Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Aangezien Waldlaubersheim nog niet operationeel is, ga ik denk ik zondag via Urmond (HEb Zevenaar nou wel even genoeg gezien) naar Wilnsdorf, Hirschberg, Achern naar de overnachting in Egerkingen. Ben namelijk bang dat Metz met 2 stalls op zondag erg druk kan zijn in het middaguur met vakantiegangers welke terugkomen van wintersport, en dan ook nog niet zeker welk vermogen je gaat halen. Week later terug hopelijk wel Waldlaubersheim operationeel.
Op de weg naar Monaco zal ik het niet halen van Dorno naar Monaco, dus ga ik tussendoor laden bij een outletstore, waar je aan 22kW zou moeten kunnen laden zonder pas (ok, pas is bij de service balie beschikbaar) en anders bij IKEA Genoa. Niet dat dat zo leuk is, maar is op de route. Heb een HERA pas voor Italië, dus geen probleem.

Alvast een heel goede reis gewenst. Ook mooie routekeuze. Intervallen nergens veel meer dan 200 km op de 203 na tussen Urmond en Wilnsdorf. Je kunt dus lekker doorrijden.

Geniet ervan.

Ach, je hoeft je er niet voor te schamen dat een bezoek aan Ikea een hoogtepunt voor je is ;) Laatste stuk wel mooi zo langs de kust. En Waldlaubersheim zal er op de terugweg waarachtig toch wel zijn denk ik.
 
Alvast een heel goede reis gewenst. Ook mooie routekeuze. Intervallen nergens veel meer dan 200 km op de 203 na tussen Urmond en Wilnsdorf. Je kunt dus lekker doorrijden.

Geniet ervan.

Ach, je hoeft je er niet voor te schamen dat een bezoek aan Ikea een hoogtepunt voor je is ;) Laatste stuk wel mooi zo langs de kust. En Waldlaubersheim zal er op de terugweg waarachtig toch wel zijn denk ik.

Haha, dank Hans (En gefeliciteerd nog, Opa)

Ik schaam me ook niet hoor, maar als ik aan het laden ben bij een 22kW wil ik graag wat leuks doen of lekker eten zoals afgelopen zomer in Pisa, Florance en Ferrara (allen Italië) Maar ik heb idd ook al gezien dat de afstanden niet zo groot zijn, en dan kan ik ook ervoor kiezen om maar 70% te laden bij de SuC, dan laadt hij het snelst.

Terugweg wil ik in één keer wagen, Monaco - Rotterdam... Heb al een keer Zagreb - Berlijn in één keer gedaan, 1100 km... dat was met name het laatste uurtje een hel.... Dit is 1400 km... andere koek, maar kan altijd besluiten om te gaan slapen onderweg als het echt niet lukt.
 
Haha, dank Hans (En gefeliciteerd nog, Opa)

Ik schaam me ook niet hoor, maar als ik aan het laden ben bij een 22kW wil ik graag wat leuks doen of lekker eten zoals afgelopen zomer in Pisa, Florance en Ferrara (allen Italië) Maar ik heb idd ook al gezien dat de afstanden niet zo groot zijn, en dan kan ik ook ervoor kiezen om maar 70% te laden bij de SuC, dan laadt hij het snelst.

Terugweg wil ik in één keer wagen, Monaco - Rotterdam... Heb al een keer Zagreb - Berlijn in één keer gedaan, 1100 km... dat was met name het laatste uurtje een hel.... Dit is 1400 km... andere koek, maar kan altijd besluiten om te gaan slapen onderweg als het echt niet lukt.

Ja dat wil ik je nog even meegeven. Zeker bij de korte intervallen kun je veel tijd winnen door niet meer te laden dan nodig is. Ik heb het vorige week zo gedaan dat ik de volgende SuC in de navigatie had gezet, dan de "voorspeller" aan het werk gezet, die geeft in het begin natuurlijk aan dat je te kort hebt maar in realtime gaat de lijn omhoog en ik wachtte dan totdat hij 20% als rest aangaf (dat is al heel wat realistischer dan typical die dan misschien al 50% reserve aangeeft) dan trok ik de stekker er uit en wegwezen. Natuurlijk wel bakkie doen maar daarmee moet je je soms zowat haasten. Heel wat anders dan in het begin toen doorladen tot 95 of 100 % noodzakelijk was.

1.400 km is wel veel maar soms gaat het zo lekker dat het lukt. Budapest is ook ruim 1.400 km en hebben we ook met de Tesla al een keer in één ruk gedaan. En ach, hotelletjes zijn er overal. Rij voorzichtig en een mooie tijd. Ik heb ergens gelezen dat er ook personeel van je die kant op gaat vanaf Rotterdam Airport (met restaurant met tamelijk verwarrende naam "Waalhaven", lekker voor de navigatie "Laten we daar maar heen rijden, moet daar wel ergens zijn".)
 
Aangezien Waldlaubersheim nog niet operationeel is, ga ik denk ik zondag via Urmond (HEb Zevenaar nou wel even genoeg gezien) naar Wilnsdorf, Hirschberg, Achern naar de overnachting in Egerkingen. Ben namelijk bang dat Metz met 2 stalls op zondag erg druk kan zijn in het middaguur met vakantiegangers welke terugkomen van wintersport, en dan ook nog niet zeker welk vermogen je gaat halen. Week later terug hopelijk wel Waldlaubersheim operationeel.
Op de weg naar Monaco zal ik het niet halen van Dorno naar Monaco, dus ga ik tussendoor laden bij een outletstore, waar je aan 22kW zou moeten kunnen laden zonder pas (ok, pas is bij de service balie beschikbaar) en anders bij IKEA Genoa. Niet dat dat zo leuk is, maar is op de route. Heb een HERA pas voor Italië, dus geen probleem.
Hé das leuk, ik ga zondag a.s. dezelfde route richting Zürich. Gaan skiën in Oberiberg / Hoch Ybrig. Wij gaan om 06.00 uur weg regio Den Haag. Hoe lang denk je dat het duurt naar Egerkingen incl. laden ?
Is tot daar ca. 900 km. 11-12 uur ?
 
Ja dat wil ik je nog even meegeven. Zeker bij de korte intervallen kun je veel tijd winnen door niet meer te laden dan nodig is. Ik heb het vorige week zo gedaan dat ik de volgende SuC in de navigatie had gezet, dan de "voorspeller" aan het werk gezet, die geeft in het begin natuurlijk aan dat je te kort hebt maar in realtime gaat de lijn omhoog en ik wachtte dan totdat hij 20% als rest aangaf (dat is al heel wat realistischer dan typical die dan misschien al 50% reserve aangeeft) dan trok ik de stekker er uit en wegwezen. Natuurlijk wel bakkie doen maar daarmee moet je je soms zowat haasten. Heel wat anders dan in het begin toen doorladen tot 95 of 100 % noodzakelijk was.

1.400 km is wel veel maar soms gaat het zo lekker dat het lukt. Budapest is ook ruim 1.400 km en hebben we ook met de Tesla al een keer in één ruk gedaan. En ach, hotelletjes zijn er overal. Rij voorzichtig en een mooie tijd. Ik heb ergens gelezen dat er ook personeel van je die kant op gaat vanaf Rotterdam Airport (met restaurant met tamelijk verwarrende naam "Waalhaven", lekker voor de navigatie "Laten we daar maar heen rijden, moet daar wel ergens zijn".)

De rit naar Berlijn vanuit Zagreb duurde best lang, en met name het lange laden was een issue. Wel was ik redelijk nog in "shape" bij aankomst waarbij ik met de ICE normaliter vol met RedBull en kapot aankwam. Inmiddels zijn op die route meerdere SuC's (Duitsland) bijgekomen dus ik denk dat die route nu al een stuk prettiger zal zijn. Het laden tot 90% of verder duurt gewoon meer als een uur als je leeg bent.

Inderdaad, er gaan er 4 met het vliegtuig, 2 vanaf Rotterdam. Zij gaan inderdaad even bij Waalhaven wat eten, laden hoeft niet want de Zoe's blijven aan de zaak, en ze worden weggebracht en gehaald. (is maar 15 minuten van de zaak) De naam is inderdaad bijzonder, echter er was ooit een vliegveld in de Waalhaven.... Heb op Rotterdam op school gezeten, en herinnerde me het verhaal toen ik de website las. Dat is die tent waar ze 4 laadstations hebben welke ze van binnen uit aan kunnen zetten voor je.
 
Kan het bericht over Wilnsdorf bijna niet geloven. Vandaag op de route Kamen-Neuberg-Satteldorf-Schweitenkirchen-Irschenberg vrijwel geen hond gezien, meestal in mijn uppie staan laden!
23d50f7aaf2eae12a96f40dc8719512b.jpg
 
Vandaag in Kamen alleen geladen en in Malsfeld één andere Tesla (NL) toen ik wegreed. Lekker snel kunnen laden dus, maar wel best wat vertraging onderweg gehad door files en wegwerkzaamheden.

Zelfde route in december 2013 gedaan. Was toen nog een echte ontdekkingsreis (laadpalen zoeken) en duurde vele uren langer. :)
 
Na 12 uur reizen eindelijk in Basel om 02:00 vannacht. Zo gereden dat we hotel-egerkingen nog moesten kunnen halen. Daarvoor moest ik vrachtwagen slipstreamen... Aan de schuko kunnen leggen 15% bijgeladen ... Nu ik goed kijk zit er aan de stopcontacten een zekeringkastje gevoed door een oranje cee. Iemand idee wat dat is?
 
Na 12 uur reizen  eindelijk in Basel om 02:00 vannacht. Zo gereden dat we hotel-egerkingen nog moesten kunnen halen. Daarvoor moest ik vrachtwagen slipstreamen... Aan de schuko kunnen leggen  15% bijgeladen ... Nu ik goed kijk zit er aan de stopcontacten een zekeringkastje gevoed door een oranje cee. Iemand idee wat dat is?

Achern -> Egerkingen is 181 km? Hoe dat zo dat je aan een vrachtauto moest slipstreamen? en 12 uur in Basel, ik heb 10 uurtjes gerekend vanaf Rotterdam -> Egerkingen Is dat te positief?