Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lakbehandeling

This site may earn commission on affiliate links.
In zijn filmpjes heb ik hem al H2GO zien gebruiken op vensters.

Heb contact gehad met Serge over het e.e.a.
Hij doet inderdaad niet Modesta op de ruiten, maar H2GO.
Op mijn ramen zit dus H2GO, blijft er volgens hem ongeveer 3 a 4 maanden opzitten.
Er zit dus geen Modesta op want dit kan volgens hem niet.
Er is naast H2GO ook een andere mooie ramencoating van MaxProtect, die langer op de ramen aanwezig blijft.

Advies aan Jan:
H2GO is gemakkelijk zelf aan te brengen. Na het goed reinigen van de ramen moeten ze ontvet worden.
Hierna een laagje aanbrengen en 15 minuten laten zitten.
Daarna uitwrijven en nogmaals opbrengen en het geheel herhalen.
Voor verdere vragen mogen de mensen hem gerust bellen of mailen.
Hij is een gepassioneerd detailer die goed op de hoogte is (beter dan ik :redface:); de meeste mensen weten denk ik wel dat hij hier niet meer kan posten, anders had hij zelf wel geantwoord.

Voor wat betreft het gebruik van H2GO: ik heb nu een paar buien gehad en de ruitenwissers beginnen weer gemakkelijker (minder schokkend) over het glasoppervlak te gaan.
Maar de druppels lopen er nog steeds mooi vanaf. :rolleyes:
 
Er zit dus geen Modesta op want dit kan volgens hem niet.

Inderdaad, volgens mij kan die niet hechten. Een glascoating op glas klinkt ook wat eigenaardig.
Ik heb nog geen reactie ontvangen van Modesta Europe trouwens.

H2GO is gemakkelijk zelf aan te brengen. Na het goed reinigen van de ramen moeten ze ontvet worden.
Hierna een laagje aanbrengen en 15 minuten laten zitten.
Daarna uitwrijven en nogmaals opbrengen en het geheel herhalen.

Zo heb ik het gedaan. Het zijn de instructies van Angelwax. Ik heb de ramen eerst grondig gereinigd met hun Vision product op ammoniak basis. Met 1 laag H2GO begonnen omdat ik al wil zien wat dat geeft. Heb toch het materiaal in huis.
 
Post eens een fototje van je collectie "productjes voor mijn Tesla" Jan? :tongue:

Dat zal geen fototje maar een groto foto moeten worden denk ik. Mijn garage staat er half vol mee. Afgelopen week nog wat tooltjes gemaakt om de TPMS sensoren met het juiste moment te kunnen monteren. Binnen 2 Nm en buiten 4 Nm. Maar dat is niet om te poetsen natuurlijk. Het poetsmateriaal zou wel op een foto moeten geraken. Zal tijdens het weekend eens zien of dat lukt.
 
Dat vraag ik me eigenlijk ook af?
Ik moet de auto(zonder coating) eigenlijk 2 keer achter elkaar wassen om een goed resultaat te krijgen zonder vlekken.
Ik doe dat middels het 2 emmer systeem en gebruik dan Meguiars Ultimate Wash & Wax.

Als ik mijn auto laat coaten, hoef ik hem dan nog maar 1 keer te wassen?

Heb je een hogedruk reiniger.

Ik spuit mijn MS altijd eerst met deze hogedruk reiniger schoon en gebruik ook alles van Meguiar, (twee emmer system shampoo en was).

Ik ben altijd klaar na één keer wassen.

Heb vorige week mijn MS voor het eerst gekleid omdat ik met de hand korrels op de lak voelde zitten, de klei is ook van Meguiar!
Heeft iemand dit ook al eens gedaan?

18 maanden na levering zie ik nauwelijks swirls en dat op zwart.

Mijn nieuwe is nu onderweg en zou deze nieuwe dus nu wel een Modesta behandeling willen geven.
 
Heeft iemand dit ook al eens gedaan?
Yes, 'vroeger' mijn auto's altijd zelf gedetailed. Had anderhalve kist vol met spullen :redface: (o.a. Meguiar's en wat machinale middelen van 1Z).

Nu met een gezinnetje en een eigen zaak geen tijd meer voor en andere prioriteiten :)

Dus ik denk dat ik ook maar voor een coating ga, want ik kan nog altijd genieten van een blinkende auto zonder swirls.

Ik vermoed dat het dan een kwestie is van afspuiten (evt. met HD), twee emmer methode, drogen (met tuinslang en droogdoek), klaar.
 
Hallo, ik ben nieuw op het forum.. Hopelijk is dit de juiste plek voor deze vraag.. Ik heb zaterdag mijn Tesla opgehaald. Nu wil ik er graag een modesta coating op aan laten brengen. De detailer stelt voor om Modesta B04 te doen aangezien ik metallic lak heb. Nu las ik ook ergens dat men daarna nog B05 aanbrengt voor nog meer bescherming en glans. Dit is echter weer een stuk duurder. De vraag is dus: is het aan te raden enkel de B04 aan te brengen? Of slim om oom de B05 erna te doen. En het belangrijkste: klopt dit verhaal?
 
Hallo, ik ben nieuw op het forum.. Hopelijk is dit de juiste plek voor deze vraag.. Ik heb zaterdag mijn Tesla opgehaald. Nu wil ik er graag een modesta coating op aan laten brengen. De detailer stelt voor om Modesta B04 te doen aangezien ik metallic lak heb. Nu las ik ook ergens dat men daarna nog B05 aanbrengt voor nog meer bescherming en glans. Dit is echter weer een stuk duurder. De vraag is dus: is het aan te raden enkel de B04 aan te brengen? Of slim om oom de B05 erna te doen. En het belangrijkste: klopt dit verhaal?

Welkom in de familie, Rogier!

Welke Modesta voor jou aangewezen is hangt af van de kleur van de wagen, wat je wil bereiken en wat je budget is.
Er wordt zowiezo eerst een BC-03 of BC-04 aangebracht. Die zorgt voor de hardheid en is nat aan te brengen wat de kans klein maakt dat er tijdens het aanbrengen krassen worden gemaakt.
Je kan er daarna nog een BC-05 bovenop zetten om hem een nog diepere glans te geven en beter vuil- en waterafstotend te maken.

Het verhaal van je detailer klopt dus maar jij moet de keuze maken. Ik heb BC-03 + BC-05 op mijn MC Red en BC-09 op de velgen.
Gezien krassen op mijn frunk er al eens helemaal uit zijn gegaan dankzij de coating ben ik fan.
 
Zo dan:smile:

image.jpeg
 
Was wel benieuwd naar wat de volledige behandeling kost :biggrin:
Ik blijf het herhalen : Serge is een hele goede detailer en de kosten wegen zeker op tegen de bescherming van je lak, het gemak aan schoonmaken vanje auto, de glans die na 2 jaar nog volop aanwezig is. Wie een tesla kan betalen moet niet bezuinigen op die 800 of duizend euro, mits je zelf het niet fijn vindt om na enkele jaren nog een mooie auto te hebben. Altijd doen dus fokes zo'n Modesta lakbehandeling.
 
Je kan je in deze inderdaad best niet blind staren op de prijs. Het is vooral het meesteroog en -hand van de detailer die telt. Een gepassioneerde detailer steekt enorm veel tijd in de voorbereiding. Een Modesta coating aanbrengen is niet snel even wat smeren op een netjes gewassen wagen. Zorg dus in de eerste plaats dat je het laat doen bij iemand die een echte vakman is. Serge is zonder enige twijfel zo iemand en mijn Belgische detailer kan ik ook zonder meer aanraden.
 
Ik heb een officieel antwoord ontvangen van Modesta Europe op mijn vraag of Modesta al of niet op glas (vensters) mag gebruikt worden:

---------------------------------------------------------------------------
no Modesta product available in Europe can be applied on glass. There have
been some pre-production trials on other continents with a product for
glass, however it is not available as of now.


If you have seen anyone doing that we would appreciate if you send us a link
to the source.
---------------------------------------------------------------------------
 
Mijn detailer Arjan Kamperbeek, die heel veel samen werkt met Serge, schreef me:

Nee op de ruiten zit geen Modesta maar een speciale glascoating die door Clean=Clean is gemaakt, de importeur van Modesta.
Ik laat je het de volgende keer wel even zien maar is voor op glas vergelijkbaar als Modesta op lak.
 
Bij Modesta zullen ze het niet graag horen maar Opticoat Pro kan wel op glas dus die kan gebruikt worden op het panoramisch dak en voor de ruiten kan je dan iets gebruiken wat je gemakkelijk zelf kan aanbrengen zoals Rain X of H2GO. Je moet opletten met coatings op ramen waar ruitenwissers overheen gaan of die op en neer kunnen. Een coating met strepen in is niet wat je wil hebben.