Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MCU2 in 2016 MS

This site may earn commission on affiliate links.
Hi,

Vorig jaar is (onder garantie) mijn MCU vervangen voor een MCU2.
Hier zou ik de nieuwe software op kunnen draaien met de nieuwe Multimedia-opties zoals Netflix, YouTube en games.
Maar mijn auto krijgt de software gepusht die hoort bij het bouwjaar, ongeacht de MCU.

Is er een andere manier om die software alsnog in mijn auto te draaien? En zo ja, wat moet ik doen?

Thanks!
 
Dat lijkt mij grenzend aan onmogelijk aangezien de MCU2 niet compatible is met de MCU aansluitingen. Er is nu een nieuw type MCU welke daar wel grotendeels mee compatible is maar deze is nog niet beschikbaar in NL.

Hmmm, ik baseer me op wat er aan mij verteld is door service center en wat er op de pro forma factuur staat. Scherm en MCU unit zijn beide compleet vervangen door een nieuw scherm en MCU2 omdat er geen "oude" MCU meer beschikbaar was op dat moment.

Maar om niet aan mijn vraag voorbij te gaan... stel dat ik wel juist geïnformeerd ben, hoe zorg ik er dan voor dat ik de juiste software geïnstalleerd krijg?
 
Is this MCU the same thing as the FSD? I drive a Tesla S P100D from march 2017. According to Elon Musk everyone who paid for full self-driving would get FSD computer upgrade for free. I paid in full! No news sofar however.

Nee, de AP computer staat los van de MCU computer. Dit is bij alle modellen. Misschien zou het wel kunnen zijn dat Tesla je straks een MCU2 upgrade zal aanbieden als ze de HW3 AP computer willen plaatsen.
 
  • Like
Reactions: watt
stel dat ik wel juist geïnformeerd ben, hoe zorg ik er dan voor dat ik de juiste software geïnstalleerd krijg?

Ik zou aannemen dat het al zou werken als je auto compatible is. Zoals @nico180 al heeft gevraagd, navigeer even naar MCU Tester | TeslaTap in de auto en laat ons weten wat daar staat.

Als dat aangeeft dat je een MCU2 hebt dan zou ik de SeC contacten met de vraag waarom je geen MCU2 features hebt.
 
Sinds de upgrade naar MCU2 vorige woensdag verlies ik verbinding met de wagen na enige tijd en is die niet meer te traceren. Ik heb na de upgrade mijn instellingen moeten vernieuwen. Heb ik iets over het hoofd gezien?
Zou niet mogen. Je zou voor de zekerheid je wifi-instellingen nog even kunnen nalopen als het contactverlies thuis optreedt. Verder klinkt het flauw, maar altijd eerst even een reset proberen. Als je daarna verbinding met het netwerk hebt (probeer browser oid) dan zou dat deel ook in orde moeten zijn. Verder staat mij bij dat er ook een instelling is om altijd contact te houden, maar dat die soms uit staat om energie te sparen.

Mocht dat allemaal niet helpen, dan via de app een service afspraak inschieten.
 
Zou niet mogen. Je zou voor de zekerheid je wifi-instellingen nog even kunnen nalopen als het contactverlies thuis optreedt. Verder klinkt het flauw, maar altijd eerst even een reset proberen. Als je daarna verbinding met het netwerk hebt (probeer browser oid) dan zou dat deel ook in orde moeten zijn. Verder staat mij bij dat er ook een instelling is om altijd contact te houden, maar dat die soms uit staat om energie te sparen.

Mocht dat allemaal niet helpen, dan via de app een service afspraak inschieten.
Eerste stap uitgevoerd. Wagen was idd wachtwoord WiFi vergeten. Ben nieuwsgierig of dat geholpen heeft.