Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lane change met autopilot aan.

This site may earn commission on affiliate links.
FSD is vandaag duurder geworden la ik. Lang getwijfeld, omdat het op de snelweg best irritant is, ding dong, AP uit, dong ding, AP weer aan..

Hoe mooi zou het zijn, dat AP aan blijft, als je zelf van baan wisselt.

snap dat er een conflict kan zijn mbt snelheid van baan wisselen, stuurhoek, enz... maar wat fijn als dit ( tegen betaling ) in de nabije toekomst mogelijk zou zijn..
 
mijn tip; koop voor het bedrag wat jij ervoor over hebt TSLA aandelen, maar dan dus wel verkopen op moment dat je van de winst FSD kan kopen.

aah zo'n beetje gelijk audi waarbij je voor zowat alles moet bijbetalen.

Sinds wanneer kan je bij Audi dan 'na levering' wat 'performance' of 'features' bij bestellen ?
- Stoelverwarming achterbank? voor de SR+ bijvoorbeeld
- de performance upgrade zoals de Model 3 long range?
- FSD?
 
  • Like
Reactions: To3ornotto3?
FSD is vandaag duurder geworden la ik. Lang getwijfeld, omdat het op de snelweg best irritant is, ding dong, AP uit, dong ding, AP weer aan..

Hoe mooi zou het zijn, dat AP aan blijft, als je zelf van baan wisselt.

Dit is de exacte reden waarom ik FSD gekocht heb bij de bestelling van mijn auto. Dit was echt een dealbreaker voor mij.
Summon en autopark heb ik exact 1 keer gebruikt om te proberen.
 
Maar om nou 6400 of nu 7500 uit te geven voor alleen baanwielrennen met autopolis aan.... nee, dat gaat mij te ver, daarvan ik heel veel leuke andere dingen van doen.
Ik hoop dat er tegen betaling dit in de toekomst mogelijk is. Als andere merken het al wel hebben.... voor mij alleen de optie dat autopolis zichzelf niet uitschakelt is al voldoende. Lane change doe ik zelf wel.. ;-p
 
Zonder geluid zal nooit lukken.

Ik heb een tijdje een Ford Edge als huurwagen gehad met hun CoPilot360 systeem. Dat ding had ook de hebbelijkheid om lane keeping uit te zetten zonder geluid. Dus vroeg je plots af waarom je langzaam naar de vangrail aan het rijden was.
 
Er was een gerucht dat dit inderdaad in de toekomst "gemute" kan worden. Zou ik ook wel fijn vinden (vooral voor de passagiers).

Heb het even opgezocht. Op een Chinese versie van de nieuwste softwareversie stond een soort "mute" symbool.
Veel mensen op Twitter vroegen zich af wat dat was, en of het dan iets van een mute voor AP was. Net heb ik even verder gelezen en lijkt een soort mute te zijn voor het geluid wat de auto tegenwoordig verplicht moet maken voor voorbijgangers, dit kan je kennelijk dan in China muten. Excuus voor de verwarring.
 
Ik heb eind september de EAP upgrade aangeschaft. Nu merk ik dat een auto lane change van de linker naar de rechter rijbaan over het algemeen relatief vlotjes verloopt. Van de rechtse rijbaan naar de linkse resulteert in heel veel gevallen (ca. 95%) echter in een time-out. Is dat iets wat FSD/EAP rijders herkennen, al dan niet gerelateerd aan de software versie (2020.36.11)?
 
Ik heb eind september de EAP upgrade aangeschaft. Nu merk ik dat een auto lane change van de linker naar de rechter rijbaan over het algemeen relatief vlotjes verloopt. Van de rechtse rijbaan naar de linkse resulteert in heel veel gevallen (ca. 95%) echter in een time-out. Is dat iets wat FSD/EAP rijders herkennen, al dan niet gerelateerd aan de software versie (2020.36.11)?
Hij zal iets links van je zien waardoor ie niet begint van rijvak te wisselen? Je bevestigt met richtingaanwijzer?
 
Nee dat is het niet @wooter. Ook als het gehele baanvak links van me leeg is weigert de auto vaak om de baanwissel te doen. En inderdaad; ik bevestig met de richtingaanwijzer, maar de auto twijfelt lang en geeft uiteindelijk een time-out.

Ik bedacht me zojuist nog dat een aantal maanden geleden het paneel boven het linker voorwiel opnieuw is gespoten ivm schade (mogelijk is de camera gedemonteerd geweest). Ik vraag me af of het misschien een kalibratieprobleem kan zijn.
 
Nee dat is het niet @wooter. Ook als het gehele baanvak links van me leeg is weigert de auto vaak om de baanwissel te doen. En inderdaad; ik bevestig met de richtingaanwijzer, maar de auto twijfelt lang en geeft uiteindelijk een time-out.

Ik bedacht me zojuist nog dat een aantal maanden geleden het paneel boven het linker voorwiel opnieuw is gespoten ivm schade (mogelijk is de camera gedemonteerd geweest). Ik vraag me af of het misschien een kalibratieprobleem kan zijn.

zie je rode belijning tussen je Tesla en het wegvak waar je naar toe wilt invoegen. Indien dat het geval is wil de auto niet invoegen en zal de actie afgebroken worden als je niet vlot genoeg voldoende ruimte hebt. Als degene die je net hebt ingehaald gaat versnellen wil het ook niet lukken. Er moet mi lig redelijk veel ruimte zijn voor de invoeg manoeuvre .
 
Nee dat is het niet @wooter. Ook als het gehele baanvak links van me leeg is weigert de auto vaak om de baanwissel te doen. En inderdaad; ik bevestig met de richtingaanwijzer, maar de auto twijfelt lang en geeft uiteindelijk een time-out.

Ik bedacht me zojuist nog dat een aantal maanden geleden het paneel boven het linker voorwiel opnieuw is gespoten ivm schade (mogelijk is de camera gedemonteerd geweest). Ik vraag me af of het misschien een kalibratieprobleem kan zijn.
Je kan kalibratie zelf doen. In menu -> service.