You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hebben toevallig meer mensen last van kromme schijfremmen? Bij mij zijn ze voor de 2e x krom ( 1e x keurig onder garantie vervangen) ik rij normaal met de auto wat wil zeggen dat de auto voor ca 80% remt op de motoren.
Misschien een optie om er Sicom keramische schijven op te zetten. Ik heb met de MS P100D na een paar sprintjes binnendoor snel blauwe remschijven aan de voorzijde. Ik heb 5 jaar veel plezier gehad van keramische schijven van Audi. Op de autobahn bij 250+ gaf me dat na een par keer stevig remmen wel een veel veiliger gevoel. Voor de M3 zijn ook
keramische sets te koop tegen 9.000,- dollar.
Misschien een optie om er Sicom keramische schijven op te zetten. Ik heb met de MS P100D na een paar sprintjes binnendoor snel blauwe remschijven aan de voorzijde. Ik heb 5 jaar veel plezier gehad van keramische schijven van Audi. Op de autobahn bij 250+ gaf me dat na een par keer stevig remmen wel een veel veiliger gevoel. Voor de M3 zijn ook
keramische sets te koop tegen 9.000,- dollar.
Sicom rekent rond de €1000,- per schijf. Ik heb 100.000km met keramische schijven afgelegd en deze waren prima voor dagelijks gebruik. Onbalans of trillingen heb ik nooit gehad. Mijn velgen waren ook altijd schoon doordat je geen ijzerslijpsel op je velgen krijgt. Ze zijn veel beter tegen hoge temperaturen bestand en dat is geen overbodige luxe bij zware voertuigen die met hoge snelheden en rembelasting worden gereden. Alleen uit de wasstraat moet je even alert zijn. De remwerking is veel minder als de schijven nat zijn.
Ik ben geen hardrijder en rem bijna nooit als het niet nodig is, maar toch heb ik al voor de 2e x dit probleem. Zou het kunnen zijn dat je met koude schijven gaat remmen met iets hogere snelheid ze krom trekken?
Ik ben geen hardrijder en rem bijna nooit als het niet nodig is, maar toch heb ik al voor de 2e x dit probleem. Zou het kunnen zijn dat je met koude schijven gaat remmen met iets hogere snelheid ze krom trekken?
Er is een draadje met soortgelijke klachten bij de Model S. zie ook post #66
Ik kon er niet echt een rode draad in vinden, lijkt allemaal erg incidenteel en toevallig, maar als dat een troost is: je bent niet alleen.
Er is een draadje met soortgelijke klachten bij de Model S. zie ook post #66
Ik kon er niet echt een rode draad in vinden, lijkt allemaal erg incidenteel en toevallig, maar als dat een troost is: je bent niet alleen.
Idd non tesla velgen, maar heb al heel veel auto’s gehad met velgen van een ander merk, dit mag toch geen verschil maken. Snap best dat deze velgen misschien wat minder hitte kunnen opnemen maar vind het een slecht excuus als ze dit aandragen
En zoals gezegd rem ik veel op de motoren en rijd ik gewoon normaal
Hier hetzelfde, helaas bij mij veroorzaakt door achtergebleven poedercoating op het montagevlak van de velg.
Niet goed opgelet met monteren dus eigen schuld!
Heb de boel wel weer redelijk normaal gekregen door veel harde rem sessies met regenerenen op laag.
Sicom rekent rond de €1000,- per schijf. Ik heb 100.000km met keramische schijven afgelegd en deze waren prima voor dagelijks gebruik. Onbalans of trillingen heb ik nooit gehad. Mijn velgen waren ook altijd schoon doordat je geen ijzerslijpsel op je velgen krijgt. Ze zijn veel beter tegen hoge temperaturen bestand en dat is geen overbodige luxe bij zware voertuigen die met hoge snelheden en rembelasting worden gereden. Alleen uit de wasstraat moet je even alert zijn. De remwerking is veel minder als de schijven nat zijn.
Hoe is 4.000 euro gelijk aan 9.000 dollar vraag ik mij dan af.
Keramisch remt alleen beter als ze goed warm zijn, onvoorzichtig bij monteren velg: nieuwe schijf, het piept nogal eens.
Met goed anticiperen hoef je met een Tesla je remmen nauwelijks te gebruiken. Die zijn dus standaard gewoon koud. Zou je bv ermee op Spa willen racen, ok. Dat is een circuit met een forse belasting voor je remmen. Maar goed, wie gaat dat nou met een MX doen?