Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lakbehandeling

This site may earn commission on affiliate links.
@michel LS heeft weer een knap staaltje werk afgeleverd op onze rode 90D: https://www.facebook.com/109821145872486/videos/471298419724755/
Ziet er goed uit Simon. Geniet ervan!
Wat me wel opviel: op zijn Facebook pagina geeft hij aan dat jouw auto 8 weken oud en nog niet gewassen is. Toch zie ik op de foto's die hij heeft genomen duidelijk swirls/ronde krassen (ik noem het vast verkeerd, corrigeer me gerust). Had je de auto stiekem toch een keer gewassen, of kwam hij met swirls al uit de fabriek rollen?
 
Ziet er goed uit Simon. Geniet ervan!
Wat me wel opviel: op zijn Facebook pagina geeft hij aan dat jouw auto 8 weken oud en nog niet gewassen is. Toch zie ik op de foto's die hij heeft genomen duidelijk swirls/ronde krassen (ik noem het vast verkeerd, corrigeer me gerust). Had je de auto stiekem toch een keer gewassen, of kwam hij met swirls al uit de fabriek rollen?
Nee, ik heb de auto niet stiekem gewassen :) Ik heb de auto alleen 3 x met de hogedruk afgespoten. Wat ik wel opmerkte, en wat ik ook aan Michel meldde, is dat tijdens de delivery de mechaniekers met z'n tweeën ijverig aan het poetsen waren op de auto in het zicht van ons. Dat waarschijnlijk om er de laatste toets aan te geven en aan de klant te laten zien dat ze er om geven. Helaas, dus met het omgekeerde resultaat...
 
Daar trek je toch je haren van uit, he Simon... Gelukkig dat Michel zo'n dingen kan recht trekken maar het zou niet mogen gebeuren.
Tja, Tesla kan niet elke auto langs de Michel's en Serge's laten gaan alvorens ze uit te leveren, de gemiddelde koper zou dat niet accepteren of nodig achten, zeker niet icm langere wachttijden en hogere afleverkosten. Ze zouden het wel als item in hun order/oplevering draaiboek kunnen opnemen, een Deliver Unpolished optie, alleen voor de poetsgekken onder ons (me included). Maar dan nog blijft het moeilijk, want de auto moet dan overal met rust gelaten worden na het spuiten in de fabriek, en of dat weer gaat lukken...
 
Tja, Tesla kan niet elke auto langs de Michel's en Serge's laten gaan alvorens ze uit te leveren, de gemiddelde koper zou dat niet accepteren of nodig achten, zeker niet icm langere wachttijden en hogere afleverkosten. Ze zouden het wel als item in hun order/oplevering draaiboek kunnen opnemen, een Deliver Unpolished optie, alleen voor de poetsgekken onder ons (me included). Maar dan nog blijft het moeilijk, want de auto moet dan overal met rust gelaten worden na het spuiten in de fabriek, en of dat weer gaat lukken...

Er hangt een witte folie op de wagens als ze van de band rollen. Ze zouden die beter laten zitten. :rolleyes:
 
12565530_468341083353822_1160739661946333558_n.jpg
[QUOTE

dit zijn geen lakdefekten gemaakt door de mensen die de tesla aan de klant afleveren
dit gebeurd in de fabriek zelf
als er bv stofjes of lopers in de lak zitten worden die in de fabriek verwijderd

helaas niet via de regels van de kunst
=Rick A.;1355517]Ziet er goed uit Simon. Geniet ervan!
Wat me wel opviel: op zijn Facebook pagina geeft hij aan dat jouw auto 8 weken oud en nog niet gewassen is. Toch zie ik op de foto's die hij heeft genomen duidelijk swirls/ronde krassen (ik noem het vast verkeerd, corrigeer me gerust). Had je de auto stiekem toch een keer gewassen, of kwam hij met swirls al uit de fabriek rollen?[/QUOTE]

- - - Updated - - -

12507507_468341263353804_5828694032003544358_n.jpg
 
Tja, Tesla kan niet elke auto langs de Michel's en Serge's laten gaan alvorens ze uit te leveren, de gemiddelde koper zou dat niet accepteren of nodig achten, zeker niet icm langere wachttijden en hogere afleverkosten. Ze zouden het wel als item in hun order/oplevering draaiboek kunnen opnemen, een Deliver Unpolished optie, alleen voor de poetsgekken onder ons (me included). Maar dan nog blijft het moeilijk, want de auto moet dan overal met rust gelaten worden na het spuiten in de fabriek, en of dat weer gaat lukken...

Ik had al een afspraak met Serge voordat mijn Tesla geleverd werd, hij gaf toen aan om bij Tesla aan te geven om hem on-gepoetst te laten afleveren. Dat hebben ze toen keurig gedaan. Daarna hebben ze 1x gevraagd of ze de auto niet mogen wassen na een beurt en sindsdien steeds keurig een niet gewassen auto gekregen na een beurt. :)
 
In den beginne was mijn Model S wat vaker bij het SeC dan nu. Ook bij mij werd toen, op mijn verzoek, het wassen keurig achterwege gelaten.
Inmiddels heb ik zoveel vertrouwen in de Modesta coating (zit er al twee jaar op), dat ik dat verzoek heb ingetrokken.
Als de lakdefecten hierboven op de foto's in de fabriek ontstaan, dan klopt er iets niet met de kwaliteitscontrole in Fremont. Blijkbaar is de eindbeoordeling van de auto op bamboevloeren onder perfecte lichtomstandigheden verworden tot marketing priet-praat.
 
Ik las dat de lak van Tesla behoorlijk zacht is door dat ze de lak hebben aangepast aan de milieu eisen in Amerika. Waarschijnlijk door minder chemische toevoegingen wordt de lak minder hard.
Heeft iemand al een langere tijd een soort lakverzegeling gedaan op hun Tesla zoals Modesta, C-Quartz, Swissvax en andere glascoating ? en wat is de bevindingen hier van ?
 
Ik las dat de lak van Tesla behoorlijk zacht is door dat ze de lak hebben aangepast aan de milieu eisen in Amerika. Waarschijnlijk door minder chemische toevoegingen wordt de lak minder hard.
Heeft iemand al een langere tijd een soort lakverzegeling gedaan op hun Tesla zoals Modesta, C-Quartz, Swissvax en andere glascoating ? en wat is de bevindingen hier van ?
Gewoon dit draadje lezen :wink:
 
Last edited:
Juni afgelopen jaar heb ik mijn tesla in ontvangst genomen en uit verhalen hier op het forum begrepen dat de hardheid van de lak niet optimaal is. Toch eerst maar eens zelf ervaren, en ja na 8 maanden en zlf altijd met de hand gewassen te hebben kreeg ik steeds meer krassen. Op het wassen na een bezoek aan een SEC bezorgde telkens meer swirls op de lak. Dus toch maar op zoek gegaan naar detrailer die mijn Tesla kan voorzien van een coating. Uiteindelijk uitgekomen bij Paul in Nieuwegein. Eerste auto laten zien bij hem. Naast heel veel kleine krasjes en swirls, ook een paar schade plekjes. De meest opvallende schade was veroorzaakt door een elektrische poort, tijdens de beta fase van de software waren automatisch openen en sluiten van de poort nog niet helemaal je van het, hierdoor had ik een paar flinke krassen bij de achterdeuren.

Paul heeft mij zijn plan van aanpak verteld. Eerst natuurlijk de auto grondig reinigen en daarna kleien. Schades bijwerken, polijsten en voorzien van modesta coating BC03.
Waar het vooral belangrijk dat de lak beter is beschermd tegen de invloeden van buiten af.
Vorige week zaterdag de auto bij hem afgeleverd en vandaag met een grote smile op mijn gezicht opgehaald. Ik had van Paul gedurende week al heel wat WhatsApp je's ontvangen, en na het grondig reinigen was het duidelijk dat er echt enorm veel krasjes en swirls op de lak zaten. Echt treurig om te zien!
Eindresultaat is fantastisch. Het was vandaag een prachtige zonnige dag! Toen we de auto naar buiten hadden gereden en in de volle zon hadden gezet zag je hoe perfect het er allemaal uitzag.

image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg


Niet best, voor al met de zon er op.

image.jpeg

image.jpeg


Eind reslutaat beter dan nieuw.
Proefondervindelijk kan ik melden, coating Is een must!
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    155.7 KB · Views: 41