Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lakbehandeling

This site may earn commission on affiliate links.
Morgen ben ik bij Serge voor het bijwerken van de Modesta èn het na 2 jaar toch nog maar weer even opfrissen en beschermen van het leer aan de binnenzijde.
Ik wil hem graag netjes houden en hij heeft al weer even zijn tweede verjaardag gehad.
Laptop maar mee om met een bak koffie daar nog even rustig te kunnen werken! :smile:
 
Mijn Model S staat er momenteel zo bij:

IMG_2982.JPG


IMG_2986.JPG


Eigenlijk staat hij er maar een beetje "zielig" bij zo zonder zijn wielen. Maar de "schoonheidsbehandeling" doet hem zeker goed. De afgelopen dagen is de lak netjes bijgewerkt en krijgt vandaag zijn Modesta "jasje".

Van de week naar André Kobus gebracht van Cura di Carrozza voor de "Finishing Touch", het bekleden van de piano lak interieurdelen met carbon, en het tinten van de windows. Hopelijk mag ik hem mogen weer ophalen en is mijn Model S "klaar" zoals ik hem hebben wilde. :smile:

IMG_2983.JPG


IMG_2984.JPG


IMG_2985.JPG
 
Last edited:
Vandaag is de S naar Serge geweest voor een behandeling aan de binnen- en buitenzijde.
De Modesta doet goed zijn werk: als je hem nu ziet zou je niet zeggen dat hij meer dan 2 jaar en 112.000 km verder is. :rolleyes:
 

Attachments

  • IMG_1376a.jpg
    IMG_1376a.jpg
    728.3 KB · Views: 64
Ik moet zeggen dat ik mijn piano lak erg mooi vind en het me eigenlijk 100% meevalt qua vingerafdrukken.
Maar goed om te weten dat dit een mogelijkheid is in de toekomst.
Ik had in mijn inmiddels verkochte Classic ook piano lak. Mijn grootste ergernis was niet dat het snel vuil werd maar de continue wisselende reflectie van alles waaraan je voorbij rijdt. Met de matte carbon folie is dit helemaal weg.
Een zuignap voor je smartphone waar Waze of TomTom op draait blijft uitstekend op de zwarte piano lak blijft zitten. Op de minder gladde folie blijft die zuignap niet meer zitten. 'Elk voordeel heb z'n nadeel'.
 
Idd

maar let er wel op dat er dan geen kalk vlekken opkomen

denk dat Serge liever een paar swirls extra heef ipv gedroogde kalkvlekken

Goed dat je hier nog even de aandacht op vestigt, Michel. In zo'n geval "droog" ik hem met water en ga daarna even de rest er af accelereren. Maar het blijft wel uitkijken voor kalk, inderdaad. Onbehandeld is het een stuk moeilijker om hem droog te krijgen.
 
Ik krijg net een linkje van Serge, This is it, time to end the Detailing shop and change! - YouTube Hij liet me even schrikken maar het komt helemaal goed. Apetrots laat hij z'n nieuwe onderkomen zien. Gelukkig heb je meer verstand van detailen Serge:wink:. Je video kan nog wel wat editing en een achtergrondmuziekje gebruiken maar ik begrijp dat je trots bent. Gefeliciteerd met je prachtige workshop.