Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lakbehandeling

This site may earn commission on affiliate links.
Weet iemand, en heeft daar ervaring mee, met een detailer in het oosten van het land? En met oosten bedoel ik dan in de buurt van Nijmegen? Met mijn huidige ervaringen met autolak, ben ik er ook wel uit dat ik de aankomende Model S van een laagje wil laten voorzien om hem in lengte van dagen netjes te houden.
 
Last edited:
Voor modesta zijn er verschillende mogelijkheden

de meest genomen zijn de
bc 03
bc 04
bc 05

ook meerdere te combineren

wat je ook kan doen is de tesla in de 09 zetten

kost minder maar is kwa kwaliteit ook een beetje minder
maar is zo wie zo beter als geen coating
 
Weet iemand, en heeft daar ervaring mee, met een detailer in het oosten van het land? En met oosten bedoel ik dan in de buurt van Nijmegen?

Bel Arjan maar eens, werkt heel veel samen met Serge. Ben er zeer tevreden over.
56f1abcd3fb3eed0a7c79c882c7610bb.jpg
 
Ik kan iedereen aan raden uit te kijken met de Modesta coating.

In december volledige auto laten voorzien van een Modesta coating door Modesta Nederland.

Ik heb 4 problemen met de coating:

1. water (regen of van het schoonmaken) dat bij de spiegels of de raamrubbers naar beneden loopt latat een streep achter in de coating. Deze streep is NIET te verwijderen, enkel weg te polijsten.
2. mijn auto heeft in een garage gestaan waar een bouw bedrijf flink veel stof heeft geproduceerd. Deze stof is vlekvormig in de Modesta getrokken.
3. op 1 plek op de motorkap is de coating gescheurd (misschien van wege werking door de zon/warmte)
4. de modesta op de ramen is na +/- 3 weken 1 grote wazige vlekkerige zooi

Nu bij #2 is het opmerkelijk dat er veel meer auto's stonden welke allemaal NIKS hebben. Volgens de detailer moet de stof kalkhoudend zijn geweest, echter alle andere auto';s hebben helemaal niets. Het water dat langs de spiegels naar beneden loopt is volgens de detailer "vet" en komt volgens hem vaker voor.

Kortom alles (kalk, water, vet, viezigheid) trekt in de coating en is er enkel nog uit te polijsten. De detailer vindt dit "normaal"

Ik overweeg om de modesta volledig van de auto af te laten polijsten. Ik kan iedereen de coating afraden.
 
Ik kan iedereen aan raden uit te kijken met de Modesta coating.

In december volledige auto laten voorzien van een Modesta coating door Modesta Nederland.

Ik heb 4 problemen met de coating:

1. water (regen of van het schoonmaken) dat bij de spiegels of de raamrubbers naar beneden loopt latat een streep achter in de coating. Deze streep is NIET te verwijderen, enkel weg te polijsten.
2. mijn auto heeft in een garage gestaan waar een bouw bedrijf flink veel stof heeft geproduceerd. Deze stof is vlekvormig in de Modesta getrokken.
3. op 1 plek op de motorkap is de coating gescheurd (misschien van wege werking door de zon/warmte)
4. de modesta op de ramen is na +/- 3 weken 1 grote wazige vlekkerige zooi

Nu bij #2 is het opmerkelijk dat er veel meer auto's stonden welke allemaal NIKS hebben. Volgens de detailer moet de stof kalkhoudend zijn geweest, echter alle andere auto';s hebben helemaal niets. Het water dat langs de spiegels naar beneden loopt is volgens de detailer "vet" en komt volgens hem vaker voor.

Kortom alles (kalk, water, vet, viezigheid) trekt in de coating en is er enkel nog uit te polijsten. De detailer vindt dit "normaal"

Ik overweeg om de modesta volledig van de auto af te laten polijsten. Ik kan iedereen de coating afraden.
Dat komt mij totaal onbekend voor. Je hebt toch geen imitatie-Modesta? [emoji12]
 
Weet je wel zeker dat het Modesta is, D.?
En weet je wel zeker dat het door een erkende professional is aangebracht?
Als aan beide voorwaarden is voldaan, mag Modesta hun garantiebeloften eens in de praktijk waarmaken, zou ik denken.
Klinkt namelijk als prutswerk, maar misschien mislukte toepassing vanwege slechte uitharding of een slechte batch van de gebruikte producten. (En wie is Modesta Nederland, eigenlijk?)
 
Ik heb nu bijna twee jaar Modesta en heb van de week mijn auto weer laten poetsen en aan de linker kant laten aanbrengen (vanwege schadeherstel/opnieuw spuiten). Verder heeft Serge van Ride&Shine de wagen weer opnieuw gepoetst. Waar er lichte krassen waren, ziet hij er nu weer helemaal nieuw uit!

Dus ik denk dat het gepruts is van het bedrijf. Ik zou een klacht indienen en als het bedrijf niks doet dit bij Modesta America neerzetten?
 
1. water (regen of van het schoonmaken) dat bij de spiegels of de raamrubbers naar beneden loopt latat een streep achter in de coating. Deze streep is NIET te verwijderen, enkel weg te polijsten.

Ik weet niet hoe oud je wagen is maar bij oudere wagens zit er een gekend probleem in de voet van de spiegels. Door een fout in de gebruikte materialen ontstaat er oxidatie binnen in de voet die bij regenweer een sluier veroorzaakt op de lak onder de spiegels. Deze sluier is zo goed als niet te verwijderen.

3. op 1 plek op de motorkap is de coating gescheurd (misschien van wege werking door de zon/warmte)

Mag niet, moet door de detailer onder garantie opgelost worden.

4. de modesta op de ramen is na +/- 3 weken 1 grote wazige vlekkerige zooi

Nu wordt het interessant want Modesta mag NIET op glas aangebracht worden. Mijn panodak is daarom met Opticoat Pro behandeld.

Ik overweeg om de modesta volledig van de auto af te laten polijsten. Ik kan iedereen de coating afraden.

Ik denk dat je beter je detailer kan afraden. Er is niets mis met Modesta als hij volgens de regels van de kunst wordt aangebracht.
 
Normaal volg ik eigenlijk geen forums maar werd erop gewezen Door een klant

il ben namelijk bekend met de bovenstaande klachten van deze Tesla.

Punt 1 is denk ik een bekend probleem bij de eerdere generatie tesla's het geen wat inmiddels verholpen is dit probleem komt trouwens niet alleen bij Tesla voor maar ook onder andere bij Lexus

punt2 de auto heeft inderdaad bouwvervuiling opgelopen hetgeen wat in eerste instantie geen probleem was maar bij de ontdekking van de vervuiling is de auto afgespoeld door bouwvakkers met Belgisch leidingwater hetgeen wat enorm hard is van de kalk. Ook als ik het me goed herinnert was dit in de zomer waardoor de kalk er goed ingebrand is.

punt3 is totaal onmogelijk de coating kan onmogelijk scheuren en deze schade heeft u mij ook toentertijd niet laten zien.

punt4 op glazen delen word hem Modesta aangebracht omdat dit niet kan hechten. Dat u coating op de ruiten niet presteerd is mogelijk maar heeft u nooit vermeld.

Graag zou ik willen vermelden zoals ik u ook heb verteld is dat de coating u eigen lak heeft beschermd zoals die zou moeten doen. Ik kan de kalk vervuiling met een lichte polish verwijderen. ik heb u wel geadviseerd om de gehele auto opnieuw te behandeld. Omdat er ook 5 delen gespoten moesten worden aan de rechter zijde.

tenslotte heeft u van mij een preforma nota gehad inclusief vervangend en brandstof voor de verzekering tijdens ons laatste gesprek vertelde u mij dat alles vergoed werd en nadat de auto gespoten was zou brengen om hem weer helaal in oude staat te laten herstellen.

naar mijn mening is alles correct en eerlijk afgehandeld en zouden er geen problemen zijn. Dit komt dan ook als een totale verrassing. Ik probeer hier niet mijn eigen straatje schoon te poetsen maar om op deze manier door het slijk te worden gehaald gaat mij te ver.

wilt u alsnog uw coating verwijderd hebben doen wij dit graag en kosteloos. Wil u gewoon weer een mooie strakke zwarte Tesla zoals die ooit was doen wij dit nog liever zoals afgesproken .


excuses voor de spelling en grammatica foute bericht is verzonden vanaf mijn iPhone op mijn vakantie adres.

met vriendelijk groet

nick

modesta Nederland

.
 
Misschien was ik iets te vlug met "Modesta op glas", er is een glascoating aangebracht maar of dit nu modesta is begin ik aan te twijfelen. Ik ben hierin niet zeker, mogelijk is het een andere glas coating.

Voor de rest heb ik contact gehad met de dealer. Eruit polijsten en opnieuw aanbrengen. En opnieuw betalen (nu inmiddels heb ik het bouwbedrijf zover een deel van de kosten te betalen omdat ze veel bouwstof hebben veroorzaakt wat volgens de detailer de vlekken heeft veroorzaakt.)

Maar het punt is dat het niet alleen bouwstof is, maar ook de vlekken langs de spiegel van naar-beneden-lopend water (volgens de detailer vet van de (raam)rubbers).

Mijn probleem is dat dus vlekken (kalk volgens de detailer) en water langs de raamrubbers in de coating trekken. Een nieuwe coating zal mijn inziens opnieuw hetzelfde probleem hebben.

De vlekken zijn lastig te zien op fotos, maar ik zal zeker binnenkort foto's plaatsen. Tevens ben ik in bezit een schade rapport van de "vlekken" van een onafhankelijk schade expert (aangesteld door het bouwbedrijf), welke van mening is dat de gehele auto het beste opnieuw gespoten kan worden; maar volgensmij begrijpt de expert niet voldoende dat het een "extra" coating betreft welke er af gepolijst kan worden. Hoewel teveel polijsten ook niet gunstig is.
 
Uw auto zit al bijna een jaar onder de kalkvlekken en dit is inderdaad gewoon weg te polijsten. Het opnieuw aanbrengen van de caoting heb ik voorgesteld omdat de rechterzijde kompleet gespoten moet worden na vandalisme schade. Het kon dan geen kwaad om de andere zijde ook even te doen zeker niet als de aannemer dit betaalde. Maar nogmaals de kalkvlekken zijn zeer goed weg ge halen zonder de coating te verwijderen. Mocht u alsnog besluiten om de auto licht te laten corrigeren hoor ik het graag
 
De vraag waar het hier om gaat is wat mag men wel en wat mag men juist niet verwachten bij een dergelijke coating?

Indien de auto afgespoeld wordt met hard (kalkhoudend) water, is het dan te verwachten dat de gehele auto onder de vlekken komt welke er enkel uitgepolijst kunnen worden?
En waarom hebben alle andere auto's zonder coating dit dan niet?
Hetzelfde voor water dat langs raamrubbers loopt, mag dit in de coating trekken met als resultaat een streep welke er ook enkel uitgepolijst kan worden? Op een onbehandelde auto heb ik zoiets nog nooit gezien.

Als dit "normaal" is voor een modesta coating, ben ik beter af zonder coating.
Als het niet normaal is, is er iets anders aan de hand (probleem met coating? slecht potje? iets anders?)
 
Mijn probleem is dat dus vlekken (kalk volgens de detailer) en water langs de raamrubbers in de coating trekken. Een nieuwe coating zal mijn inziens opnieuw hetzelfde probleem hebben.

Als buitenstaander zie ik het anders. Volgens mij heb je destijds de juiste keuze gemaakt een Modesta coating te laten aanbrengen. Hierdoor heb je de mogelijkheid de vlekken weg te laten polieren zonder dat hierbij je clearcoat of lak wordt beschadigd. De kalkvlekken zitten immers op de Modesta en niet op je lak.

Zonder Modesta had je deze kalkvlekken ook op je wagen gehad. En wanneer je Model S al vrij oud is, zijn de vlekken onder de spiegels geen kalk maar oxidatiesluier. Voor dit laatste best een afspraak maken in het service center. Dit fenomeen zal immers niet stoppen zolang het niet is verholpen door Tesla.