(Vooral het engelse woord voor terugroepactie blijven vermijden, s.v.p.)
Wat is er mis met backshoutaction? :tongue:
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
(Vooral het engelse woord voor terugroepactie blijven vermijden, s.v.p.)
Zoals beloofd een kleine debrief van onze Utrecht – Sankt Anton trip van afgelopen weekend.
De terugweg zouden we het anders aanpakken, we wilden we gewoon snel naar huis. Na een ochtendje skieen om 12.30 vertokken met een redelijk volle batterij. Twee vingers in de neus naar Aichstetten, eerste stuk van de weg gaat naar beneden, dus we kwamen met een flinke reserve (200 TR oid) aan in Aichtstten. Kort laden en weer op weg. Besloten om deze keer het stuk Ulm- Stuttgart niet te mijden en dat ging ook prima. Wel werkzaamheden en een heel kleine stukje door de navigatie aangekondigde file, maar overall wel sneller in Bad Rappenau dan als we route via Satteldorf hadden genomen. Tot 280 geladen in Bad Rappenau en vrolijk weer op weg naar Mogendorf. Laatste stukje naar mogendorf gaat nog flink omhoog, maar hadden we op geanticipeerd dus kwamen met een keurig 4 TR op de teller aan in mogendorf. So far so good, we zaten op schema voor 23 uur aankomst, dus soepele 10,5 uur deur tot deur.
En toen ging het mis…..toen ik de supercharger aansloot ging er een rood lampje branden, binnen kijken en de computer vertelde met dat de 12V batterij was overleden. Tesla gebeld, computer resets, power off, nog een keer proberen, maar helaas. We kregen hulp van een Duitse garage die met een powerbooster zou komen. Volgens Tesla zou het waarschijnlijk wel goed komen, maar helaas… na een tijd, bellen, powerboosten, resetten, bleef de auto de supercharger weigeren (rood lampje zodra chargeport open was). De auto ging op de oplegger en wij werden afgezet bij de Avis verhuur in Koblenz. Drie uur later met een prachtige huur Skoda Octavia weer op weg naar NL….ging uiteindelijk nog best snel en prima geregeld door Tesla, alleen wel een katerig einde van een skitrip en natuurlijk gewoon heel raar dat de 12V batterij zonder verdere aanleiding of waarschuwing, nota ben bíj een supercharger er helemaal mee stopt…..
De herr van de garage vertelde me dat die de 3[SUP]e[/SUP] Nederlandse tesla was die dag die bij hun bedrijf was gestrand. Alle passagiers met vervangend vervoer naar huis. Ze hadden tesla nu 4 maanden als klant en wij waren de 10[SUP]e[/SUP] of 11[SUP]e[/SUP] slachtoffer. Allemaal zelfde of vergelijkbaar probleem. Hij liet ook nog even weten dat hij er niks aan vond. Je kan al niks sleutelen aan die auto en dan moet je ook nog een broekie van Tesla bellen die zegt op welk knopje je mag drukkenJ
Dus… nu afwachten hoe en wanneer de tesla weer terugkomt en wat er nou aan de hand was. Een voordeel is wel dat ik na 330 KM in een rammelende – als tractor klinkende – langzaam optrekkende – navigatieloze – karakterloze zwarte skoda – weer enorm uitkijk naar mijn eigen auto te kunnen rijden
View attachment 75596
"Arbeitsauftrag: As part of providing peace of mind and a great ownership experience, Tesla vehicles are equipped with telematics systems to provide remote diagnostics support. We have been notified this vehicle has been remotely diagnosed that the Power Switch and Power Supply would benefit from the latest generation components."
Mijn auto had dus al gemeld dat er een issue was. Ik heb ook al een afspraak staan om een aantal andere issues te fixen.....maar deze afspraak staat gepland op de eerst volgende mogelijk in juni !! De Dusseldorf service meneer viel van zijn stoel toen hij dat hoorde. Hij vind dat Tesla Amsterdam een onacceptabel risico neemt door klanten zo lang door te laten rijden met een bekend probleem....
Maar goed. Early adopter zijn betekent dat ik al 1,5 jaar in een fantastische auto rijd, maar ook dat we alle kinderziektes mogen meemaken...
Dit weekend nog even naar Oostenrijk.
Voordeel is wel dat dan twee dagen in een Roadster mag rijden.
Volgens zeggen een probleem in de verbinding tussen de accu en de auto. Dit heeft bij de SuC tot het probleem geleid. Rij nu met een 'leen'accu. Mijn accu zou gerepareerd worden. Ik wacht het rustig af. Ben nu gewoon weer mobiel..Wat was nou uiteindelijk de oorzaak bij jou Billy? Heeft het iets te maken met hoe je met je batterij om gaat? Ik heb regelmatig maar 0-10 typical range over bij een laadpunt en laad ook regelmatig de batterij volledig vol. Zou dit impact hebben? Daar is het toch allemaal ook voor gemaakt zou ik denken, er zit immers al een reserve in die dit soort problemen zou moeten voorkomen?
I met the owner of the company who will build some supercharge in Italy, he can't say nothing for according to Tesla Motors, but he said the location will be:
Affi biella, Savona, Brennero near plessi museum exit, Verona finished, Palmanova ( palmanova outlet ), Two in rome, Slovenia that is already underconstruction
Er komt vanalles bij in IT voor of rond de zomer:
Iemand ervaringen met dit gebied/route, en wat voor alternatieve opties er zijn?
Het backupplan is met de ICE van mijn vrouw maar dat voelt als een nederlaag
Voor deze zomer hebben wij ook een roadtrip geplanned: idee is om de autoslaaptrein te nemen naar Livorno...
Het backupplan is met de ICE van mijn vrouw maar dat voelt als een nederlaag
Tsja die hadden toen natuurlijk even gegoogled en kwamen meteen al die (3) brandende tesla wrakken tegen... :scared:Tja, ik wilde met de MS op de autoslaaptrein naar Alessandria vorig jaar zomer. Had al geboekt en betaald en in de opmerking gevraagd of ik onderweg kon opladen. 2 dagen later belden ze op: no go.
Ze vonden het te onveilig zo'n electrische auto op de trein en in alle tunnels. Onbekend maakt onbemind...
Your alternative through Germany sounds better, I would choose that. It might save you some toll as well, and probably take the same amount of time due to shorter charging times.Hi there,
Apologize for switching to English but I am not comfortable enough to do it in Dutch.
I'll be on my first long trip on Friday night and Saturday, from Petit-Enghien (Belgium) to Châtel (France), and I'd love to hear your thoughts on the safest/most comfortable itinerary to get there.
Both EVTripplanner and the 6.2 trip planner suggest the following route:
-(Nivelles, but I'd love to skip this one as topping up the battery will be very time consuming, just about 20 minutes after departure from home...)
- Metz (292km, 368 rated)
- Nancy (80km, 92 rated) - Again full charge, so long stop.
- Lully (306km, 327 rated)
- Destination (114km, 151 rated)
The leg to Metz worries me a little bit, but I am prepared to do it slow. Then from Nancy to Lully seems a bit long to me as well.
I am then considering an alternative:
- Metz (292km, 368 rated)
- Achern (188km, 230 rated)
- Egerkingen (181, 234 rated)
- Destination (185, 236 rated)
That's about 50km longer, but besides the first leg, it should be very easy and safe, and supercharging should be faster as well with no need to range charge.
Any opinion to help me finish up the planning?
Thanks in advance.
4 stalls Bremen, al "under construction", gevonden door onze Duitse vrienden. Ziet er al uit alsof ze binnen 2 weken opengaan!
Superchargers
TFF Forum - Tesla Fahrer Supercharger in Europa