Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lakbehandeling

This site may earn commission on affiliate links.
Modesta, Opticoat Pro, Xpel, Quartz - is het al dan niet nodig en indien wel, welke moet je kiezen :) is beetje gek worden
Het is een beetje zoeken in het bos hier. Ben toch blij dat ik dit forum gevonden heb alvorens mijn tesla gekocht te hebben. Ben hier nu een 2-tal weken dagelijks bezoeker en dat heeft me enorm veel bijgeleerd.
Zoals het er nu uitziet lijkt Modesta voor mij de beste keuze, al zou ik wel graag willen weten wat dit kost om hem te laten coaten. Laat ons zeggen als hij nieuw is.
De vraag die ik me ook stel... Mag ik dan nadien gewoon in de car wash? Ik doe dit nu wekelijks met mijn ICE.
 
Het is een beetje zoeken in het bos hier. Ben toch blij dat ik dit forum gevonden heb alvorens mijn tesla gekocht te hebben. Ben hier nu een 2-tal weken dagelijks bezoeker en dat heeft me enorm veel bijgeleerd.
Zoals het er nu uitziet lijkt Modesta voor mij de beste keuze, al zou ik wel graag willen weten wat dit kost om hem te laten coaten. Laat ons zeggen als hij nieuw is.
De vraag die ik me ook stel... Mag ik dan nadien gewoon in de car wash? Ik doe dit nu wekelijks met mijn ICE.


Niemand kan u verbieden om naar de car wash te gaan
maar het is zeker af te raden

als uw tesla voorzien is van een coating is deze sneller zelf gewassen met de hand

dan dat je moet aanschuiven aan de wasstraat
 
Ik vermoed LS? Waar zit die ergens Philippe? (Range anxiety)
Heb je hem direct binnen gedaan vanuit de Sec of heb je er eerst even met gereden?
Dat is nu het leuke aan het forum. Je kent de auto voor je hem hebt.
Zo kan je alles goed plannen zonder alles in de Sec te moeten vragen (kabels/laadstation/coating/opties/levertermijn/...)

br,
Christian
 
Ik heb nog iets over de lak geleerd vandaag. De MC Red is de meest complexe lak in het gamma, er zit nog 1 laag vernis meer op dan bij de Pearl White lak. De primer bij de MC Red is niet rood zoals ik voorheen dacht, die is gewoon gelijk voor alle wagens. De speciale kleurschakering in de MC Red wordt bereikt door meerdere kleuren rood boven mekaar te combineren. Hetzelfde voor de Pearl White met meerdere kleuren wit. Vervolgens komt er bij de MC Red ook nog eens een rode vernislaag overheen. Die gekleurde vernislaag is er niet bij de Pearl White lak. Tenslotte wordt er afgewerkt met een normale doorzichtige laag vernis (clear coat).

Het is me nu duidelijk waarom je geen perfect resultaat kan behalen als je steenslag probeert bij te werken met de rode retoucheerpen van Tesla. Die kleur wijkt bij de MC Red per definitie af van de echte multi-coat lak. Steenslag "wat bijwerken" zal je dus altijd zien op een rode Model S.
 
Ik meen dat je dat al een keer had geschreven Jan. De nieuwe wordt weer MC Red, blijf het voor de Tesla een mooie kleur vinden.

+1! Het was fout eerst een zwarte te hebben gereden, het barst er van, m'n tweede is MC rood!!
Het verhaal achter de zwarte was dat ik m'n vrouw ook wat credit moest geven om toch van een 75k naar een 112k te gaan!
Had tegenstand qua kleur en koos dus zwart.
6 weken na de order stonden de twee, zoon en vrouw achter het hek in Tilburg te kijken en geloof het of niet, m'n zoon appte terwijl ik in de USA zat dat ze allebei Rood VET vonden, ik kon veranderen maar de levertijd zou met drie maanden verlengd worden.
Dus nu eindelijk MC red!
 
Heel verstandige keuze. Bij de eerste, een demo auto van Tesla had ik weinig keuze qua kleur maar nooit spijt van MC Red gehad. De S70, nog een week of acht wachten, gaat meteen in de modesta. Eerder mag die niet de straat in ;-)
Gisteren trouwens nog een rode Tesla besteld, het schaalmodel..... Zou die ook in de modesta kunnen?
 
Vandaag ben ik te weten gekomen dat er meerdere kleuren rood gecombineerd worden. Dat wist ik nog niet. Dit is geen simpele paintjob. Ik zou een rode niet "zo maar ergens" laten herstellen.

Klopt! En dat is dan ook direct het nadeel: het is ontzettend lastig om een herstelklus in exact dezelfde kleur te doen. Mijn bumper moest vervangen worden, en zelfs Splinter kreeg de kleur niet in 1x goed. En na twee keer is er in bepaalde omstandigheden nog steeds een kleurverschil te zien (kan ook door de verse toepassing van de Modesta komen trouwens).

Edoch, ook ik ben van mening dat het de mooiste kleur is voor de S [emoji41]
 
Wat een vakman, deze week een Modesta behandeling gedaan bij Bart van http://www.customcarcleaning.nl. Resultaat is super, kleur is zo veel voller en de glans is adembenemend!
Nu nog andere velgen er op en hij is af [emoji2]

De foto's:
ImageUploadedByTapatalk1452806755.683762.jpg
ImageUploadedByTapatalk1452806763.561979.jpg
ImageUploadedByTapatalk1452806773.165313.jpg
ImageUploadedByTapatalk1452806780.779934.jpg
ImageUploadedByTapatalk1452806788.289609.jpg