Oorspronkelijke Excel-sheet van Merijn net teruggevonden (die ik eerst in het Nederlands op het Franse forum had gezet; werkte niet echt goed ).
Leuke Excel, dank!. Ga er nog wat preciezer naar kijken, er zijn een paar verschillen met mijn eigen berekeningen. Zelf kom ik er op uit dat het altijd gunstig is om zo hard mogelijk te rijden, zelfs al moet je dan wat verder doorladen (tot 60%) om te voorkomen dat je op een traject van 1200 km tien keer of vaker moet laden. Dat wordt wel erg vaak, bovendien kom je zo veel SuC's niet tegen onderweg. Heb de tabel uitgebreid met 140 km/u en 150 km/u (en een aantal parameters aangepast aan wat ik later nog gevonden heb), dan krijg je dit:
Het klopt niet met mijn gevoel dat het (wat betreft de reistijd) echt gunstiger is om 150 te rijden dan 130, dus ik denk dat ik de toename van het verbruik met de snelheid onderschat. Ga ik nog naar kijken.
Een vraag die nogal off topic is, maar ik stel hem toch maar even hier: iedereen gebruikt een profielfoto, dat wil ik ook wel maar ik kan niet vinden hoe. Wie kan mij dat uitleggen?