Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb het probleem aangekaart in Sec den haag tijdens een 'garantie'beurt, toen Rotterdam er nog niet was. Ik kon de oude adapter in de auto laten liggen en bij retour auto was er een pigtail bijgekomen :)
Ja, dat weten ze bij alle SeC. Vanmiddag was ik bij SeC Amsterdam en daar wordt de oude 220V adapter zonder kosten omgeruild voor een versie met 20 cm snoer.
 
Ik wil met de pasen even skieen in Pra-loupe is net boven Zuid Frankrijk in de Alpen. Heeft iemand ervaring met destination charging daar? Kan ik met de 220v adapter de Tesla laden? Het laatste stuk vanaf Supercharger Valence is 220km, maar volgens hoogte berekening van Merijn zijn website zou ik net niet halen. Misschien iemand ervaring met dit stuk?
 
Ik wil met de pasen even skieen in Pra-loupe is net boven Zuid Frankrijk in de Alpen. Heeft iemand ervaring met destination charging daar? Kan ik met de 220v adapter de Tesla laden? Het laatste stuk vanaf Supercharger Valence is 220km, maar volgens hoogte berekening van Merijn zijn website zou ik net niet halen. Misschien iemand ervaring met dit stuk?[/

De weg na Grenoble gaat nog redelijk tot aan Gap maar daarna blijft het draaien en keren. Het is een lange weg voor een paar dagen. Wel een leuk skigebied maar het laatste stuk is lang. Verder kom je weinig stadjes tegen. Je zou de VVV kunnen vragen of er krachtstroom aansluiting in het dorp zit. Maar zou zelf iets zoeken wat iets dichter bij huis is.
 
Met de Pasen wil ik op en neer naar Götenborg in Zweden. Mijn eerste trip die langer dan 1.000 kilometer is. Daar nog spescifieke tips wat laden betreft of waar ik rekening mee moet houden?
Appeltje eitje, zal 90% op AP zijn. Ik heb met de kerst t Radisson hotel in Helsingborg om een krachtstroom aansluiting gevraagd. Bij aankomst lag t verlengsnoer klaar.
 
Appeltje eitje, zal 90% op AP zijn. Ik heb met de kerst t Radisson hotel in Helsingborg om een krachtstroom aansluiting gevraagd. Bij aankomst lag t verlengsnoer klaar.

Moet toegeven dat ik daar zeker naar uit kijk, blik op oneindig en gaan maar. Eens kijken hoever we komen met de AP. Ik lees genoeg over hoe simpel het allemaal is en ik wil dat ook ervaren. Merk aan mezelf dat ik nog wat vertrouwen in de "accucapaciteit" moet krijgen. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat het zoveel anders zou zijn als met een ICE aangezien die nu eenmaal ook zijn beperking heeft dat je er af en toe ook brandstof in moet gooien. Ik moet nog even mijn weg vinden in laadpaaltjesland. Maar we geen gewoon relaxed onderweg en we zien wel waar het schip strandt, niet letterlijk hoop ik in dit geval, maar laat me wel leiden door wat de Tesla zoal voor mij/ons in petto heeft.
 
Desire, geen angst. Wij zijn ook wel eens gewoon gaan rijden, maar via SuC geen enkel probleem die kant op. De navigatie doet het daarin heel goed. Geeft aan waar je moet/kan laden, soms kan je zelf besluiten er eentje over te slaan om de volgende te pakken, maar dan sta je automatisch wat langer. Maar soms komt dat handiger uit met een lunch of zo.

Gewoon gaan rijden :), veel plezier
 
Nou en of. En je zult merken dat het reizen verandert in reizen 2.0. Relaxed vanaf vertrek en door de pauzes (die in de praktijk zelfs iets worden waar je naar uit gaat kijken) kom je uitgerust aan. En AP maakt het nog veel minder vermoeiend en veiliger. Alleen bewust kiezen waar je hem aanzet en dan bij de bijzondere verrichtingen (afslag, rotondes, werkzaamheden e.d.) gewoon even ouderwets overnemen. Maar dan kan het best wel eens gaan om 1 tot 2 % van de reis en de rest op AP. Alvast veel plezier!
 
Châteauroux is binnenkort open
FB_IMG_1458433236322.jpg


Hotel Restaurant Relais Saint Jacques

Google Maps
 
  • Like
  • Informative
Reactions: redevries and HWS
Toch maar even in dit draadje. Regelmatig komt de angst naar boven dat een bestemming niet gehaald kan worden. Als het erop aan lijkt te komen, bij de reisplanning, wordt al snel naarstig gezocht naar laadmogelijkheden.
Toch kan de auto veel meer dan we denken.
Vanochtend had ik een afspraak met Vincent Everts in Amsterdam. De afspraak was iets verzet waardoor ik royaal in de tijd zat. Daarnaast wilde ik het nog wat meer voorbereiden en wat notities maken.
Daarom heb de auto op AP geparkeerd op de rechter strook.
Natuurlijk gaat het dan minder snel (tussen 85 en 90) maar kijk eens wat dat met het verbruik doet?

Het tijdverlies is niet eens zo groot maar je moet je natuurlijk nergens iets van aantrekken. Laat ze maar denken. Ook niet verkeer hinderen maar gewoon op keurige afstand achter de voorganger blijven.

Op deze manier kun je zelfs met een 70 batterij in de buurt van de 450 km range komen. De tijd die je extra nodig hebt weegt niet op tegen de tijd die je kwijt bent om een laadpaal te zoeken en bij te laden, zelfs al is het chademo.

Dus geef niet te snel op, het gaat bijna altijd gewoon lukken. En ja, ik lijk een nerd maar dit is wel realiteit.

IMG_1490.jpg