Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ik neem aan dat dat voor Frankrijk ook zo werkt?

Jazeker.. gister nog gedaan. wilde eerst niet laden en realiseerde me toen het omdraaien weer...

als je naar een B&B, vakantiehuis oid gaat is het meenemen van een 25 m verlengsnoer sowieso aan te bevelen - wel wat dikker dan normaal (2,5 mm). Laden op 12 of 13 A werkt prima. Je staat toch grotendeels stil..

- - - Updated - - -

OPROEP aan Loek: svp adaptersetje 220v in de laadkabelwinkel :smile:
speciaal voor de early adopters (niet voor early adapters, die kunnen het zelf wel):biggrin:

Of dus gewoon een verlengkabel. Ik zou dat eerder aanraden, kun je simpel stekker omdraaien en heb je tegelijk flexibiliteit..
 
Da's goed om te onthouden dan als ik een keer die kant op ga. Mijn broer woont in Stockholm. Hoe kom je aan een geschikte adapter?

Hier vind je een aantal adapters terug (Shop Tesla Gear Laad producten) die specifiek zijn voor de UMC. Anders moet je voor die landen een speciaal verlengsnoertje maken.
Ik ben al blij dat België, Frankrijk, Duitsland en Nederland (bijna) het zelfde type shuko-stekker hebben. Ik heb alleen een verlengkabeltje om de pinnen om te draaien bij en dat werkt altijd. :)
 
Precies de SUcs in Denemarken onderweg naar Stockholm zijn perfect, maar ik was nu echt afhankelijk van 220 en zonder die vriendelijke Electricien op romo hadden wij echt een probleem gehad...

Ik zou die situatie geheel vermeden hebben. Op 65 km van Romo is de 8 stalls SuC Rodekro en daar had ik dan een half uurtje geladen zodat ik me tijdens die vakantie nergens zorgen over zou hebben hoeven maken en zeker niet het gevoel afhankelijk te moeten zijn. De omweg, ervan uitgaande dat ik daarvoor langs Busdorf was gekomen, is minimaal. Maar natuurlijk ieder zijn keuze maar ik probeer zoveel mogelijk te voorkomen dat ik op lokaties moet gaan wurmen om aan stroom te komen (bevestigt gelijk weer het idee dat het met een EV toch maar een gedoe is). Is het er dan wel goed geregeld en min of meer "plug and play" dan is dat meegenomen. Zoniet, dan haal ik mijn schouders erover op want er zit toch genoeg stroom in. Maar nogmaals, is mijn keuze en dus tamelijk subjectief :)
 
We kwamen uit Kopenhagen, opgeladen bij SuC Middelfart en terug naar NL was iets om via Rodekro prima geweest als het nodig was inderdaad.

Maar voor vanuit Romo een dagje naar Ribe (80 km heen en weer) en een dagje naar Legoland (200 km heen en weer), had ik toch echt die 220 nodig:) 60+ km om voor een SUC vind ik toch ook wel wat gedoe en als het gewoon werkt, hoe luxe is het dan om op vakantie voor de deur van je huisje stroom te tanken. Een SUC is wat mij betreft voor roadtrips, voor alle andere momenten is er niks mooiers dan destination charging.
 
Hier vind je een aantal adapters terug (Shop Tesla Gear Laad producten) die specifiek zijn voor de UMC. Anders moet je voor die landen een speciaal verlengsnoertje maken.
Ik ben al blij dat België, Frankrijk, Duitsland en Nederland (bijna) het zelfde type shuko-stekker hebben. Ik heb alleen een verlengkabeltje om de pinnen om te draaien bij en dat werkt altijd. :)

Overigens, die officiele tesla denemarken adapter kost 90 euro, terwijl je met een reisstekkertje van max 10 euro ook prima uit de voeten kan. Deze http://www.eijlander.nl/RS701D-Verl...ntra-Stekker-Met-Randaarde-a-454596-2416.html zou prima moeten werken bijvoorbeeld. Maar er zijn ook wat duurdere reisstekkers die gelijk voor meerdere landen geschikt zijn.
 
Ik heb voor €1,50 per stuk voor alle landen een computer/Server verloopkabel (Shuko) gekocht bij een leverancier... Goede dikte qua aders en makkelijk uitte wisselen. Ook nog wat extra lengte naar je UMC. We bestellen regalmatig spullen daar, dus als mensen interesse hebben, dan bestel ik er wel wat extra mee.

Prima idee, ik doe mee.
 
Schuko Server kabel
SchukoServerkabel.jpg

Zoiets, en dan ook in Italiaanse stekker, UK etc.

Vervolgens verloop aan de ander kant (dus niet stekkerkant) Mannetje naar Schuko vrouw, waar je de UMC in stopt.

Ik heb hem ook nog anders, dan kan je zelfs 16a 1 fase ipv 13a laden aan een geschikt stopcontact maar dan met een blauwe campingplug, maar dan moet je wel zeker weten dat je allen op die groep zit...
 
Ik heb voor €1,50 per stuk voor alle landen een computer/Server verloopkabel (Shuko) gekocht bij een leverancier... Goede dikte qua aders en makkelijk uitte wisselen. Ook nog wat extra lengte naar je UMC. We bestellen regalmatig spullen daar, dus als mensen interesse hebben, dan bestel ik er wel wat extra mee.

Ik heb waarschijnlijk ook wel interesse. Om hoeveel verloopstekkers en voor welke landen gaat het?
 
Ik heb nu:

Type E o.a. Frankrijk, Polen, Slowakije & Tsjechië
Type F o.a. Rusland & bijna heel Europa (Maar die is niet nodig, is gewone kabel, maar kan wel dienen als korte verlengkabel voor de UMC)
Type G Groot-Brittannië, Ierland, Malta (13amp!)
Type J Zwitserland, Liechtenstein
Type K Denemarken
Type L Italië

Ik zal eens kijken wat het kost, denk dat ik voor €15-€20 een set met alle bovenstaande kabels en verloop naar Schuko kan laten samenstellen. Wij verzenden ook voor €5 in Nederland meen ik. Dus kosten vallen erg mee. Is non-profit, dus zal ff kijken hoe h.e.e.a. dan zal moeten gebeuren. Wij kopen veel kabels/adapters ivm assemblage voor diverse landen.
 
Ik heb nu:

Type E o.a. Frankrijk, Polen, Slowakije & Tsjechië
Type F o.a. Rusland & bijna heel Europa (Maar die is niet nodig, is gewone kabel, maar kan wel dienen als korte verlengkabel voor de UMC)
Type G Groot-Brittannië, Ierland, Malta (13amp!)
Type J Zwitserland, Liechtenstein
Type K Denemarken
Type L Italië

Ik zal eens kijken wat het kost, denk dat ik voor €15-€20 een set met alle bovenstaande kabels en verloop naar Schuko kan laten samenstellen. Wij verzenden ook voor €5 in Nederland meen ik. Dus kosten vallen erg mee. Is non-profit, dus zal ff kijken hoe h.e.e.a. dan zal moeten gebeuren. Wij kopen veel kabels/adapters ivm assemblage voor diverse landen.
Cool, ik zou zeker deze set bestellen als het lukt deze samen te stellen!