Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lakbehandeling

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn MX krijgt op dit moment een PPF film aangemeten. Nagelnieuw product, wordt begin november op SEMA aangekondigd :cool:
De karakteristieken zijn in elk geval veelbelovend :rolleyes:
Dit ziet er spectaculair uit. OptiCoat Pro coating biedt geen enkele bescherming tegen steenslag. Verder ben ik niet onder de indruk van de bescherming tegen krassen van OptiCoat. Zoals Dirk zegt, sorry ik bedoel S-19910, dat ie bij gebleken waar zijn van de claims morgen bij de detailer staat, datzelfde geldt voor mij.
 
ziet er veelbelovend uit. Wat zeg ik nu? :oops:
Gewoonweg indrukwekkend !

Ik stel voor dat je als acceptatie-test ook zo'n stalen schuurborstel meeneemt en eens goed over de frunk schuurt.
Vergeet vooral het filmpje niet te posten.

Als de film die test doorstaat; sta ik daar overmorgen ook.:)

Haha, dat doet me aan iets denken.
Ooit kwam er een knappe blonde Zweedse een wonder kuisproduct aan de deur verkopen. Met dit product kon je zelfs balpeninkt uit leder krijgen (heb ik zelf gezien in een demo van haar). Dit leek me uitermate interessant met onze kleine dochter. Dus liet ik me een 5 liter bus aansmeren voor heel veel geld. Toen moeder de vrouw thuis kwam, ging ik een demo geven en trok ik een ferme streep op onze lederen salon.... toen we jaren later de salon weg deden, was het nog altijd met die streep er op:oops:

dus, don't try this at home
 
Ziet er allemaal mooi uit

Xpel enz is ook een mooi product

Maar om te beginnen doen ze die testen met een messing borstel

Geloof mij maar dat het verschil tussen messing en staal enorm groot is

Je mag deze test eens doen met een stalen borstel


Die folies gaan beschermen tegen steenslag
Maar ook hier komen beschadigingen in na verloop van tijd
Het grote voordeel is dat de steenslag dan in de folie zit ipv in lak

Gemiddelde prijs voor aanbrengen steenslagfolie
(Motorkap,bumper , spatborden en spiegels ) +_1500 euro

Maar na 2 of 3 jaar staat uw folie ook vol en kan je de oude vervangen door nieuwe

Dan is gewoon spuiten een goedkoper alternatief
 
Ziet er allemaal mooi uit

Xpel enz is ook een mooi product

Maar om te beginnen doen ze die testen met een messing borstel

Geloof mij maar dat het verschil tussen messing en staal enorm groot is

Je mag deze test eens doen met een stalen borstel


Die folies gaan beschermen tegen steenslag
Maar ook hier komen beschadigingen in na verloop van tijd
Het grote voordeel is dat de steenslag dan in de folie zit ipv in lak

Gemiddelde prijs voor aanbrengen steenslagfolie
(Motorkap,bumper , spatborden en spiegels ) +_1500 euro

Maar na 2 of 3 jaar staat uw folie ook vol en kan je de oude vervangen door nieuwe

Dan is gewoon spuiten een goedkoper alternatief

heb je ervaring mee dat het na 2-3 jaar niet meer mooi is?
 
Mijn Obsian Black is vorige week behandeld met IGL Coatings Kenzo door Pica Carcleaning & Detailing in Alphen aan den Rijn. Zeer tevreden over de behandeling van de auto door Piet, sympathieke vent die weet waar hij over praat. Zal wel even wennen worden de auto met de hand te wassen, maar dat heb ik er wel voor over. Hier ook een filmpje van de behandeling. Nu afwachten hoe de auto er na een tijdje uitziet.
 
  • Like
Reactions: Refie and Basvdpoel
Ik was deze topic eerder vandaag aan het doorlezen op zoek naar wat info over hoe ik het zou kunnen aanpakken. Ik kwam zonet een leuke deal op iBood (Clenano Vuilafstotende Coatingkit – Duopack) tegen. Het gaat uiteraard niet zo zeer over lakbescherming, maar wel een vuilafstotende coatingkit van Clenano die volgens de beschrijving vooral op ramen goed resultaat zou hebben. Misschien is dit interessant?

Er is trouwens ook maar even 89% korting op, van €260 naar €28 (zonder verzending van €6).
 
Nadat de auto al weer enige tijd geleden aangereden was, is hij deze week bij Serge in Berkel en Rodenrijs op de herstelde en overgespoten plekken weer van Modesta voorzien. Ziet er weer top uit.
Het blijft verbazingwekkend hoe mooi een auto met Modesta er na 3+ jaar uit kan zien! :)
 
  • Like
Reactions: Alain13
Net jaarinspectie gehad bij Detail Today voor mijn Kenzo coating.

Diverse krassen (parkeerschade door onbekende veroorzaker op de bumper :mad: en schade op het zijscherm, waarschijnlijk iemand die tegen mijn auto heeft geleund :mad:) zijn weer helemaal weg. Zaten dus allemaal in de coating. Dat is dus de meerwaarde van een goede coating, naast dat ie glimt als een gek natuurlijk ;)

Zie voor-/na-foto's van de parkeerschade:
 

Attachments

  • voor.jpg
    voor.jpg
    402.1 KB · Views: 133
  • na.jpg
    na.jpg
    295.2 KB · Views: 103
Ja ik denk het wel. Ik heb het tot nu toe altijd weg gelaten bij alle auto's die ik heb gehad. Ik vind het gewoon mooier zonder wat er ook zou op staan. Ook gemakkelijker in onderhoud ;-). Wie kent het niet dat de microvezeldoek achter zo een type aanduiding blijft haken.