Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Gaaf! Salzburg - Villach - Kozina gereden? Mooie route? Wil die route vd zomer nemen naar Kroatie. Veel plezier!

Mooie route ja! Zit nu in Trieste, IT. Ga via, via weer terug naar Oostenrijk, vermijd nu even paar dagen het slechte weer daar.

Slovenië is echt netjes en zeer goed ontwikkeld, had ik niet verwacht.

Rijd de hele route weer op SuperChargers. Heb echt geen zin in gehannes met kabels als het niet hoeft.

We gaan de Alpen nog in voor een paar lekkere wandeltochten daar. Beetje door Europa cruisen en van dag tot dag bekijken wat we doen. Waar de SuperChargers ons brengen :)
 
Ik wacht met spanning op mijn allereerste 85D die - als de geplande leverdatum gehaald wordt - meteen mee mag op een roadtrip door de Alpen om maar meteen een einde te maken aan range anxiety, én om te genieten natuurlijk! :smile: Uitvalsbasis wordt Lindau en van daaruit gaan we, samen wat ICE voertuigen, passen rijden. Heeft iemand ervaring met laden in Lindau misschien (locatie, laadsnelheid, benodigde pasjes etc)? Dank alvast!
 
Ik wacht met spanning op mijn allereerste 85D die - als de geplande leverdatum gehaald wordt - meteen mee mag op een roadtrip door de Alpen om maar meteen een einde te maken aan range anxiety, én om te genieten natuurlijk! :smile: Uitvalsbasis wordt Lindau en van daaruit gaan we, samen wat ICE voertuigen, passen rijden. Heeft iemand ervaring met laden in Lindau misschien (locatie, laadsnelheid, benodigde pasjes etc)? Dank alvast!

Op de karl bever platz is een gratis laadpunt dat met vrijwel elke rfid kaart kan ontgrendeld worden. Ik ontgrendelde hem met mijn treinabonnement. :cool:
PS ik zou het nooit uit mezelf ontdekt hebben, het was iemand van de Lindau stadtwerke die me dit vergelde. Ze doen dit om het elektrisch rijden te ondersteunen.
 
Ziet er mooi uit in Villach! Ook nog CCS en CHAdeMO.

ImageUploadedByTapatalk1433844215.526864.jpg
 
Slovenië is echt netjes en zeer goed ontwikkeld, had ik niet verwacht.
Ja klopt, wegen zijn ook echt heel goed daar. En in Ljubljana kun je middenin de stad gewoon gratis laden, zonder enige activatie of wat dan ook. Staan gewoon 22 kW palen. Wij hadden daar dus even een 100% charge gedaan voor we weer richting huis vertrokken. Konden we het eerste stuk even een flink eind doorrijden voor we de eerste SuC nodig hadden.

Ziet er mooi uit in Villach! Ook nog CCS en CHAdeMO.
En lekkere hamburgers aan de andere kant van de weg, bij een tent die als Amerikaanse diner is ingericht :D

Maar ziet er uit als de droom-laadplek voor elke EV, iedereen kan er terecht volgens mij :)
 
Ik denk dat wij binnenkort zonder al te veel planning rustig naar Zuid-Frankrijk kunnen rijden. Kies wel de juiste bestemming met een vlotte laadmogelijkheid ter plaatse. Wij bieden op onze ruime parking gratis laadmogelijkheid aan 380 V. Verdere info op IMMOWEB 1404395. Gisteren hebben wij Narbonne bezocht met 8 laadpalen en waren er alleen.
 
Zojuist reactie gehad van Spaans forum lid over laden in Spanje :)
Hele fijne info:

Hi dvotion!
The rumours keep saying that the supercharger in Girona will open next August 1st. Nothing has been said officially, so I won't rely on this being acurate. Works have not started in any case, so...

Best thing is to try to secure charging on the place you're staying at. There are a handful of charging spots in Girona area, but they are either unreliable, need a card that only residents can obtain (the LIVE card; it's free) or are very slow (schukos at 3.2 kWh at best). There is also a nearby fast charging station that you need a prepaid card from ibil (https://www.ibil.es/index.php/es/elige-tu-plan/ambito-publico/ibil-card). Price of fast charge is around 0.40€ or so per kWh. I recomend you to use electromaps.com to locate charging points.

Enjoy the summer! :)