Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren teruggekomen uit Voralberg voor het eerst met de S.

De dagen voorafgaand aan de reis was ik redelijk zenuwachtig. Zouden we het wel redden? En met welke snelheid?
Het is me allemaal reuze meegevallen. We reden met 3 volwassenen, kind en volle laadruimtes.

Op de heenreis vanuit Tilburg eerst voor de zekerheid een stop gedaan in Urmond om daarna door te rijden naar Wilnsdorf. Het is de klassieke route die we gereden hebben. Verder langs Bad Rappenau, Aichstetten en dan door naar eindbestemming Burserberg. Op de eindbestemming was er geen mogelijkheid om te laden dus had ik er op gerekend door de week een keer naar St Anton op en neer te rijden. Achteraf stonden we in een parkeergarage en er was zowaar een stopcontact naar de parkeerplaats wat prima functioneerde! ;)
Het 'extreem bergrijden' met de Tesla is ook goed bevallen! Naar onze verblijlocatie was ongeveer 600 meter bergop als ik me niet vergis. We konden lekker sportief zonder tegenslagen bergop rijden. Het was ongeveer 5 km bergweg. Die koste de batterij wel 30 km. Daar tegenover stond dat we er bergaf 10 voor terug kregen. Je krijgt hele rare grafieken in je Energy scherm.

Door de week een dag naar St Anton was vooral berg op. Voor de arlberg tunnel nog getwijfeld of we de pas of de tunnel zouden nemen. Tunnel is het geworden op de heenreis. Terug de pas. Wat is dat mooi rijden!

Uiteindelijk zijn we 2x naar St Anton geweest. Een vriendelijke parkeerwacht vertelde me dat het gratis parkeren is als je 'elektriciteit tankt' nadat ik het kaartje achter de voorruit had gelegd. Dus de 2e keer niet betaald.


De terugreis ging nog beter dan de heenreis omdat dit toch vooral bergaf is. Als extra stop Hirschberg gepakt omdat we op een aantal stukken toch ff in hebben getrapt om de BMW's en Mercedesen het nakijken te geven. ��
De A5 bij Frankfurt is daar uitermate geschikt voor!
Bij Bad Rappenau zaten we te eten en ineens nietsvermoedend in een Duitse Tesla Meeting. Er stonden er een stuk of 15. Inclusief een Roadster.
Ik ben nog op zoek naar een Duits forum voor de foto's die ze daar veelvuldig hebben gemaakt maar ik vergeten ben door het ouwehoeren met een vriendelijke Duitser.

Na Wilnsdorf toch rustig aan gedaan om thuis te komen in 1 stuk. Een hogere snelheid dat 110 zat er niet in. Zeker terug in het vlakke Nederland was 100 toch echt de max om nog thuis te komen.

Conclusie: volgende keer zeker weer de Tesla naar Oostenrijk! Er mag een extra SuC rond Koblenz komen van mij.
 
Last edited:
Gisteren teruggekomen uit Voralberg voor het eerst met de S.

De dagen voorafgaand aan de reis was ik redelijk zenuwachtig. Zouden we het wel redden? En met welke snelheid?
Het is me allemaal reuze meegevallen. We reden met 3 volwassenen, kind en volle laadruimtes.

Op de heenreis vanuit Tilburg eerst voor de zekerheid een stop gedaan in Urmond om daarna door te rijden naar Wilnsdorf. Het is de klassieke route die we gereden hebben. Verder langs Bad Rappenau, Aichstetten en dan door naar eindbestemming Burserberg. Op de eindbestemming was er geen mogelijkheid om te laden dus had ik er op gerekend door de week een keer naar St Anton op en neer te rijden. Achteraf stonden we in een parkeergarage en er was zowaar een stopcontact naar de parkeerplaats wat prima functioneerde! ;)
Het 'extreem bergrijden' met de Tesla is ook goed bevallen! Naar onze verblijlocatie was ongeveer 600 meter bergop als ik me niet vergis. We konden lekker sportief zonder tegenslagen bergop rijden. Het was ongeveer 5 km bergweg. Die koste de batterij wel 30 km. Daar tegenover stond dat we er bergaf 10 voor terug kregen. Je krijgt hele rare grafieken in je Energy scherm.

Door de week een dag naar St Anton was vooral berg op. Voor de arlberg tunnel nog getwijfeld of we de pas of de tunnel zouden nemen. Tunnel is het geworden op de heenreis. Terug de pas. Wat is dat mooi rijden!

Uiteindelijk zijn we 2x naar St Anton geweest. Een vriendelijke parkeerwacht vertelde me dat het gratis parkeren is als je 'elektriciteit tankt' nadat ik het kaartje achter de voorruit had gelegd. Dus de 2e keer niet betaald.


De terugreis ging nog beter dan de heenreis omdat dit toch vooral bergaf is. Als extra stop Hirschberg gepakt omdat we op een aantal stukken toch ff in hebben getrapt om de BMW's en Mercedesen het nakijken te geven. ��
De A5 bij Frankfurt is daar uitermate geschikt voor!
Bij Bad Rappenau zaten we te eten en ineens nietsvermoedend in een Duitse Tesla Meeting. Er stonden er een stuk of 15. Inclusief een Roadster.
Ik ben nog op zoek naar een Duits forum voor de foto's die ze daar veelvuldig hebben gemaakt maar ik vergeten ben door het ouwehoeren met een vriendelijke Duitser.

Na Wilnsdorf toch rustig aan gedaan om thuis te komen in 1 stuk. Een hogere snelheid dat 110 zat er niet in. Zeker terug in het vlakke Nederland was 100 toch echt de max om nog thuis te komen.

Conclusie: volgende keer zeker weer de Tesla naar Oostenrijk! Er mag een extra SuC rond Koblenz komen van mij.

Klinkt goed! Ik denk dat je in de Duitse Happy Birthday tour terecht gekomen bent, Hier is de thread met ook een NL kenteken erbij :)
TFF Forum - Tesla Fahrer und Freunde TESLA SuperCharger Happy Birthday Tour 14.12
 
Maidstone, voorverkenning Tesla trip ;)

Starte aan 119 kW. Erg netjes.

Eurotunnel... Erg krap... Velg al beschadigd, de lak van de turbine velg.... Pas goed op. Spiegels inklappen want dan kan je goed in het midden blijven rijden.


2abd79a645538724d11d8fea4f15c0fb.jpg

328a22666d6984bfb81528a1314c406e.jpg
 
Last edited:
Op veler verzoek heb ik eindelijk een refresh-knop voor je GPS-locatie in een route toegevoegd aan de hoogtepagina: Tesla | Hoogte

Verder weer de SuCs geüpdatet met de laatste nieuwe toevoegingen.

Dank, we hebben veel plezier van jouw pagina! Wij staan nu aan de SC van Senlis en weten dank zou de pagina dat wij volledig vol moeten laden om met een gemiddeld verbruik van 260 Wh/km de SC Tours te bereiken!

d4a68b415ffe25078d832084d6fb232a.jpg
 
Het is vakantie dus mag hier wel bij.

Gisterochtend, zoals we beloofd hadden, wat familie van Eindhoven Airport gehaald en "afgeleverd" in Dronten. Flink gevochten met de tegenwind op de terugweg maar keurig met 25 rest in Oosterhout aangekomen.

Daar vol aan de SuC want reis naar Duitsland, gepland voor vandaag, was op verzoek van de gastheren een dag vervroegd. En waarom niet? In Oosterhout leuk gesprek gehad met andere Tesla rijder en hem gelijk bekend gemaakt met ons forum. Bijna vol naar huis, Tilburg, daar tijdens inpakken auto nog even aan de 11 kW en toen op pad.

Dank zij de wind mee behoorlijk door kunnen rijden naar Wilnsdorf. Daar troffen we nieuwe Model S rijders met witte #-ZDN-## nummerplaat die, blij als een kind, hun eerder die dag in Tilburg opgehaalde auto naar hun bestemming (Slovenië) reden.
Later zagen we ze weer in Neuberg en we zijn toen een kleine 100 km samen opgereden totdat wij bij Würzburg naar het zuiden moesten. Eén Tesla valt op maar twee achter elkaar trekt extra veel aandacht.

Het is wennen voor het gezin die er net aan waren gewend dat we tijdens een reis flinke pauzes in moesten lassen. In het begin was het overal zo dat er maar zoveel mogelijk geladen moest worden omdat de volgende gelegenheid ver weg was (of er helemaal niet meer was en we 22 kW moesten zoeken).

Nu heb ik in Wilnsdorf ondanks mijn inspanningen om snel weer op weg te zijn (we kunnen verrrrder!) langer geladen dan nodis is (Neuberg is maar 115 km verder) maar dat had weer tot gevolg dat we in Neuberg gewoon even in de auto konden blijven zitten totdat we de nodige km's tot de bestemming (162 km) met wat extra bovenop typical hadden geladen.

Eigenlijk waren de pauzes in vergelijking met vroeger te verwaarlozen.

Ook apart dat in Neuberg het laden startte met 119 kW en wij hier op de bestemming hebben ingeplugd op 3 kW. En het is allebei goed. Hij zit inmiddels toch alweer boven de 200 km, meer dan genoeg voor de Kerstmarkt straks in Rothenburg en nog wat bezoekjes en dan vannacht genoeg erbij om morgen weer soepel in Neuberg te komen.

Ik schrijf wat uitgebreider omdat ik wil belichten wat het enorme voordeel is van de toenemende SuC-dichtheid. Dat moeten we niet onderschatten.
 
London tower SuC. Kom ik aan, zeggen ze dat de parkeergarage vol is. Ik vraag of er dan 2 Tesla's aan het laden zijn? Nee, er staan "guests of the hotel" op. Ik rij naar beneden en tref inderdaad 2 ICE aan. Heb hem in het pad gezet en naar de lobby gelopen en aangegeven dat iedereen maar een half uurtje moet wachten als ze de garage uit willen. Heb ze verteld hoe het voelt, dat dit net is als iemand je benzinestation bezet houd en je wil tanken om naar huis te komen. Weet niet of er nog gedoe gaat komen maar wat ik normaliter nimmer doe is om gratis koffie vragen maar nu wel een keer. (En nee, die plats is niet leeg, die andere auto staat net niet op de foto)
f43b3d5a08820f5131e59e353c172d9c.jpg
 
Prima gedaan Paul. Hopelijk maken deze acties duidelijk dat dit niet kan en een slechte reclame is voor de parkeergarage/het hotel. Bij mijn sportschool hebben ze twee laadplaatsen en daar staan twee oranje "kegels" op die je als je gaat laden opzij zet en daarna weer terug. Werkt prima. Zou zeker in parkeergarages te doen moeten zijn.