Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Heb gisteren een huisje geboekt bij Florence in de buurt.
Ik heb mijn vrouw gezegd dat we het waarschijnlijk prima redden met de Tesla.
Wordt wel een avontuur met 4 kinderen (dan 4,7,8 en 10 jaar oud)....
Budgettair houd ik nog wel de mogelijkheid van een huurauto open.
Mijn idee is om de week ervoor nog een huisje te huren van waaruit ik in 1 volle lading het tweede huisje kan bereiken. Ik ga me eerst maar inlezen in dit draadje.
 
Heb gisteren een huisje geboekt bij Florence in de buurt.
Ik heb mijn vrouw gezegd dat we het waarschijnlijk prima redden met de Tesla.
Wordt wel een avontuur met 4 kinderen (dan 4,7,8 en 10 jaar oud)....
Budgettair houd ik nog wel de mogelijkheid van een huurauto open.
Mijn idee is om de week ervoor nog een huisje te huren van waaruit ik in 1 volle lading het tweede huisje kan bereiken. Ik ga me eerst maar inlezen in dit draadje.

Vrouw en 4 kinderen... Waar laat je de bagage? Lijkt mij een grotere uitdaging dan het laden.
 
Vrouw en 4 kinderen... Waar laat je de bagage? Lijkt mij een grotere uitdaging dan het laden.

Bijna 2 weken met de kerst, inclusief feestkleding ging prima.
2 kinderen helemaal achterin met links en rechts bagage in de "gaten" echtgenote en 1 kind op achterbank. 1/3 deel vd achterbank en vloer vol bagage, Frunk inclusief gat volgepakt. Ging prima. ( 1 van de selectiecriteria voor het huisje was wel een wasmachine.)
 
Bel mijn collega net, staat hij bij de SuperCharger in Jettingen!

Onverwachts gaat hij naar een vriend die al in Kaprun is op vakantie.

Heb hem de McDonalds in Grabenstätt nog getipt.

Wel leuk dat je met de S dus ook op impuls weg kan!
 
Bijna 2 weken met de kerst, inclusief feestkleding ging prima.
2 kinderen helemaal achterin met links en rechts bagage in de "gaten" echtgenote en 1 kind op achterbank. 1/3 deel vd achterbank en vloer vol bagage, Frunk inclusief gat volgepakt. Ging prima. ( 1 van de selectiecriteria voor het huisje was wel een wasmachine.)

Wij waren met 5 man naar Noord Frankrijk voor 1 week en hij zat al vol ;)
 
Ben een paar dagen naar Ischgl geweest:

20140114.jpg


Was een leuke rit, als er interesse is kan ik wel een reisverslagje maken. Heb alle gegevens bijgehouden.
 
Ben een paar dagen naar Ischgl geweest:

View attachment 40960

Was een leuke rit, als er interesse is kan ik wel een reisverslagje maken. Heb alle gegevens bijgehouden.
Gaaf!

Hoe vaak ik de Aero velgen zie, hoe leuker ik ze toch vind staan.

Mijn collega is nu ook in Oostenrijk met zijn S. Ik doe het ook graag volgend jaar. MOET sneeuw rijden! Of naar Noorwegen toe, ook leuk.
 
Ben een paar dagen naar Ischgl geweest:

View attachment 40960

Was een leuke rit, als er interesse is kan ik wel een reisverslagje maken. Heb alle gegevens bijgehouden.

Cool! Ga ook naar Ischgl in de krokusvakantie. Kun je daar een beetje bijladen ergens?

En wie o wie gaat er nog meer met de Tesla op wintersport 15-22 Feb? Wil graag weten of het erg druk wordt bij de Superchargers...
 
Ik ben ook heel nieuwsgierig, overigens zag ik je staan laden in Aichstetten afgelopen dinsdag. Ik durfde het nog niet aan om de Tesla mee te nemen. maar als het bij jou goed en snel ging dan overweeg ik het voor de voorjaarsvakantie. Was je veel extra tijd kwijt?
Kan je 160-180 rijden of red je het dan niet tot de volgende laadstations?
 
Ik ben ook heel nieuwsgierig, overigens zag ik je staan laden in Aichstetten afgelopen dinsdag. Ik durfde het nog niet aan om de Tesla mee te nemen. maar als het bij jou goed en snel ging dan overweeg ik het voor de voorjaarsvakantie. Was je veel extra tijd kwijt?
Kan je 160-180 rijden of red je het dan niet tot de volgende laadstations?

Door de drukte nog niet aan verslag toegekomen. We hebben flink doorgereden, de 160 hebben we regelmatig aangetikt. 180 km/u is niet het hele stuk mogelijk, dit vanwege je bereik. Tussen Aichstetten en de Oostenrijkse grens kun je bijvoorbeeld wel 180 km/u rijden, daarna is het nog maar een klein stuk naar St. Anton. Je laadsnelheid ( > 250 km/u) is hoger dan je rijsnelheid en dus is mijn mening dat je geen tijdwinst hebt als je langzamer rijdt en daardoor korter hoeft te laden.
 
Door de drukte nog niet aan verslag toegekomen. We hebben flink doorgereden, de 160 hebben we regelmatig aangetikt. 180 km/u is niet het hele stuk mogelijk, dit vanwege je bereik. Tussen Aichstetten en de Oostenrijkse grens kun je bijvoorbeeld wel 180 km/u rijden, daarna is het nog maar een klein stuk naar St. Anton. Je laadsnelheid ( > 250 km/u) is hoger dan je rijsnelheid en dus is mijn mening dat je geen tijdwinst hebt als je langzamer rijdt en daardoor korter hoeft te laden.

Ik ga er misschien op gokken van Jettingen naar een klein plaatsje net buiten Gerlos te rijden. Een van deze routes is 'maar' 277 km. Echter ben ik wel benieuwd hoeveel KW/km je in de bergen doet. Komt dat ver boven de 270?
 
Ik had een DE versie van de New Motion pas aangevraagd, zoals enige dagen werd getipt hier op het forum.
Kreeg daarop deze reactie. Met onze New Motion passen zijn we straks in ieder geval 'Ladenetz proof' in Duitsland.

_____

Beste Onno,

Dank voor het ingevulde contract!

Het goede nieuws is, dat vanaf einde deze maand, ook de Nederlandse love to load laadpas toegang zal geven tot de laders van Ladenetz. Dat betekent, dat u geen Duitse laadpas meer nodig heeft, maar dat de toegang en betaling over 1 en dezelfde pas kan verlopen. Dit is nog niet officieel gecommuniceerd, omdat het pas eind van de maand technisch rond is.

Rijdt u nog deze week naar Duitsland? Want dan zou het wellicht nog nuttig kunnen zijn als ik u een 'leenpas' opstuur waarmee u bij Ladenetz kunt laden tot we bericht hebben dat het technisch rond is en ook de Nederlandse laadpassen toegang hebben tot de laders van Ladenetz.

Met vriendelijke groet,
(knip)
_____
 
Ik had een DE versie van de New Motion pas aangevraagd, zoals enige dagen werd getipt hier op het forum.
Kreeg daarop deze reactie. Met onze New Motion passen zijn we straks in ieder geval 'Ladenetz proof' in Duitsland.

_____

Beste Onno,

Dank voor het ingevulde contract!

Het goede nieuws is, dat vanaf einde deze maand, ook de Nederlandse love to load laadpas toegang zal geven tot de laders van Ladenetz. Dat betekent, dat u geen Duitse laadpas meer nodig heeft, maar dat de toegang en betaling over 1 en dezelfde pas kan verlopen. Dit is nog niet officieel gecommuniceerd, omdat het pas eind van de maand technisch rond is.

Rijdt u nog deze week naar Duitsland? Want dan zou het wellicht nog nuttig kunnen zijn als ik u een 'leenpas' opstuur waarmee u bij Ladenetz kunt laden tot we bericht hebben dat het technisch rond is en ook de Nederlandse laadpassen toegang hebben tot de laders van Ladenetz.

Met vriendelijke groet,
(knip)
_____
Goed nieuws. Toch wel handig voor mij, gezien mijn woonplaats..:wink:
 
Ik had een DE versie van de New Motion pas aangevraagd, zoals enige dagen werd getipt hier op het forum.
Kreeg daarop deze reactie. Met onze New Motion passen zijn we straks in ieder geval 'Ladenetz proof' in Duitsland.

_____

Beste Onno,

Dank voor het ingevulde contract!

Het goede nieuws is, dat vanaf einde deze maand, ook de Nederlandse love to load laadpas toegang zal geven tot de laders van Ladenetz. Dat betekent, dat u geen Duitse laadpas meer nodig heeft, maar dat de toegang en betaling over 1 en dezelfde pas kan verlopen. Dit is nog niet officieel gecommuniceerd, omdat het pas eind van de maand technisch rond is.

Rijdt u nog deze week naar Duitsland? Want dan zou het wellicht nog nuttig kunnen zijn als ik u een 'leenpas' opstuur waarmee u bij Ladenetz kunt laden tot we bericht hebben dat het technisch rond is en ook de Nederlandse laadpassen toegang hebben tot de laders van Ladenetz.

Met vriendelijke groet,
(knip)
_____
hmm, ik heb vorige week mijn DE LTL pas thuisgekregen.
In de begeleidende brief stond dat je met die pas binnenkort, naast bij andere DE palen, ook in NL, BE en de rest van Europa zal kunnen gaan laden.
 
Is er al iemand geweest die verder Oostenrijk in is geweest? Ik ga over 5 week richting Gerlos maar St. Anton is daar 173km vandaan. Heen en terug durf ik dus niet aan met de bergen/kou/vampire drain. Er zitten zo te zien verder ook geen laadpunten rond Gerlos...

Het hotel vond het iniedergeval "niet veilig" om te laden op een schuko, dus die optie is helaas uitgesloten.. :wink: Iemand een idee? Volgens mij werken alle laadpalen daar met lokale abbonementen. Jammer dat er geen standaard voor is!