Gisteren teruggekomen uit Voralberg voor het eerst met de S.
De dagen voorafgaand aan de reis was ik redelijk zenuwachtig. Zouden we het wel redden? En met welke snelheid?
Het is me allemaal reuze meegevallen. We reden met 3 volwassenen, kind en volle laadruimtes.
Op de heenreis vanuit Tilburg eerst voor de zekerheid een stop gedaan in Urmond om daarna door te rijden naar Wilnsdorf. Het is de klassieke route die we gereden hebben. Verder langs Bad Rappenau, Aichstetten en dan door naar eindbestemming Burserberg. Op de eindbestemming was er geen mogelijkheid om te laden dus had ik er op gerekend door de week een keer naar St Anton op en neer te rijden. Achteraf stonden we in een parkeergarage en er was zowaar een stopcontact naar de parkeerplaats wat prima functioneerde!
Het 'extreem bergrijden' met de Tesla is ook goed bevallen! Naar onze verblijlocatie was ongeveer 600 meter bergop als ik me niet vergis. We konden lekker sportief zonder tegenslagen bergop rijden. Het was ongeveer 5 km bergweg. Die koste de batterij wel 30 km. Daar tegenover stond dat we er bergaf 10 voor terug kregen. Je krijgt hele rare grafieken in je Energy scherm.
Door de week een dag naar St Anton was vooral berg op. Voor de arlberg tunnel nog getwijfeld of we de pas of de tunnel zouden nemen. Tunnel is het geworden op de heenreis. Terug de pas. Wat is dat mooi rijden!
Uiteindelijk zijn we 2x naar St Anton geweest. Een vriendelijke parkeerwacht vertelde me dat het gratis parkeren is als je 'elektriciteit tankt' nadat ik het kaartje achter de voorruit had gelegd. Dus de 2e keer niet betaald.
De terugreis ging nog beter dan de heenreis omdat dit toch vooral bergaf is. Als extra stop Hirschberg gepakt omdat we op een aantal stukken toch ff in hebben getrapt om de BMW's en Mercedesen het nakijken te geven. ��
De A5 bij Frankfurt is daar uitermate geschikt voor!
Bij Bad Rappenau zaten we te eten en ineens nietsvermoedend in een Duitse Tesla Meeting. Er stonden er een stuk of 15. Inclusief een Roadster.
Ik ben nog op zoek naar een Duits forum voor de foto's die ze daar veelvuldig hebben gemaakt maar ik vergeten ben door het ouwehoeren met een vriendelijke Duitser.
Na Wilnsdorf toch rustig aan gedaan om thuis te komen in 1 stuk. Een hogere snelheid dat 110 zat er niet in. Zeker terug in het vlakke Nederland was 100 toch echt de max om nog thuis te komen.
Conclusie: volgende keer zeker weer de Tesla naar Oostenrijk! Er mag een extra SuC rond Koblenz komen van mij.
De dagen voorafgaand aan de reis was ik redelijk zenuwachtig. Zouden we het wel redden? En met welke snelheid?
Het is me allemaal reuze meegevallen. We reden met 3 volwassenen, kind en volle laadruimtes.
Op de heenreis vanuit Tilburg eerst voor de zekerheid een stop gedaan in Urmond om daarna door te rijden naar Wilnsdorf. Het is de klassieke route die we gereden hebben. Verder langs Bad Rappenau, Aichstetten en dan door naar eindbestemming Burserberg. Op de eindbestemming was er geen mogelijkheid om te laden dus had ik er op gerekend door de week een keer naar St Anton op en neer te rijden. Achteraf stonden we in een parkeergarage en er was zowaar een stopcontact naar de parkeerplaats wat prima functioneerde!
Het 'extreem bergrijden' met de Tesla is ook goed bevallen! Naar onze verblijlocatie was ongeveer 600 meter bergop als ik me niet vergis. We konden lekker sportief zonder tegenslagen bergop rijden. Het was ongeveer 5 km bergweg. Die koste de batterij wel 30 km. Daar tegenover stond dat we er bergaf 10 voor terug kregen. Je krijgt hele rare grafieken in je Energy scherm.
Door de week een dag naar St Anton was vooral berg op. Voor de arlberg tunnel nog getwijfeld of we de pas of de tunnel zouden nemen. Tunnel is het geworden op de heenreis. Terug de pas. Wat is dat mooi rijden!
Uiteindelijk zijn we 2x naar St Anton geweest. Een vriendelijke parkeerwacht vertelde me dat het gratis parkeren is als je 'elektriciteit tankt' nadat ik het kaartje achter de voorruit had gelegd. Dus de 2e keer niet betaald.
De terugreis ging nog beter dan de heenreis omdat dit toch vooral bergaf is. Als extra stop Hirschberg gepakt omdat we op een aantal stukken toch ff in hebben getrapt om de BMW's en Mercedesen het nakijken te geven. ��
De A5 bij Frankfurt is daar uitermate geschikt voor!
Bij Bad Rappenau zaten we te eten en ineens nietsvermoedend in een Duitse Tesla Meeting. Er stonden er een stuk of 15. Inclusief een Roadster.
Ik ben nog op zoek naar een Duits forum voor de foto's die ze daar veelvuldig hebben gemaakt maar ik vergeten ben door het ouwehoeren met een vriendelijke Duitser.
Na Wilnsdorf toch rustig aan gedaan om thuis te komen in 1 stuk. Een hogere snelheid dat 110 zat er niet in. Zeker terug in het vlakke Nederland was 100 toch echt de max om nog thuis te komen.
Conclusie: volgende keer zeker weer de Tesla naar Oostenrijk! Er mag een extra SuC rond Koblenz komen van mij.
Last edited: