Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Is er niet een veel simpeler manier ? Als de accu vol is en dan niet binnen een kwartier wordt afgekoppeld start het ontladen van de accu. Geen idee of het technisch kan maar zou de toegevoegde waarde van de auto zomaar laten staan teniet doen. Kom je dan de volgende ochtend, dan heb je een vrijwel lege accu en kan je gewoon opnieuw beginnen. Dat leert ze wel af -;)

Of bij bijv. langer dan een uur laten staan nadat deze vol is automatisch 48h supercharger toegang voor die auto blokkeren......
Natuurlijk bij eerste vergrijp waarschuwing in scherm.
Dat zal in ieder geval de rijders op doorreis afschrikken.
 
Of bij bijv. langer dan een uur laten staan nadat deze vol is automatisch 48h supercharger toegang voor die auto blokkeren......
Natuurlijk bij eerste vergrijp waarschuwing in scherm.
Dat zal in ieder geval de rijders op doorreis afschrikken.

Dit lijkt mij wel m mooie. Een keer fout maken kun je dan van leren. Daarna gaat t denk ik echt bij praktisch iedereen goed.

Wel in combinatie met melding in app.
 
Volgens mij moet Tesla hier een actieve rol in spelen.

Met de 115 mensen op dit forum ga je geen gedrag veranderen. Als iemand zich niet redelijk gedraagt bij een Supercharger, dan zou het voldoende zijn om VIN + foto naar Tesla te sturen. Zij hebben de contact gegevens om iemand te bellen en uit te leggen dat dit zo niet kan.

Het gebruiksprotocol van een SuC zal ook wel verteld zijn bij de aflevering van de auto, maar ik heb ook al gemerkt dat het voor sommigen nogal veel informatie is. Bovendien zijn mensen lui. Door Tesla de gedragsregels bij een SuC te laten uitleggen op het moment dat het fout gaat, maak je het een onderdeel van hun service.
 
Volgens mij moet Tesla hier een actieve rol in spelen.

Met de 115 mensen op dit forum ga je geen gedrag veranderen. Als iemand zich niet redelijk gedraagt bij een Supercharger, dan zou het voldoende zijn om VIN + foto naar Tesla te sturen. Zij hebben de contact gegevens om iemand te bellen en uit te leggen dat dit zo niet kan.

Het gebruiksprotocol van een SuC zal ook wel verteld zijn bij de aflevering van de auto, maar ik heb ook al gemerkt dat het voor sommigen nogal veel informatie is. Bovendien zijn mensen lui. Door Tesla de gedragsregels bij een SuC te laten uitleggen op het moment dat het fout gaat, maak je het een onderdeel van hun service.

Is sneller te implementeren dan een software-update met melding en 48 hr afsluiten van superchargers, das zeker.

Echter ik heb dit niet uitgelegd gekregen bij aflevering van m'n tesla. Zeker weten, is pas 3 maanden geleden. Veel belangrijker nog, is niet nodig, iedereen kan bedenken dat je laadpunt vrijmaakt als je vol zit. Is m.i. luiigheid icm asociaal gedrag. ( op n enkele uitzondering na wellicht die er echt nooit bij stil heeft gestaan) Dat ga je niet afleren door n enkele keer n belerend telefoontje te krijgen ben ik bang. Dus als dit regelmatig gedrag gaat worden moet er een sanctie tegenover staan die mensen voelen.
 
Is sneller te implementeren dan een software-update met melding en 48 hr afsluiten van superchargers, das zeker.

Als Tesla ons via onze GSM's kan laten weten dat "charging interrupted" is, zoals ze nu doen (zelfs bij ons thuis), kunnen ze zeker ook programmeren dat Tesla ons bij een SuC zegt "your charging is complete; please free the SuC stall" of zoiets (en het nog opvolgen ook, bijv. met eenzelfde bericht om de 30 minuten). Lijkt echt niet moeilijk, toch?

Echter ik heb dit niet uitgelegd gekregen bij aflevering van m'n tesla.

Ik evenmin; ik betwijfel ook of de gemiddelde verkoper nu meteen zin heeft om bij de levering belerend te gaan doen over SuC-etiquette :)
 
Wel bevestigd merijn dat ook de planner gebruikt maakt van de satelliet gegevens (meet de top van de berg) want in de tunnel kreeg ik ineens er 10% range bij. Even een foto van gemaakt.

View attachment 72996

dus dat is dan weer een leuke verrassing. Dat was dan het enige, 330 km in 5,5 uur.

Dank! Dan is er helaas waarschijnlijk geen enkele database voorhanden die de hoogte van de wegen kent...
 
"Botte hollander mode on" Ja hallo zeg. De gemiddelde Tesla rijder komt toch niet uit een ei zeker? Hoeft toch niet uitgelegd te worden dat je dan een aso bent? "Botte hollander mode off"

Het verstand van die enkele Tesla-rijders is blijkbaar wel meer dan bot genoeg om hun wagen aan een SuC te laten overnachten. Dergelijke botte Tesla-rijders bestaan blijkbaar wel echt. Dus wat doe je eraan, Tesla zijnde? Iets toch? En dan toch best eerst iets vriendelijks, want het zijn nu eenmaal je eigen klanten die je aan het, euh, 'monitoren' bent :)

Ben er wel van overtuigd dat het niet zo veel moeite zou vergen om alle Tesla-rijders (in tegenstelling tot de ICE-ers die SuC-plaatsen bezetten) te responsabiliseren.
 
Last edited:
Terrible trip to Wilnsdorf this morning, 5hrs to do 240km. Greeted with this sight when we arrived...
debcea19775712d16112b35e08499b4c.jpg
 
Dank! Dan is er helaas waarschijnlijk geen enkele database voorhanden die de hoogte van de wegen kent...

De trip planner is naar mijn smaak wel het beste (na de gratis Rdio) dat onlangs ge-upload werd in onze S'jes, maar dit gegeven is belangrijk nieuws (wat moet de foutieve inschatting van range zijn als je de Mont Blanc-tunnel benut???). "Trip planning" is misschien wel een apart draadje waard, met nieuwtjes als deze!
 
Ik denk dat een sms/bericht in de Tesla dat een volgende keer wordt bestraft met 50% halvering van de laadsnelheid bij een SUC voldoende zou moeten zijn.

Overigens is het internet bereik in het buitenland bij de SUC's niet altijd goed genoeg om remote af te kunnen lezen hoe vol die is. Ik moest bij 1 plek in de tesla kijken hoe ver die was.

Edit:
Zouden simpele wit/rode Tesla paaltjes niet voldoende zijn om tegen te gaan dat plaatsen geICEst worden? Die paaltjes kunnen dan automatisch (of handmatig via Tesla sleutel) omlaag klappen bij het inchecken (vanuit de auto) van een SUC plaats.
 
Last edited:
Mijn vrouw en dochter willen echt niet meer met de S op wintersport. Ik heb vanaf regio Rdam naar La Plagne 1340 km gereden, 293 gemiddeld verbruik. Laden ging vaak toch iets langzamer dan gehoopt en wachttijd bij Wilnsdorf was niet prettig... Misschien dat t zonder dakdragers en ski's beter zou gaan. Uur tijdverlies tov ice zoals hierboven is mij niet gelukt. Normaal is het 1100km en rij ik binnen 10 uur. Nu was ik na 12 uur in Basel. 8:30 uit Basel en om 17:30 in Plagne... Wel met 43% over, durfde niet met minder naar boven... (6.1 melde dat ik 65% over zou hebben en ik heb max 100 gereden waar 130 mocht...)
 
Mijn vrouw en dochter willen echt niet meer met de S op wintersport. Ik heb vanaf regio Rdam naar La Plagne 1340 km gereden, 293 gemiddeld verbruik. Laden ging vaak toch iets langzamer dan gehoopt en wachttijd bij Wilnsdorf was niet prettig... Misschien dat t zonder dakdragers en ski's beter zou gaan. Uur tijdverlies tov ice zoals hierboven is mij niet gelukt. Normaal is het 1100km en rij ik binnen 10 uur. Nu was ik na 12 uur in Basel. 8:30 uit Basel en om 17:30 in Plagne... Wel met 43% over, durfde niet met minder naar boven... (6.1 melde dat ik 65% over zou hebben en ik heb max 100 gereden waar 130 mocht...)
Dat waren bij mij ook de eerste reacties toen we met de kerst naar Z-Frankrijk reden. 1200km in 17 uur heen, wel met uitgebreid diner, en terug in 15 uur. Ook wij deden het met de ICE wel eens in ruim 10 uur maar met een paar files werd dit toch ook wel langer. Echter niet zo lang als met de Tesla. Inmiddels wil mijn vrouw het toch weer eens proberen in de meivakantie. Ook hier is het een kwestie van omdenken denk ik. Niet meer in één keer naar de eindbestemming jakkeren en daar met de vakantie beginnen maar thuis al met de vakantie beginnen en relaxed naar de eindbestemming reizen. Ik geef toe ik heb hier zelf ook nog wel wat in te leren maar merkte ook dat ik met de meerdere stops en verplichte pauzes de afstand makkelijker alleen reed of uitgeruster aankwam.
 
Afgelopen weekend retourtje Oberhof gedaan(600 km). Normaal met ice, zonder jakkeren, altijd 6 uur incl. 1 stop. Nu 7,5 uur. Dat is inclusief 3 stops, diner, niet 100% hoeven laden. Vuistregel voor de S tov ice dus 125% van de vroegere reistijd. Moet de supercharger wel altijd beschikbaar zijn en in 30 minuten 80% lading kunnen leveren.