Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadpaal vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Even aan laadpaal draadje ;)


We hebben een laadpaal van Newmotion, met meerdere passen en “druppels (sleutelhanger) en we lopen tegen het volgende aan.

Als we een laadsessie starten met pas 1, dan kan deze niet beëindigd worden met pas 2. Het lampje op de laadpaal gaat kort rood branden en dan weer blauw. Andersom hetzelfde probleem. Lijkt me niet kloppen. Stel mijn vrouw komt ‘s avonds thuis en start het laden met “haar” pas, dan kan ik de volgende dag de kabel niet ontkoppelen met “mijn” pas.

Herkent iemand dit probleem?

Ik zal ook Newmotion eens mailen.
 
Ik heb thuis ook een New motion laadpaal en dit kan inderdaad niet. Je zult de laad sessie altijd moeten beëindigen met dezelfde laadpas. Wat je kunt doen is de kabel in de paal laten zitten mocht je er 2 hebben en dan de sessie niet beëindigen. De kabel blijft dan gelocked.
 
Je kan een laadsessie ook altijd beëindigen via de new motion app. Dat wellicht een optie? Je kan in de app meerdere passen koppelen.

Ik heb zelf een new motion home advanced met vaste kabel en daarop de functie ‘plug and charge’ aangezet. Dan heb je wel gewoon verrekening (indien van toepassing) via een specifieke laadpas maar hoef je nooit meer je pas aan te bieden bij het aan- en afkoppelen. Nadeel is dat je niet bezoek kunt laten laden via een eigen pas maar zou hiervoor en oplossing kunnen zijn.
 
Dank allen.

Bij plug and play kan toch iedereen aan mijn laadpaal laden? Er is immers geen pas meer nodig, en ik kan me niet voorstellen dat de laadpaal onze auto herkent (zoals een SUC).
 
Ik snap die stroomdiefstalangst eerlijk gezegd nooit zo goed. Er gaat toch niemand op jouw oprit parkeren en opladen..? En ook al is dat het geval, is de “schade” maximaal n paar euro. En heb je iemand misschien wel uit de brand geholpen om thuis te komen.

Aan de andere kant zit je nu wel dagelijks met pasjes te hannesen. Dat proces moet minimale frictie hebben imho. Dus vaste kabel + chargeport button + plug&charge. Maar ik ben dan ook een echte optimizer ;-).
 
Je kan bij NewMotion vragen of ze beide passen als "master"-pas willen instellen op die lader. Dan kan je met die passen iedere laadsessie aan die lader beëindigen ongeacht met welke pas ze gestart zijn. Gewoon ladernummer en pasnummers op de mail naar de klantenservice.
 
  • Informative
Reactions: robertvg
Je kan bij NewMotion vragen of ze beide passen als "master"-pas willen instellen op die lader. Dan kan je met die passen iedere laadsessie aan die lader beëindigen ongeacht met welke pas ze gestart zijn. Gewoon ladernummer en pasnummers op de mail naar de klantenservice.

Goede tip, ga ik eens achteraan

Of 1 pasje in de deur van de auto?:D

Doen we nu;) maar we willen ook met sleutelhanger “druppels” gaan werken.
 
Of 1 pasje in de deur van de auto?:D

Dat is erg onverstandig, als die gestolen wordt... En ja, dat gebeurt, op het Tweakers forum had iemand honderden euro's schade door dat er iemand anders mee aan het laden was geslagen. Dusdanig vaak dat het vermoeden viel op een taxi. Voor zover ik weet nooit teruggevonden. Helaas duurt het een tijd voordat de pas is geblokkeerd.

Onthoudt dat er geen enkele authorisatie voor de gebruikers op de pas zit.
 
Tsjonge, wat een waardeloos ontwerp. Dit maakt het thuis laden met deze oplossing nodeloos complex.
Ik voor dit 'probleem' een oplossing bedacht. Ik wil van de week de stekker die aan de kant van de auto zit even open schroeven en er een rfid tag in plaatsen (plakken aan de zijkant oid). Dan kan ik bij het aankoppelen aan de laadpaal even de stekker die in de auto gaat even bij de laadpaal houden om te autoriseren en naderhand hem weer loskoppelen. Die stekker heb je toch in de hand. Scheelt weer iets uit je broekzak halen (druppel of pasje).
 
Volgens mij maak je dan een denkfout. Je kunt de paal toch alleen laten starten met laden als de stekker in de auto zit.....? Of niet?


Overigens is “plug en charge” dan toch hetzelfde concept? Wat bereik je dan extra met jouw oplossing?
 
  • Like
Reactions: robertvg
Je koppelt niet je Tesla aan de laadpaal maar wel de laadpaal aan de laadpas: iedere laadsessie op die paal wordt dan op de gekoppelde pas gefactureerd tegen het via my new motion ingegeven stroomtarief.