Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Onderweg naar Barcelona sta ik nu te laden in Girona.
Als enige in heel Spanje en misschien wel als eerste Nederlander
View attachment 86264
Een gedenkwaardig moment.
Erg tof dat deze nu open is!

Deze en in Orange zijn de gebruikelijke stalls. Hooguit dat het hier andere sokkels betreft.
Uitbreiding van Orange is nu overigens ook operationeel.

Oooo wat had ik vorig jaar een moord begaan voor deze foto..en die van mn chademo adaptor op weg naar Alicante. Ergens baal ik dat ik nu vliegtickets voor de grote vakantie heb geboekt anders deed ik de rit nog een keer..!!
 
die bodemplaat verdient niet de schoonheidsprijs. maar ze staan er wel sneller!

Prachtig,

Al opgevallen dat de laadstations op een bodemplaat staan met de gelijkrichter er tussen!
Denk dat installeren op deze manier nu veel sneller gaat.
De helft van het grondwerk, één dikkere kabel en alles pre Factory aangesloten.

Moet al een wat oudere zijn want het lijken me dikke kabels, niet de vloeistof gekoelde.

Is volgens mij een aanwijzing dat de huidige chargers niet snel zullen worden omgebouwd naar zwaardere modellen die meer Amps aan leveren.

- - - Updated - - -

Goede vakantie Paul!

Onderweg naar Barcelona sta ik nu te laden in Girona.
Als enige in heel Spanje en misschien wel als eerste Nederlander

Een gedenkwaardig moment.
Erg tof dat deze nu open is!

Deze en in Orange zijn de gebruikelijke stalls. Hooguit dat het hier andere sokkels betreft.
Uitbreiding van Orange is nu overigens ook operationeel.
 
Dank jullie. We hebben een heerlijke vakantie. We zitten momenteel op een vakantieadres op70 km landinwaarts van Barcelona. Met een Ibil punt op 35 km vanaf hier. De UMC werkt helaas niet op deze lokatie.

Over Ibil in Spanje wil ik het volgende nog even kwijt. Zoals al eerder is opgemerkt kan je van Ibil niet altijd op aan. Sommige palen communiceren niet met de Tesla en zelfs een paal die door Nissan is overgenomen staat doodleuk nog wel op de app van Ibil.
Daarnaast wilde ik de Ibil kaart opwaarderen door op mij account in te loggen via een iPad. Helaas. Dat blijkt niet te kunnen via hun mobiele website. Ik heb op de compueter van de eigenaar van mijn vakantieadres mijn kaart kunnen opwaarderen. Wel even handig om te weten.

In Barcelona kan je het beste bij het ziekenhuis laden. Gratis. Type 2 en CHAdeMO. 120 km /u laadsnelheid.
Zie chargemap.com
voor een uitgebreid overzicht van laadpalen in Spanje: Electromaps.

Overigens. Ik bevind me op het volgende adres http://www.torre-nova.com. Een aantal weken terug was hier ook een Nederlandse Tesla rijder op bezoek. Hoe toevallig! Iemand van hier? Deze persoon had zijn auto in de haven van Sitges geladen. En waarschijnlijk met samengeknepen billen uiteindelijk Narbonnes gehaald.
 
Over een paar uurtjes gaan wij de rit naar la France, Bordeaux wagen. Met de hulp van Tesla moet t goed gaan komen met al die tussenstops! Geeft achtereenvolgens aan: Gendt, Senlis, Tours en Saintes.
We zijn naar verwachting ca 13 uur onderweg, maar dat mag de pret niet drukken. Geeft m'n dochter van 4 ook mooi de gelegenheid om de beentjes te strekken [emoji4] Veel zin in!
 
Update: vanmorgen om 04:30 vertrokken vanuit Utrecht naar Gendt. Prima laadsessie.
Inmiddels aan de koffie in Senlis. Bij aankomst zag ik 2 stalls en 2 Tesla's. Gelukkig bleek 1 Tesla van een medewerker die daar de hele zomer op vrijdag, zaterdag en zondag schijnt te staan ter ondersteuning van voornamelijk internationale reizigers. Volgens mij verveelde hij zich aardig en sprak daarnaast matig Engels dus een echt gesprek kan je ook niet voeren.
Wel even leuk staan praten met een Deen die via Frankrijk op doorreis was naar Italië met z'n kids. Met z'n zwarte P85D had ie ook deelgenomen aan de erally en was in Amsterdam geweest. Vol verbazing over alle Tesla taxi's en onder de indruk van Tesla HQ.
Vertelde dat z'n auto t in Hamburg begaf en met een loaner naar Amsterdam was gekomen. Daar werd zijn eigen auto ook heen gebracht en korte tijd later (tijdens de rally) keurig herenigd. Hij was -net als velen- erg onder de indruk van de service van Tesla en lag er totaal niet wakker van dat dit was gebeurd. Nog wat details uitgewisseld en elkaar de hand geschut. Wij vervolgen zo weer onze trip richting Royan, in een heerlijk zonnetje!

c669295fc1b06132a5e3daed2a07b010.jpg
 
Zo! Auto vol bagage inclusief racefiets. Morgen naar Kroatië. Overnachten bij de SuC in Salzburg

Mooi hè. Er gaat een hoop in een Tesla. Vrijdag is het mijn beurt. Nu ook voor het eerst een fiets mee. Na een stop in Voralberg voor een paar dagen (Rankweil, bekend bij de Italië roadtrippers) zijn wij dinsdag bij Richard (Kaiserhof bij Salzburg) voor 2 nachten en dan door naar Hongarije.

In ieder geval hebben wij op deze route, anders dan de Frankrijkgangers, geen zorgen om SuC's. We struikelen er bijna over :)

Ben ook benieuwd naar je ervaringen.
 
Mooi hè. Er gaat een hoop in een Tesla. Vrijdag is het mijn beurt. Nu ook voor het eerst een fiets mee. Na een stop in Voralberg voor een paar dagen (Rankweil, bekend bij de Italië roadtrippers) zijn wij dinsdag bij Richard (Kaiserhof bij Salzburg) voor 2 nachten en dan door naar Hongarije.

In ieder geval hebben wij op deze route, anders dan de Frankrijkgangers, geen zorgen om SuC's. We struikelen er bijna over :)

Ben ook benieuwd naar je ervaringen.

Ik ook naar de jouwe! In Duitsland doe je SuC's tegenwoordig haast aan als tankstations. Vorig jaar naar Italië was het nog passen en meten met de route. De romantiek gaat er wel wat af zo ;-)

De fiets zit er overigens (net als vorig jaar) zo in:
image.jpg
 
Zit in Egerklngen te eten - Movenpick - echt een van de betere locaties ! Na Zevenaar, Mogendorf, Hirschberg, Achern.. slechts drie Noren gezien vandaag, verder niemand. En er staat hier een Zwitser. Het is zo makkelijk geworden met al die SuC's... heb amper de tijd voor koffie onderweg. kort laden, snel en kort rijden naar de volgende... Bij 213 km/h stopte de cruise control ermee - alhoewel ik deze uiteraard niet eens aan had staan. Werkte pas weer nadat ik de auto in P had gehad.. die had ik nog niet eerder gezien. Nu doorladen naar 300 km en dan in één stuk naar Bellinzano. Wat blijft het toch een fantastische reisauto - ook na 90.000 km -;)
.