Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Korting verdwenen

This site may earn commission on affiliate links.
Vorige week hebben wij 2 MS opgehaald 75D.
Na het plaatsen van de order heeft Tesla de configuratie van nieuwe auto's aangepast. (nu standaard lucht vering)
Onze auto's hebben deze aanpassing niet. Maar op de Mytesla pagina stond een korting van 3300 euro per auto als compensatie. Jammer van de luchtvering maar wel netjes gecompenseerd.
Vandaag is de afrekening binnen gekomen en is de korting verdwenen?! Ook de pagina op Mytesla met de configuratie van de auto en de prijs en korting zijn verdwenen. De financiële afdeling van Tesla kan niks terug vinden?!!!
De verkoper is er nu achter aan.

TIP
Draai de configuratie uit op de Mytesla pagina voordat de auto wordt geleverd.
 
Ik zie nu een soortgelijk effect; meende dat "order agreement" eerder bij mij al wel een aangepaste prijs liet zien, nu weer de vorige prijs die 4.000 EUR hoger ligt. Bij mij is onder het linkje "View spec" trouwens nu WEL een PDF te vinden die de aangepaste (lagere) prijzen er bij laat zien, dus die inderdaad maar even opgeslagen voor de zekerheid...

Toezeggingen van Tesla waren overigens heel duidelijk hierover, heb dit gister ook al even ergens geciteerd:

"Bedankt voor het leuke gesprek van zojuist! Zoals net aangegeven heb ik ten tijde van ons gesprek een bericht binnengekregen waarbij aangegeven wordt dat de prijswijziging op de 100D versies geldt voor, samengevat, alle auto’s die nog niet aan de klant zijn overhandigd. Derhalve dus ook voor jouw order welke zich nog in orderclock running bevindt."

Op zich inderdaad wel handig om ergens vast te leggen welke prijs het dan precies om gaat, dus tip om 'm uit te draaien is een goeie !
 
TIP+: ALLE informatie die je hebt over je bestelde auto in PDF formaat bewaren. Ook de uitrusting wijzigt tegenwoordig wekelijks.

Ik heb nooit alle geleverde extra's gekregen op mijn P85D besteld in 2014, geleverd in 2015. Wat men heeft beloofd 2014 is er nooit gekomen. En dat ondanks heel veel aandringen bij de SeC. Maar het was wat moeilijk discussiëren want ook ik had geen kopijen van de 2014 website.
Indien ik nog ooit een Tesla koop ga ik er wel voor zorgen dat ik alles op papier heb.