Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Luistertest Tesla Audio en verschillende Upgrades

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn 2c: NOOIT iets anders gebruiken als referentie dan liedjes die je echt van buiten kent (elke noot, elk instrument) en die je af en toe kippenvel geven. Probeer daar een FLAC-versie van mee te nemen, dan kan je vergelijken met Spotify, en de test doen op alle tijdens de test beschikbare systemen. Ben echt wel benieuwd hoe het Brian-systeem scoort overigens.

Het enige criterium is naar mijn smaak kippenvel/glimlach/plezier - 'soundstage' 'diepte', of hoe 'laag' de bass gaat, zijn op zich dingen die hoogstens een paar uur indruk maken, denk ik. En doe de tests dus vooral niet met perfect opgenomen muziek die je niet kent (zoals bijna alle hifi-winkelbedienden je willen voorschotelen), maar gewoon met eigen dingen.

Amuseer jullie ginder en laat ons uitgebreid jullie bevindingen weten! (ik had er graag bij geweest maar 2 x 200km is een beetje te ver voor mij)
 
  • Like
Reactions: Steven
@Ivo-G: Wat gebruik je als referentie?
Zie hier: Ivo-G's Reference list
Er staat ook een uitleg over waarom de eerste 11 nummers gebruikt worden

Mijn 2c: NOOIT iets anders gebruiken als referentie dan liedjes die je echt van buiten kent (elke noot, elk instrument) en die je af en toe kippenvel geven. Probeer daar een FLAC-versie van mee te nemen, dan kan je vergelijken met Spotify, en de test doen op alle tijdens de test beschikbare systemen.
Ik ben het deels met je eens Carl. Ja, je eigen lijst moet je uit je hoofd en hart kennen. Maar, goede referentie liedjes kun je ook ter plekke met elkaar vergelijken, ook al kende je ze eerst niet.
De eerste 10 nummers of zo van mijn lijst bijvoorbeeld thuis of op portable audio beluisteren helpt om alvast enigszins mee bekend te raken, op de dag zelf zullen de verschillen meteen duidelijk worden. Juist omdat je de liedjes niet door en door kent, luister je naar het geluid en niet naar het lied.
 
Het wordt waarschijnlijk zondag 15 mei in de middag ca. 14:00 uur. Moet de details nog uitwerken met Sander Kemper maar die is hard aan het werk op Ibiza of de Bahama's:confused: op dit moment. De arme stakker.

Als ik het goed heb zijn de deelnemers tot nu toe:

SanderKemper standard
HWS standard -> Brian Custom Audio upgrade
PeterSchut standard -> Herman/eigen? upgrade
Bvanderpoel standard
Gelden standard -> schadebak:oops:
XFrank standard -> borrelbak:rolleyes:

ErnstT UHF -> Light Harmonic
PascalH UHF
EricVergeer UHF

Als er nog wijzigingen zijn hoor ik t graag


Aan allen voorstel is om evenement naar de ochtend of late middag te verplaatsen. Ik wil heel graag de verrichtingen van Max in de nieuwe Red Bull volgen. Dus wat mij betreft het liefst van 10.00 uur tot 13.00. Laat even weten of dit voor iedereen uitkomt. Mocht het hele grote bezwaren geven dan ga ik wel iets regelen zodat we bij mij op de zaak ook kunnen kijken maar anders tot zondag a.s. om 09.30 uur

groet Sander
 
  • Like
Reactions: HWS and Ivo-G
Aan allen voorstel is om evenement naar de ochtend of late middag te verplaatsen. Ik wil heel graag de verrichtingen van Max in de nieuwe Red Bull volgen. Dus wat mij betreft het liefst van 10.00 uur tot 13.00. Laat even weten of dit voor iedereen uitkomt. Mocht het hele grote bezwaren geven dan ga ik wel iets regelen zodat we bij mij op de zaak ook kunnen kijken maar anders tot zondag a.s. om 09.30 uur

groet Sander
Die wil ik ook ABSOLUUT zien!! 10:00-13:00 uur is prima, beter nog tot 12:30 uur. Hoop dat alle geïnteresseerden deze wijziging in tijd nog zien...
 
  • Like
Reactions: Ivo-G
HAHA nou fijn dat ik medestanders heb. dus dan vanaf 10 tot half een ik regel de koffie met gebak ;-))

Hopelijk hebben we dan nog iets te vieren.

O en om jullie alvast lekker te maken deze zit er nu bij mij achterin. BLIJ MEE !!!!!
IMG_3973.jpg
 
  • Like
Reactions: Ivo-G and HWS
Helaas heb ik andere (privé) verplichtingen maar ik hoop dat Ernst zijn Light Harmonic -setje op tijd ingebouwd krijgt om mee te gaan in de vergelijking. Ik ben namelijk wel geinteresseerd in de Light Harmonic oplossing aangezien ik al beschik over de Ultra High Fidelity -optie. Hopelijk hebben jullie tijd, en komt er overeenstemming, om gezamenlijk tot een mooie vergelijking te komen en die hier te posten.
 
Zou eigenlijk ook graag afkomen om te luisteren, maar is me te ver rijden.
We verwachten wel een (liefst overzichtelijk) verslag. Met de kwaliteiten per systeem en de kostprijs.
 
Ondanks mijn grote verlangen om hierbij te zijn heb ik toch een afspraak met de tuin gemaakt ;-( Een paar bomen gaan toch geruimd worden (komen anderen voor terug) om nog groener te worden. Onze zonnepanelen hebben er te veel hinder van ondanks dat we ze alle maal met microconverters hebben uitgerust lopen we te veel zon mis. Dus nog geen nul op de meter. Binnenkort wel.
Jullie heel veel plezier met luisteren, koffie met gebak, ontmoeten en uiteraard met de race van Max.
 
  • Informative
Reactions: Rick A.