Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lowering brackets tegen shudder of gewoon verlagen

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag de brackets iets anders ingesteld. Voor nog lager en achter iets minder laag. Ow het is toch zo fijn om zonder shudder door het leven te gaan. Het wegcontact is nu ook lekker direct. Bij hard rijden ga je soms zelfs aan kruisgordels denken ( maar niet heus). Lekker hoor. Die model 3 moet dan nog fijner zijn.
 
Aha! Ook uit de VS laten komen?

Die van mij zijn onderweg...

Waar heb je het laten doen? Hebben ze de veerwegbegrenzer ook aangepast bij jou?

Uit de VS idd.

Laten doen bij Stroeve in Hardenberg. Daarna uiteraard ook laten uitlijnen.
De veerwegbegrenzer is zover ik weet niet aangepast.
De banden raken de spatborden niet en de veer is ingeveerd ook niet korter dus volgens mij niet nodig.

Edit: inmiddels een post aangemaakt in een Amerikaans draadje waar ik al een tijdje meelees en post. Hier in NL/BE is nog niet echt een verlagingsdraadje. Wellicht een goed idee. ;)
Lowering the Model 3
 
Last edited:
Uit de VS idd.

Laten doen bij Stroeve in Hardenberg. Daarna uiteraard ook laten uitlijnen.
De veerwegbegrenzer is zover ik weet niet aangepast.
De banden raken de spatborden niet en de veer is ingeveerd ook niet korter dus volgens mij niet nodig.

Edit: inmiddels een post aangemaakt in een Amerikaans draadje waar ik al een tijdje meelees en post. Hier in NL/BE is nog niet echt een verlagingsdraadje. Wellicht een goed idee. ;)
Lowering the Model 3

Ik ken het draadje. Er is ook een specifiek draadje over de Eibach voor de AWD. Daar heb ik ook vandaan dat je de veerwegbegrenzer dient aan te passen.

Maar dat hebben ze misschien ook gewoon gedaan aangezien het kennelijk in de montageinstructie staat.
 
Uit de VS idd.

Laten doen bij Stroeve in Hardenberg. Daarna uiteraard ook laten uitlijnen.
De veerwegbegrenzer is zover ik weet niet aangepast.
De banden raken de spatborden niet en de veer is ingeveerd ook niet korter dus volgens mij niet nodig.

Edit: inmiddels een post aangemaakt in een Amerikaans draadje waar ik al een tijdje meelees en post. Hier in NL/BE is nog niet echt een verlagingsdraadje. Wellicht een goed idee. ;)
Lowering the Model 3
Zo...mooi hoor!
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
Hier nog even een fotootje van de voorste bracket. Kun je zelf erop en af klikken. Let er wel op dat je het plastic Tesla armpje van superslecht plastic niet afbreekt bij het verwijderen van de originele. Achter is moeilijker te zien. Makkelijker is even wiel eraf maar dan heb je wel een hoge krik nodig. Lukt wel met wiel erop. Ik heb hem op "very high" gezet en dan met de krik nog iets hoger. Dan kun je er goed bij en met een beetje observatie vooraf lukt het wel.

20190531_084933.jpg
 
Klinkt als een goede oplossing. Maar wordt het rijden op deze manier niet erg oncomfortabel? Dus dat je weet of het kop of munt is als je over een euro rijdt?

Dan bedoel je de verlaging (6mm langere brackets = 30mm verlaging) waarschijnlijk. Nee helemaal niet. Low is gewoon zoals low hoort te zijn. En dus wat lager dan af fabriek. Very low is inderdaad wel heel low en strak. Dat begint een beetje op karten te lijken. Precies zoals ik het wil hebben. Voor de normale dagen laat ik hem op low. Kom ik richting huis met 10 verkeersdrempels gaat hij op high. Voor mij de perfecte oplossing. Want dat de neus zo omhoog komt bij acceleratie en dan een flinke zwabber trilling (shudder) kan echt niet. Daar heb ik geen P100DL voor. Moet strak zijn als je dat wilt. Het genot is zoveel beter.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Right_Said_Fred