Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ivm minder prettige omstandigheden vanmiddag om 12.00 uit Monaco vertrokken. Ben nu in Egerkingen en zie op supercharge.info dat Waldlaubersheim open zou zijn echter hier lees ik niets erover? Kan iemand bevestigen dat het idd zo is?

Edit...pdf, lees er gewoon overheen. Hij doet het dus. Ik ga dan die gebruiken en over Urmond terug. Ff liter koffie naar binnen gooien.

Monaco -> Dorno in een keer gedaan, prima en nog aardig wat over. Zal later hele verslag met cijfertjes erbij posten.
 
Ivm minder prettige omstandigheden vanmiddag om 12.00 uit Monaco vertrokken. Ben nu in Egerkingen en zie op supercharge.info dat Waldlaubersheim open zou zijn echter hier lees ik niets erover? Kan iemand bevestigen dat het idd zo is?


Jawel hoor Paul! Ik heb zelfs speciaal voor jou een post gedaan. Stukje terug in dit draadje. Sterkte in ieder geval!
 
Verdraaid ja. Ik dacht eerst dat je je vergiste maar ik dacht vanuit Tilburg. Vanuit Venlo is het maar 227 km en dus een perfecte "warming up".

Mijn advies is dan volgende stop Satteldorf. Ongeveer zelfde afstand naar SuC maar je mist dan het gedoe rond Stuttgart en de erg lange Baustelle verderop. Vandaar dan verder naar ofwel Aichstetten (naar Vorarlberg) ofwel Jettingen dan Irschenberg en dan naar zuiden richting Innsbruck of verder Oost naar Salzburg (groeten doen aan Richard van Hotel, pardon, SuC Kaiserhof ;0 )
Dat is inderdaad de route. 2e stop bij Satteldorf en lunch bij Aichstetten. Dan door naar Serfaus met misschien een kort stop in Sankt Anton. Kan laden bij het hotel. In de parkeergarage van het hotel is de plek met laadmogelijkheid voor me gereserveerd.:smile:
 
Ivm minder prettige omstandigheden vanmiddag om 12.00 uit Monaco vertrokken. Ben nu in Egerkingen en zie op supercharge.info dat Waldlaubersheim open zou zijn echter hier lees ik niets erover? Kan iemand bevestigen dat het idd zo is?

Edit...pdf, lees er gewoon overheen. Hij doet het dus. Ik ga dan die gebruiken en over Urmond terug. Ff liter koffie naar binnen gooien.

Monaco -> Dorno in een keer gedaan, prima en nog aardig wat over. Zal later hele verslag met cijfertjes erbij posten.
IMG_20150226_165543.jpg

up en running. Vanmiddag geladen!
 
Vanaf Zevernaar ineens door naar Waldlaubersheim.
Hmmmmmm.. doen?

UPDATE: hmmm verbruik van 220 zie ik nu, dat gaat nooit lukken natuurlijk.
(Ik ga morgen naar St. Anton. Dan maar de klassieke Wilsnsdorf, Bad Rappenau, Aichstetten)

View attachment 73513

Al gedacht aan Den Haag - Urmond - Waldlaubersheim - Satteldorf - Aichstetten?

Ga niet via Stuttgart! veel gedoe daar en verderop enorm lange Baustelle.

Ik heb een kleine twee weken terug heen Satteldorf gedaan en terug klassiek Bad Rappenau en had toen al direct spijt. Lang in file gestaan en schiet al niet op met vreemde Autobahnkronkel waarbij links en rechts hun eigen weg gaan.

Wilnsdorf is niet meer nodig. Ik heb daar vorige week "afscheid" van genomen. Nu wachten op Mogendorf voor rit naar Frankfurt maar dat is weer een ander verhaal... Vrij naar de Sprookjesboom.
 
Al gedacht aan Den Haag - Urmond - Waldlaubersheim - Satteldorf - Aichstetten?

Ga niet via Stuttgart! veel gedoe daar en verderop enorm lange Baustelle.

Ik heb een kleine twee weken terug heen Satteldorf gedaan en terug klassiek Bad Rappenau en had toen al direct spijt. Lang in file gestaan en schiet al niet op met vreemde Autobahnkronkel waarbij links en rechts hun eigen weg gaan.

Wilnsdorf is niet meer nodig. Ik heb daar vorige week "afscheid" van genomen. Nu wachten op Mogendorf voor rit naar Frankfurt maar dat is weer een ander verhaal... Vrij naar de Sprookjesboom.

Hmmm, ik vertek vanuit Zwolle morgenochtend, en moet in Arnhem nog 2 mensen oppikken... Vandaaruit (zevernaar) zie ik eigenlijk geen andere optie dan Wilnsdorf, of kijk ik nu verkeerd?
 
Hmmm, ik vertek vanuit Zwolle morgenochtend, en moet in Arnhem nog 2 mensen oppikken... Vandaaruit (zevernaar) zie ik eigenlijk geen andere optie dan Wilnsdorf, of kijk ik nu verkeerd?

Ja, dat van Zwolle en Arnhem wist ik natuurlijk niet.

Dan Zevenaar, Wilnsdorf.

Twee weken terug heb ik die route zo gedaan.

Wilnsdorf, heel kort laden, en dan door naar Neuberg (Frankfurt). Daar genoeg geladen om via de snelle A3 en vanaf Würzburg de A7 naar Satteldorf te rijden. Daarmee vermeed ik een tamelijk gecompliceerd stuk met files en een erg lange Baustelle. (Zoals gezegd deed ik dat op de terugweg niet en dat heb ik geweten)

Satteldorf betekent wel een klein stukje omrijden maar dat gaat enorm snel.

Van Satteldorf kun je dan naar Aichstetten (ik koop daar altijd al mijn vignet, dan hoef ik bij de grens niet meer te stoppen).

Mijn bestemming daar is dan Rankweil, bij Feldkirch (daar woont mijn zoon) zo'n dertig kilometer over de grens.

Wilnsdorf - Neuberg 110 km en dit is inclusief afdaling naar niveau Main, dus vlot ritje met gunstig verbruik.

Neuberg - Satteldorf 210 km, tot Würzburg lekker snel mee op de A3 en dan naar zuiden A7 (kun je ook goed doorrijden) en klein stukje A6.

Satteldorf - Aichstetten 180 km, goed en vlot te rijden. je omzeilt zo Stuttgart - Ulm.

Aichstetten - St. Anton 150 km, in totaal 650 km

Ter vergelijking: Wilnsdorf - St. Anton via Bad Rappenau is 660 km waarbij mijn app trouwens daarna ook adviseert om via de A6 en niet Stuttgart te rijden, dus kom je ook langs Satteldorf toevallig.

Hoop dat je hier iets aan hebt.
 
Ja, dat van Zwolle en Arnhem wist ik natuurlijk niet.

Dan Zevenaar, Wilnsdorf.

Twee weken terug heb ik die route zo gedaan.

Wilnsdorf, heel kort laden, en dan door naar Neuberg (Frankfurt). Daar genoeg geladen om via de snelle A3 en vanaf Würzburg de A7 naar Satteldorf te rijden. Daarmee vermeed ik een tamelijk gecompliceerd stuk met files en een erg lange Baustelle. (Zoals gezegd deed ik dat op de terugweg niet en dat heb ik geweten)

Satteldorf betekent wel een klein stukje omrijden maar dat gaat enorm snel.

Van Satteldorf kun je dan naar Aichstetten (ik koop daar altijd al mijn vignet, dan hoef ik bij de grens niet meer te stoppen).

Mijn bestemming daar is dan Rankweil, bij Feldkirch (daar woont mijn zoon) zo'n dertig kilometer over de grens.

Wilnsdorf - Neuberg 110 km en dit is inclusief afdaling naar niveau Main, dus vlot ritje met gunstig verbruik.

Neuberg - Satteldorf 210 km, tot Würzburg lekker snel mee op de A3 en dan naar zuiden A7 (kun je ook goed doorrijden) en klein stukje A6.

Satteldorf - Aichstetten 180 km, goed en vlot te rijden. je omzeilt zo Stuttgart - Ulm.

Aichstetten - St. Anton 150 km, in totaal 650 km

Ter vergelijking: Wilnsdorf - St. Anton via Bad Rappenau is 660 km waarbij mijn app trouwens daarna ook adviseert om via de A6 en niet Stuttgart te rijden, dus kom je ook langs Satteldorf toevallig.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Ha Hans

Top, enorm bedankt voor je tip/info, ik ga deze route aanhouden.
Ik zal op je proosten als we zonder Baustelle in de sneeuw aankomen :)
 
Ha Hans

Top, enorm bedankt voor je tip/info, ik ga deze route aanhouden.
Ik zal op je proosten als we zonder Baustelle in de sneeuw aankomen :)

Fijn, let wel, je komt altijd Baustelletjes tegen maar niet die ene!

Geniet ervan, je zult net als ik versteld staan hoe snel het gaat en hoe je door kunt rijden op bijv. de A3.

(Off topic: Jammer dat je net niet langs vliegveld van Frankfurt komt, want buigt eerder af. Dat is zo'n speciaal echt Duits stukje Autobahn. Ervoor en erna snelheidsbeperking maar net het stuk voor het vliegveld, langs/onder het Hilton, niet.
Kunnen de hotelgasten eens zien hoe hard er gereden mag worden. Zelfs ik reed daar met de Chrysler Voyager altijd voor de grap al plankgas die paar kilometer als we op weg naar Hongarije waren.)
 
Fijn, let wel, je komt altijd Baustelletjes tegen maar niet die ene!

Geniet ervan, je zult net als ik versteld staan hoe snel het gaat en hoe je door kunt rijden op bijv. de A3.

(Off topic: Jammer dat je net niet langs vliegveld van Frankfurt komt, want buigt eerder af. Dat is zo'n speciaal echt Duits stukje Autobahn. Ervoor en erna snelheidsbeperking maar net het stuk voor het vliegveld, langs/onder het Hilton, niet.
Kunnen de hotelgasten eens zien hoe hard er gereden mag worden. Zelfs ik reed daar met de Chrysler Voyager altijd voor de grap al plankgas die paar kilometer als we op weg naar Hongarije waren.)

Hans, jij weet dan wel waar je te hard kunt rijden, (je schrijft het), er zit volgens mij in de A3 een stevige afdaling waar streng gecontroleerd wordt, nu zijn de "bussgelden" in Duitsland wel niet hoog maar daar zou je verschrikkelijk hard naar beneden kunnen rijden en krijg je een brief thuis omdat de Duitsers niet op kenteken maar op persoon bekeuren, ikzelf heb twee bekeuringen waarvan de hoogste €90 was, zou in NL het drievoudige zijn geweest.
Het prettige "nadeel" van de S is dat wanneer ik in Duitsland rij ik een enorme zware rechtervoet krijg, (althans als mijn vrouw er niet bij is) en op nul kan aankomen bij de SuC. Door de snelheid zie ik soms pas te last dat de Duitsers "stil zijn gaan staan".
Op vakantie gaan met de S is hard rijden en veel koffiedrinken, plannen waar je goed kan eten en zo toch redelijk snel op bestemming bent, voor mij makkelijker dan de jongere rijders, wij zijn zelden met kinderen onderweg.
 
Wordt een weekendje Londen weer waarschijnlijker, schijnt dat je de SuC's in Londen beter kunt vermijden, wie weet hoe het werkt in Londen met de "Congestion Charge" hoeft een Tesla rijder nergens rekening mee te houden?

Congestion charge is vrijgesteld voor de MS. Weet wel niet of je je toch nog moet registeren op de site of niet.

Ik vind persoonlijk dat rijden in London tout-cour vermeden moet worden. Je bent enorm lang onderweg om het centrum binnen te geraken (toch iedere keer dat wij met de wagen gingen), en als je er eenmaal bent betaal je je blauw aan parkeergeld. Onze tussen-oplossing is de wagen parkeren aan Ashford International Station (er is een bewaakte parking via CCTV & een parkeergarage) en de sneltrein naar London nemen (40 minuten). Enige nadeel, er zijn op dit moment nog geen SuC's Ashford. Met een supercharger in Calais wordt het level wel een stuk gemakkelijker, opladen voor je de Shuttle neemt en na terugreis nog even passeren.

Dit is althans voor mij een alternatief voor de oversteek met de Eurostar vanuit Brussel.
 
Hans, jij weet dan wel waar je te hard kunt rijden, (je schrijft het), er zit volgens mij in de A3 een stevige afdaling waar streng gecontroleerd wordt, nu zijn de "bussgelden" in Duitsland wel niet hoog maar daar zou je verschrikkelijk hard naar beneden kunnen rijden en krijg je een brief thuis omdat de Duitsers niet op kenteken maar op persoon bekeuren, ikzelf heb twee bekeuringen waarvan de hoogste €90 was, zou in NL het drievoudige zijn geweest.
Het prettige "nadeel" van de S is dat wanneer ik in Duitsland rij ik een enorme zware rechtervoet krijg, (althans als mijn vrouw er niet bij is) en op nul kan aankomen bij de SuC. Door de snelheid zie ik soms pas te last dat de Duitsers "stil zijn gaan staan".
Op vakantie gaan met de S is hard rijden en veel koffiedrinken, plannen waar je goed kan eten en zo toch redelijk snel op bestemming bent, voor mij makkelijker dan de jongere rijders, wij zijn zelden met kinderen onderweg.

Ja, die afdaling ken ik, we rijden daar enkele malen per jaar langs. En daar moet je dus echt de 100 vasthouden, wat de CC trouwens prima doet. Ook niet even op de rechter baan gaan rijden met de "60" er boven want dan schrik je je rot van de flits (al krijg je geen boete).

Nu niet denken dat ik een echte hardrijder ben hoor. Het zijn maar kleine momenten "gewoon omdat het kan" hoewel er wel steeds wat meer stukken bijkomen waar de CC op 150 gaat, waar je dan eigenlijk niets van merkt. Ik haal soms enorme ranges uit de batterij.

Ik heb twee kleine nou ja, wordt steeds minder klein, kinderen, 5 en 7 en reizen met hen gaat prima. Nu gaat het met de trip waarzegger vanzelf maar vroeger (als je dat al zo mag zeggen) draaide ik het scherm zo dat het vlaggetje boven staat en kunnen ze precies volgen hoe ver het nog is.
In de zomer kijken ze uit naar de speelplaatsen en bij Bad Rappenau hebben we toen heerlijk zitten picknicken.
In de vorige auto hingen twee videoschermen in het plafond en was het een groot deel van de reis filmpjes kijken. Nu hoor je ze daar niet meer over, hoewel K3 en Frozen (audio alleen) wel regelmatig verzoeknummers zijn.

Je woont in Tilburg. Eens een keertje bijkletsen?

Zodadelijk op weg naar Limmen, bij Alkmaar, voor een lustrumvoorbereiding (iets van werk). Gelijk kijken of ik al in Amsterdam Zuid Oost beetje kan bijladen. Zou moeten gaan. Wordt wel steeds beter zo.
 
Last edited:
Oeps, verkeerde Maaseik. Klopt. Dat is inderdaad wel pittig stuk, maar het is dan april en weer wat warmer. Is zeker te doen. Van hier naar Wilnsdorf is ook zoiets en heb ik al zes keer gereden zonder problemen. Rustig beginnen en reserve houden die dan naderhand kan worden verzilverd door iets harder te gaan rijden.

Het schema ziet er verder realistisch uit.

Begin april vanuit Kortenberg een gelijkaardige route, naar Montpellier in ons geval.
De eerste 'leg' naar Metz in het heengaan bezorgt me matig kop brekens, het is de terugrit...
Dan ga je in Metz moeten blijven 'slurpen' tot 100% om een droge broek te houden...
En Metz is geen feestelijke locatie als ik het hier zo lees...
 
Wordt een weekendje Londen weer waarschijnlijker, schijnt dat je de SuC's in Londen beter kunt vermijden, wie weet hoe het werkt in Londen met de "Congestion Charge" hoeft een Tesla rijder nergens rekening mee te houden?

Ik ga laden in Maidenhead in mei en dan door naar London. Heb een laadpas van Source London aangevraagd. Ik ben bezig met London Congestion met de vraag of ik me moet registreren, want de site accepteert mijn kenteken niet. In het weekend is er zo wie zo geen congestion charge, maar ik wil graag een keertje door london heen rijden, just for the experience