Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadpaal op het werk, welke keuze?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie door het bomen het bos niet meer.....

Voor mijn werk moet ik een laadpaal uitzoeken waar 2 auto's tegelijkertijd kunnen laden. Natuurlijk wil ik dat deze laadpaal mijn Tesla zo snel mogelijk kan opladen maar tegelijkertijd krijgen wij natuurlijk bezoek van gasten met een ander merk auto en deze laadpaal moet daar dan ook voor geschikt zijn.

Liefst ook nog met een pasje aan/uit kunnen zetten (kunnen ze halen bij de receptie) en het stroomverbruik kunnen meten.

Welke raden jullie aan?
 
Ik vind een systeem voor gasten met een laadpas bij de receptie weinig gebruikersvriendelijk, ik zou dat niet doen. Waarom niet gewoon zonder pas? Bestaat er kans op misbruik?

Voor twee laadpalen zou ik kiezen voor twee tesla hpwc's. Voordeel is dat je deze beide op dezelfde groep kunt zetten, het vermogen wordt gedeeld.
 
Met een pasje is vaak ook niet erg handig. Stel t regent. Mensen moeten de auto inpluggen, en vervolgens naar binnen, t pasje halen en dan weer naar t laadpunt.

Handiger i een laadpunt wat je eenvoudig remote kan schakelen. ik weet niet welk laadpunt dat nu kan, maar ik vermoed dat je met de installatie van een maxum (coherent) dat zelf in een webomgeving kan doen
 
  • Like
Reactions: HWS
Hang je een bordje neer dat mensen gratis mogen laden als ze inchecken op bijv. Facebook, heb je meteen reclame op social media ;) En ik weet niet hoe groot de kans op misbruik is? Uiteindelijk is elektriciteit ook niet heel duur, dus als dat 1 of 2 keer per maand is, is het misschien nog te overzien?

Maar met pasje zou ik ook niet zo snel doen. Daarnaast maakt dat de laadpaal ook duurder, dus dan is het wellicht goedkoper om een 'domme' laadpaal te hebben en enig misbruik te accepteren.
 
Ik begrijp niet helemaal de discussie waarom je met een gasten-pas moet werken.
bijna iedereen die een elektrische auto heeft een pas.
bij newmotion kun je zelf het tarief aangeven welke gasten moeten betalen, ook 0 ct/kWh
En mocht er wel misbruik worden gemaakt, dan kun je er zo een prijs opzetten.
dus geen gedoe met pasjes die weer kwijt kunnen raken.
 
Ik begrijp niet helemaal de discussie waarom je met een gasten-pas moet werken.
bijna iedereen die een elektrische auto heeft een pas.
bij newmotion kun je zelf het tarief aangeven welke gasten moeten betalen, ook 0 ct/kWh
En mocht er wel misbruik worden gemaakt, dan kun je er zo een prijs opzetten.
dus geen gedoe met pasjes die weer kwijt kunnen raken.
Ik weet niet hoe het tegenwoordig is bij The New Motion. Mijn ervaring was dat ze vrij prijzig zijn met hun oplossingen. Wel goede oplossingen, maar in veel situaties een "overkill". Voorheen was het ook zo dat je een goedkoop laadpunt kocht bij hen, maar vervolgens een hoog kWh tarief betaalde.
 
Ik weet niet hoe het tegenwoordig is bij The New Motion. Mijn ervaring was dat ze vrij prijzig zijn met hun oplossingen. Wel goede oplossingen, maar in veel situaties een "overkill". Voorheen was het ook zo dat je een goedkoop laadpunt kocht bij hen, maar vervolgens een hoog kWh tarief betaalde.
Dat begrijp ik niet helemaal, je betaalt toch gewoon je eigen kWh tarief, daar heeft TNM toch niets mee te maken?

Mijn paal kan iedereen aan koppelen met een pasje, dus waarom dat systeem ook niet gebruiken in dit geval? Volgens mij betaal ik €5 per maand aan abonnementskosten ofzo. Niet zo interessant.
 
  • Funny
Reactions: herb_k
Dat begrijp ik niet helemaal, je betaalt toch gewoon je eigen kWh tarief, daar heeft TNM toch niets mee te maken?

Mijn paal kan iedereen aan koppelen met een pasje, dus waarom dat systeem ook niet gebruiken in dit geval? Volgens mij betaal ik €5 per maand aan abonnementskosten ofzo. Niet zo interessant.
Klopt. in het verleden (ca. 3 jaar) kreeg je eigenlijk een vergoeding voor de kWh's tegen het geldende stroom tarief en betaalde je voor de gebruikte kWh's op het laadpunt tegen een hoger tarief. Maar nogmaals, ik kan niet helemaal terugvinden op hun website of dat nog altijd zo is.
 
Ik zou kiezen voor twee HPWCs. Moglijk samen op een groep aan te sluiten en ze bepalen onderling wel waar het vermogen heen kan. Scheelt installatiekosten.

HPWC heeft ern eigen kabel. Geen gedoe met je kabel uit de auto halen. Wel zo klantvriendelijk.

Prijs valt ook erg mee. Voor een kleine meer prijs kan een installateur de paal wel afschakelbaar maken voor je mocht dat echt nidig zijn.
 
een Mennekes laadpaal voldoet aan al jouw vereisten (en nog meer) maar is redelijk duur . Twee stopcontacten voor alle soorten wagens , volledig te programmeren .Bijvoorbeeld een stopcontact voor eigen gebruik, andere voor klanten,met aparte tellers.
In belgie is er een firma Mobility+ die alles van A-Z installeren , monitoren op afstand en met eigen app .
Weet niet voor Nederland , misschien doen ze ook grensgebied nog ?
 
Ik zou kiezen voor twee HPWCs. Moglijk samen op een groep aan te sluiten en ze bepalen onderling wel waar het vermogen heen kan. Scheelt installatiekosten.

HPWC heeft ern eigen kabel. Geen gedoe met je kabel uit de auto halen. Wel zo klantvriendelijk.

Prijs valt ook erg mee. Voor een kleine meer prijs kan een installateur de paal wel afschakelbaar maken voor je mocht dat echt nidig zijn.

Ik zou inderdaad voor de HWPC gaan en daarvan een paar geschakeld ophangen. De kosten van aanschaf en installatie zijn erg laag en je kunt dan bijv. als je er vier hebt, er drie voor alleen Tesla's programmeren (over een jaar of zo handig als Model 3 de dienst uitmaakt) en eentje voor alle merken met type 2. type 2 is de standaard en alle nieuwe EV's zullen voor AC laden deze aansluiting hebben. Met wat je hiermee bespaart kun je vanuit de bedrijfsaansluiting met laag tarief behoorlijk lang de stroom bekostigen.