Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Melding 'Oplaadkabel niet vast' bij Fastned

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een nogal typisch probleem met mijn gloednieuwe MS tijdens het laden bij een Fastned station. Bij de locatie langs de A12 bij Knorrestein heb ik op beide laadpunten en met beide Chademo adapters meerdere keren geprobeerd te laden, maar krijg ik na het aansluiten van de Chademo adapter, consequent de melding: "Oplaadkabel niet vast". Als ik de laadsessie dan toch probeer te starten, dan knippert de LED bij de Chargeport oranje. Ik heb van alles geprobeerd, en het vreemde is dat het laden bij een aantal andere Fastned stations prima werkt.

IMG_0492 2.jpeg


Uiteraard heb ik even geinformeerd bij Fastned en kreeg daar de volgende reactie:

Vervelend dat het laden niet goed ging op ons station. Ik heb naar de laders gekeken en daar is niks mis mee. Op hetzelfde station had de laatste Tesla voor jou zonder problemen kunnen laden met de CHAdeMO adapter. Helaas horen we de laatste tijd deze problemen wel vaker bij recent uitgeleverde Tesla's.

Ik vraag me af hier forumleden zijn die hier ook mee te maken hebben gehad en hoe dit uiteindelijk is opgelost aangezien Fastned aangeeft dat dit blijkbaar vaker voorkomt. Tesla support heeft mijn vraag inmiddels doorgestuurd naar het SEC in Den Haag en ik wacht nog op een reactie.
 
  • Informative
Reactions: Adm
Dit lijkt een probleem met de CHAdeMO adapter en een nieuwe S, want mijn 100D heeft er ook last van. Mijn S85 uit 2013 werkt prima met de zelfde adapter(s).
Het is mij bij een aantal andere Fastned locaties dus wel gelukt. Een verschil in firmware van de Chademo adapters zou dan het verschil kunnen verklaren. Ik heb vorige week op Marktplaats een Chademo adapter op de kop getikt, maar die doet het dus ook niet. Dan is natuurlijk nu de vraag hoe en of Tesla dit kan oplossen.
 
Tesla kan de firmware van de Chademo adapter aanpassen. Misschien even bellen met het SEC
Oeps, ik zag je reactie pas na dat ik die van mij had geplaatst. Ik ga inderdaad even contact opnemen met Tesla. Althans, dat had ik al gedaan, maar zit nog te wachten totdat ik word teruggebeld. Goed om te weten dat dit inderdaad het issue kan zijn.
 
Met je eigen adapter of die van Fastned? Als je die van jezelf heb gebruikt en als die op de ene locatie wel en op een andere locatie niet werkte, ligt het blijkbaar niet aan alleen maar de adapter.
Mijn eigen adapter. Die werkte de vorige keren ook niet. In de tussentijd wel v9 gekregen, dat kan anders zijn.
 
Inmiddels is Fastned zelf weer bij mij op de lijn gekomen omdat ze meer klachten krijgen en er nu zelf ook achteraan zitten bij Tesla. Ik heb op hun verzoek mijn VIN nummer doorgegeven en ze gaan het nu samen met Tesla verder uitzoeken. Wordt vervolgd...
 
  • Like
Reactions: Basvdpoel
Inmiddels is Fastned zelf weer bij mij op de lijn gekomen omdat ze meer klachten krijgen en er nu zelf ook achteraan zitten bij Tesla. Ik heb op hun verzoek mijn VIN nummer doorgegeven en ze gaan het nu samen met Tesla verder uitzoeken. Wordt vervolgd...
Same here.

Nu werkt mijn eigen adapter (3 jaar oud), wel, deze heb ik nu al 3x gebruikt in de afgelopen dagen.

Alleen de adapters bij de stations werken niet.

Ik heb hier over ook al contact met Fastned
 
  • Like
Reactions: Adm