordat ze een vast bedrag per maand gaan betalen. Als die groep dan snel groeit, gaat het wel opvallen in de resultaat cijfers denk ik. Ik ben ooit begonnen met een €50 flat fee abonnement van Nuon, maar dat was na een jaar ofzo ook afgelopen. Bij FastNed is de optie inmiddels ook vervallen.
Maar misschien moet ik het bij deze Duitse club gewoon opnieuw proberen. Kan een hele tijd overheen gaan voordat het aangepast wordt.
 
Ik ben afgelopen weekend even naar een Tesla store geweest om het na te vragen.. Jongen gaf aan dat het niet mogelijk was. Ik betwijfel dat ten zeerste, bij mijn weten is het gewoon ergens een vinkje zetten, maar goed, het officiele antwoord is dus nee, tesla doet dat niet.

Mocht er een Tesla medewerker hier zijn die het wel kan/wil doen, let me know.

Have I got news for you !
Yes, you can !!!

Maar het kost veel geld.
Voor 250.000 € mag je mijn unieke Classic overkopen.

Zetels (met het rode bieseke) , dolfijne kleur, duolader, niet-inklapbare spiegels, RWD, Autopilot 0.0, nosecone, chrome achterzijde, manuele laadklep, microwave-opbergplaats, simpele luchtfilter, verwisselde bediening van cruisecontrole en richtingaanwijzers, en vooral : free supercharging. Ruim 260.000 km op de teller als cadeau erbij.
Rijdt nog steeds als nieuw.

Allemaal eigenschappen die je op een nieuwe niet vindt, en dus met een Premium komen. Een koopje, met andere woorden.

En vanaf dan : gratis superchargen , zoveel je maar wil.
Start bij 116 tot 120kw bij lege batterij, indien warm.
 
Have I got news for you !
Yes, you can !!!

Maar het kost veel geld.
Voor 250.000 € mag je mijn unieke Classic overkopen.

Zetels (met het rode bieseke) , dolfijne kleur, duolader, niet-inklapbare spiegels, RWD, Autopilot 0.0, nosecone, chrome achterzijde, manuele laadklep, microwave-opbergplaats, simpele luchtfilter, verwisselde bediening van cruisecontrole en richtingaanwijzers, en vooral : free supercharging. Ruim 260.000 km op de teller als cadeau erbij.
Rijdt nog steeds als nieuw.

Allemaal eigenschappen die je op een nieuwe niet vindt, en dus met een Premium komen. Een koopje, met andere woorden.

En vanaf dan : gratis superchargen , zoveel je maar wil.
Start bij 116 tot 120kw bij lege batterij, indien warm.
Volgens mij wil jij een Roadster!
 
Have I got news for you !
Yes, you can !!!

Maar het kost veel geld.
Voor 250.000 € mag je mijn unieke Classic overkopen.

Zetels (met het rode bieseke) , dolfijne kleur, duolader, niet-inklapbare spiegels, RWD, Autopilot 0.0, nosecone, chrome achterzijde, manuele laadklep, microwave-opbergplaats, simpele luchtfilter, verwisselde bediening van cruisecontrole en richtingaanwijzers, en vooral : free supercharging. Ruim 260.000 km op de teller als cadeau erbij.
Rijdt nog steeds als nieuw.

Allemaal eigenschappen die je op een nieuwe niet vindt, en dus met een Premium komen. Een koopje, met andere woorden.

En vanaf dan : gratis superchargen , zoveel je maar wil.
Start bij 116 tot 120kw bij lege batterij, indien warm.

Classic forever ??????
 
  • Funny
Reactions: S-19910