Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Max.speed

This site may earn commission on affiliate links.
Heb het ook gevraagd, met een P85+. antwoord van diverse Tesla medewerkers NEEN. Is andere hardware.
:cursing: sta je dan met je P85+.... Bij de start maar een fractie sneller, en dan ook nog op de Autobahn worden ingehaald door en nieuwe standaard 85.. En zelfs door een 70D!

Tja, ik heb net een iPad Air 2 gekocht. In September zal die van mij ook weer verouderd zijn als de iPad Air 3 uit komt.

Ik ben gewoon blij dat ik al ruim 1.5 jaar en 76.000km Model S heb mogen rijden!
 
Tja, ik heb net een iPad Air 2 gekocht. In September zal die van mij ook weer verouderd zijn als de iPad Air 3 uit komt.

Ik ben gewoon blij dat ik al ruim 1.5 jaar en 76.000km Model S heb mogen rijden!

Vindt ik niet echt en vergelijking. De iPad Air 3 is de opvolger van de 2. De P85+ was het topmodel. Het gaat hier over een auto van €125.000... Niet een iPad van €900

En ik heb er ook geen spijt van, dat zeg ik niet. Ik rij nu dik een jaar en zou niet zonder willen maar zou best wel willen betalen voor een Upgrade naar de nieuwe 476 pk (achter)motor van de P85D. Nu haal je met een 367pk achtermotor in een gewone 85 al 225 km/u...
 
Naar mijn menig onzin, want ik kan vol vermogen doortrekken naar 218 en dan is alle power weg, alsof je in het luchtledige zit. En als dat zo zou zijn moet en kleinere motor dus de achterwielen 2000 toeren meetrekken?

De motor op de achterwielen gaat op hoge snelheid in torque sleep en levert geen weerstand op.
 
Ik denk ook dat het zo werkt. Dat is meteen ook de verklaring waarom het zo tergend traag gaat boven de 210.

Mhh, dus die 250 km/u is niet zoals nu met mijn P85+, vol vermogen tot 218 en dan niets aan vermogen meer.... (als je net gaat rijde dan, want na 2-3 sprintjes gaat je vermogen al beperkt worden ivm drainage/belasting accu)
Dus met een 85D en misschien mindere mate met een P85D ga je van 215 naar 250 niet vol door?
 
By the way, het valt mij op dat er behoorlijk wat gegoocheld wordt met de aanduiding van het vermogen van de Model S, zowel op de Tesla website als op diverse andere sites. In de realiteit gaat het ook alle kanten op : zo rijden er blijkbaar "85ers" rond met een vermogen van 367 pk terwijl mijn wagen officieel 285kW tussen de achterwielen heeft zitten (omgerekend dus 388 pk). Nogal verwarrend...
 
Mhh, dus die 250 km/u is niet zoals nu met mijn P85+, vol vermogen tot 218 en dan niets aan vermogen meer.... (als je net gaat rijde dan, want na 2-3 sprintjes gaat je vermogen al beperkt worden ivm drainage/belasting accu)
Dus met een 85D en misschien mindere mate met een P85D ga je van 215 naar 250 niet vol door?

Klopt, de P85D is vergelijkbaar met jouw wagen. Het gaat zo traag dat ik hem nog niet boven de 233 heb gekregen. De omstandigheden (verkeer) liet het niet toe. Max speed is dus zeker geen reden om jouw P85+ te vervangen. De banden vretende acceleratie tijdens de eerste seconde zal het grootste verschil zijn.
 
Klopt, de P85D is vergelijkbaar met jouw wagen. Het gaat zo traag dat ik hem nog niet boven de 233 heb gekregen. De omstandigheden (verkeer) liet het niet toe. Max speed is dus zeker geen reden om jouw P85+ te vervangen. De banden vretende acceleratie tijdens de eerste seconde zal het grootste verschil zijn.

Zal aan mij liggen, maar het filmpje op Youtube van een Duitser die 247 haalt lijkt niet heel traag te gaan tussen 200 en 247. Trekt redelijk door. (Vergeet niet dat het natuurlijk steeds moeilijker wordt om nog harder te rijden ivm weerstand e.d.
 
Klopt, de P85D is vergelijkbaar met jouw wagen. Het gaat zo traag dat ik hem nog niet boven de 233 heb gekregen. De omstandigheden (verkeer) liet het niet toe. Max speed is dus zeker geen reden om jouw P85+ te vervangen. De banden vretende acceleratie tijdens de eerste seconde zal het grootste verschil zijn.
Bij mijn proefrit met de P85D ondervond ik opmerkelijk weinig wheelspin, in tegenstelling tot mij P85 die toch regelmatig doorslipt. Vraag me af hoe dat in de praktijk zich verhoud met die bandenslijtage.