Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Inchecken bij Vienne kan nog op "The Old Fashion Way" :)

Vienne2.jpg
 
Tjee, zag net het weerbericht. NL volop zon,Iberisch schiereiland huilen met de pet.
Vooral Portugal, maar zover zal je wel niet gaan.
Sterkte Kees!
Deze had ik niet eerder gelezen Maarten, gelukkig was vrijdag onze laatste dag, nog goed voor stadion en stad, tot en met donderdag mooi weer gehad, wel net iets frisser dan in NL. Eigenlijk perfect: vanuit NL naar Spanje vanuit de regen naar de zon, en de terugreis precies hetzelfde, dan heb je twee keer zin om te gaan!
 
Wat in Frankrijk wel een stuk minder is zijn de voorzieningen bij de SuC's De Fransen die snappen niet dat we stoppen om te laden en ook ff wat willen eten. En dat t niet altijd, meestal niet lukt omdat tijdens hun strikte etenstijden te doen:mad:

Metz, lunch 14:30, Novotel Non, Pizzeria Fermé
Moet je 's avonds daar aankomen als het net donker is geworden, daar wordt de familie blij van... Wij zijn eerst naar een Mc 6 km verderop gereden en met een tas vol terug naar de charger.
Ik had wel spijt dat ik m niet bij Nancy 100% had geladen en daar gegeten, zodat we in Metz nog slechts een top-up nodig zouden hebben gehad. (En ze hadden daar juist gevraagd om een hapje, maar papa zei "neenee, even volhouden tot Metz" :oops:). Misschien is dit dus een nuttige tip voor reizigers terug van zuid naar noord.

Ik schreef een paar posts terug ook al dat ik hoop dat Tesla er meer in zal slagen om locaties te vinden waar je snel kunt snacken, simpel omdat je vaak geen tijd of zin hebt om uitgebreid te gaan zitten.

We hadden voor de terugweg een groooote zak pistoletjes en een paar pakjes plakken kaas. Je weet niet hoe heerlijk dat is, als je een week hoteleten achter de kiezen hebt...
 
  • Like
Reactions: HWS and Benny-T
Was afgelopen week ook in (west) Frankrijk en realiseerde me hetzelfde .. de meeste SuC's waar ik langs kwam (Rennes, Le Mans, Rengis..) staan eigenlijk op onmogelijke locaties... Alleen Senlis is (nu) goed..
Ik denk dat dat komt omdat de chauvinistische Fransen niet erg in de meewerk mode zitten.. Tesla is USA, Franse autoindustrie heeft er geen enkel belang bij (integendeel).. op veel plekken stonden er ook maar twee stalls in eerste instantie. Kwestie van vergunningen en er niet het (eigen/Franse) belang van inzien...
 
Ik kan volmondig bevestigen wat @Keezje zegt. Beaune is een heel leuke stad. Ik kom er 5-6 keer per jaar. De hallen zijn nog geen tien minuten lopen van de SuC. Het barst van de goede restaurants (ik heb de meeste intussen wel getest), bars en uitstekende wijnhuizen.
Voor sommige van de beste wijnen van de Bourgogne kan je terecht bij Denis Perret op de Place Carnot. Paar doosjes afrekenen en vervolgens met de Tesla ze even later oppikken.
 
  • Helpful
Reactions: HWS
Afgelopen zondag viel t mee bij Beaune. Inmiddels wat laadplaatsen voorzien van rode verf en alle plekken aan beide zijden van Tesla Logo. Laadsnelheid mijn hoogste ooit. Maar een glaasje Orangina à €4,10:confused:
Jij kreeg tenminste nog wat, wij hebben een half uur op het terras achter gezeten terwijl het personeel (7 personen) zag te lunchen op hetzelfde terras en niemand die een bestelling kwam opnemen.
 
Eind juni voor het eerst met de Tesla op vakantie: naar Noord-Italië, Gardameer. Na doorspitten van tig posts en sites is me nog niet duidelijk wat ik aan laadvoorziening mee moet nemen. Beetje range-anxiety met vrouw en dreumes erbij.

Wat heb ik al:
- 7,5m blauwe type-2 Mennekes
- standaard Tesla-pakketje met Schuko en rode stekker
- contact gehad met Due Energie voor een pasje (40eur voor 100kwh)
- superchargers onderweg (S70D van feb16 met monolader)

Via andere post werd deze aangeraden: Verlengkabel CEE16 5x2.5mm2 10meter en Verlengkabel Schuko 3x2.5mm2 25meter. Maar dan heb ik nog een adapter nodig om aan de blauwe campingladers te kunnen, welke is het beste? Las dat iemand anders een gewone oprol verlengkabel gebruikt en daar de Standaard Tesla-schuko aanhangt, maar ergens anders werd dit sterk afgeraden. Kortom: bomen en bos. We gaan niet enorm veel rijden daar.

Mijn gedachte is dat ik 1 keer investeer in wat kabels en verloopstekkers zodat ik de komende jaren zorgeloos op weg kan overal. Vakantie = gemak.

Wat leggen jullie in je auto voor zo'n trip?
 
Eind juni voor het eerst met de Tesla op vakantie: naar Noord-Italië, Gardameer. Na doorspitten van tig posts en sites is me nog niet duidelijk wat ik aan laadvoorziening mee moet nemen. Beetje range-anxiety met vrouw en dreumes erbij.
Bij Affi (Garda) is een Supercharger met 8 stalls.
Is dat niet al voldoende? Neem aan dat als je er eenmaal bent, je geen honderden km's per dag rijdt en je hoogstens 1 of 2x even een half uurtje naar de SuC gaat om bij te laden na een aantal dagtrips. Zie supercharge.info en Affi Supercharger | Tesla Motors .
 
Zoals boven al is aangegeven, ga je het volgens mij prima redden met de Superchargers.
Alles wat je verder mee neemt is prima, maar ik denk dat je het niet gaat gebruiken.
Wij zijn door Italië naar Rome gereden en hebben alleen in Rome de Due Energie kaart nodig gehad, voor de rest slechts met de Superchargers gewerkt.
Dus alles wat je noemt is denk ik overkill, maar helpt wellicht wat voor de gemoedsrust.
Veel plezier, je krijgt er waarschijnlijk leuke opmerkingen over de auto.
 
Eind juni voor het eerst met de Tesla op vakantie: naar Noord-Italië, Gardameer. Na doorspitten van tig posts en sites is me nog niet duidelijk wat ik aan laadvoorziening mee moet nemen. Beetje range-anxiety met vrouw en dreumes erbij.

Wat heb ik al:
- 7,5m blauwe type-2 Mennekes
- standaard Tesla-pakketje met Schuko en rode stekker
- contact gehad met Due Energie voor een pasje (40eur voor 100kwh)
- superchargers onderweg (S70D van feb16 met monolader)

Via andere post werd deze aangeraden: Verlengkabel CEE16 5x2.5mm2 10meter en Verlengkabel Schuko 3x2.5mm2 25meter. Maar dan heb ik nog een adapter nodig om aan de blauwe campingladers te kunnen, welke is het beste? Las dat iemand anders een gewone oprol verlengkabel gebruikt en daar de Standaard Tesla-schuko aanhangt, maar ergens anders werd dit sterk afgeraden. Kortom: bomen en bos. We gaan niet enorm veel rijden daar.

Mijn gedachte is dat ik 1 keer investeer in wat kabels en verloopstekkers zodat ik de komende jaren zorgeloos op weg kan overal. Vakantie = gemak.

Wat leggen jullie in je auto voor zo'n trip?
Klinkt herkenbaar. Heb ook een frunk vol kabels en adapters. Mooiste is als je van iemand de kabels en adapters kunt lenen die je mee wilt hebben. Scheelt je een hoop geld. Ik heb ze allemaal, en kan je vertellen nauwelijks gebruikt. Eigenlijk is de UMC en een schuco verlengkabel tegenwoordig wel voldoende.
 
  • Informative
Reactions: Carl